Färgblindhet och GH:WT (and beyond) bas

Medlem
Färgblindhet och GH:WT (and beyond) bas

Bara nyfiken om det är mer än jag som är färgblind och har problem med att spela bas i de senaste GH titlarna? Bas strängen smälter in så ofantligt bra i bakgrunden för mig så det är nästintill omöjligt att se den. Har absolut inga problem med att spela vanlig gitarr som tur är, 5* på 96% av låtarna, men bas... jisses vilken röra.

Det skulle kunna vara min värdelösa gamla TV också, och därav anledningen till att jag undrar om någon mer har detta problem.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Det är inget problem för mig direkt, utan mer en vanesak. I början var det väldigt krångligt med den lila bassträngen, men nu är man van efter ett tag.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Kan man inte ändra den så kallade "highway"?
Men det kanske inte gör någon skilland.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Jo det är sant man kan ändra färg eller temat på sin highway man kan t e x byta till någon färg som gör att det lila syns mer.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Vet att man kan göra det i GH: Metallica, men kan man det i GH: WT?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ja det kan man har själv world tour och det kan man.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Testa att byta färg/tema på "the highway" Palanor och se om det blir någon skillnad


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Jo det är sant, det kan man möjligtvis testa. Kör dock med en som inte har några onödiga ränder och annat trams, för att jag ska kunna se vanliga noter lätt >_> Får dock testa senare. Önskar bar aman kunde byta färgen på basen till typ gul, tror det hade hjälpt en hel del.

Men tack, ska prova senare.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Vänta tills han går och köper munkar.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar