mediadelning till min 360

Medlem
mediadelning till min 360

jag har en 360 och skulle gärna vilja spela upp mina filmer på den , men den hittar inte min dator. datorn (windows media player) hittar xboxen och ja har tillåtit mediadelning men xboxen hittar inte datorn bara, va kan ja göra ?

Medlem

Använd sökfunktionen här på forumet, finns flera trådar om det, kasta sedan mediaplayertjafset åt helsike för den kan inte transcoda och suger i allmänhet på vad allt streaming heter.

Ta sedan o tanka hem Ps3 Media server

-Ja, den heter ps3 media server men den funkar
kanon på Xbox också, klarar även att transcoda "allt" (divx 3.xx, Xvid, .mkv, .ts, iso, m fl.).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Kan även rekommendera TVersity som jag själv använder, är lite buggar men den senaste har gjort den mycket mer stabil enligt mig.

WMP kan bara skicka AVI och WMV till 360n, och om det inte är några fungerande filer så tror jag inte ens 360n listar den heller? rätta mig om jag har fel.

Medlem

Körde också med Tversity förut, men den suger på o transcoda, mkv var stört omöjligt o få o funka (funkade EN gång, men aldrig efter det), trots grävande i deras forum o massa bökande med olika codecs o stuff.

Har inte rört det igen efter jag testade PMS.

Och det är precis som ThreeZool säger, har wmp inga "giltiga" filer att dela ut så dyker den inte ens upp på Xboxen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar