Inaktiv
pixligbild

Hej!

Jag kör min xbox på min skärm via en vga-kabel.
Tycker det blir bättre skärpa och man ser saker tydligare än om man spelar på en tv.

Dock har jag börjat störa mig på att spelen har bra grafik men "pixliga kanter" Typ som om man spelar ett spel på datorn utan antialias.

Någon som vet var det beror på?
Måste man köpa en hd-tv för att det ska se bra ut?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Naturligtvis kommer det var lite kantigare än det du ser på en vanlig teve i och med att det är skarpare bild, men det finns en del grejer du kan kolla.

Se till att du har rätt upplösning inställd i Xboxen (din skärms nativeupplösning om det är plattskärm)

Kan också bero på om spelet har antialias eller ej, samt vilken upplösning dom kör internt i motorn och hur bra respektive upplösning skalas om.

T.ex. Fight Night Round 4 Demot kör 1080p internt o ser hur smooth ut som helst, medans Saints Row 2 kör rätt så lågupplöst (inte ens 720p?) och ser redigt kantigt o fult ut.

Tänk även på att de flesta plattskärmar (under typ 22") till datorer INTE stöder FullHD (1920x1080) utan kanske bara max 1680x1050 som min 20".


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

360n klarar inte av att lägga på tillräckligt mycket AA och skalar upp bilden, därav pixligheten.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Har en samsung syncmaster 960BF. 1280x1024. 19".
Mjo är pixligt i vilket spel jag än spelar och i menyn på xboxen.

En polare har nämligen större skärm/tv som inte ska ha full hd men hos honom ser det bra ut.

Men skulle det här försvinna om man har en t.ex 22" med fullhd?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av Zymac:

T.ex. Fight Night Round 4 Demot kör 1280p internt o ser hur smooth ut som helst, medans Saints Row 2 kör rätt så lågupplöst (inte ens 720p?) och ser redigt kantigt o fult ut.

1280p va nånting nytt

du menar kanske 1080p?

Medlem
Skrivet av Richiraptor:
Skrivet av Zymac:

T.ex. Fight Night Round 4 Demot kör 1280p internt o ser hur smooth ut som helst, medans Saints Row 2 kör rätt så lågupplöst (inte ens 720p?) och ser redigt kantigt o fult ut.

1280p va nånting nytt

du menar kanske 1080p?

Ja, naturligtvis ska det vara så, jag och mina fingrar kommer inte alltid överens när det ska skrivas.

*ändrar i posten för att undvika förväxling..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar