Inaktiv
Rött

Tänkte bara kolla lite vad som är fel på min kryss låda. Jag spelade ett spel och sen så blev bilden helt plötsligt suddig så jag startade om den. och nu lyser det en röd lampa, inte hela vägen runt utan bara 1. Vill gärna veta om skiten gått sönder eller om de går att fixa, hittar ju inte mitt kvitto från webhallen för att jag ska kunna skicka in den + att jag har flashat lådan.

Tackar i förväg

Medlem

Hm, har glömt bort vad en lampa som lyser innebär men det kanske är en sladd som sitter löst/gått sönder månne?


signatur

Wai

Medlem
Inaktiv

signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Garantin gäller väll inte om man har en flashad?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:

Garantin gäller väll inte om man har en flashad?

Nix det gör den inte. Nu får man ta konsekvenserna.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Tror ni det är värt ett försök att skicka tillbaka den om jag lyckas hitta kvittot även att den e flashad eller e de bara take the hit och köpa ett nytt? Köpa ett arcade borde väl gå? sen bara sätta dit sin gammla Hårddisk

Medlem
Skrivet av haggy88:

Tror ni det är värt ett försök att skicka tillbaka den om jag lyckas hitta kvittot även att den e flashad eller e de bara take the hit och köpa ett nytt? Köpa ett arcade borde väl gå? sen bara sätta dit sin gammla Hårddisk

Annars åker man till en affär o bara flashar av den sen skickar man in den.


signatur

Wai

Medlem

om den som har öppnat boxen har inte pillat sönder klristerlappar osv att det syns att den är öppnad så kan du nog få den bytt.
dock om dom skickar dig en ny box så blir det ju en oflashad men får du samma så är flashningen kvar.
jag tror inte dom kollar om boxarna är flashade.

ang kvitto så frågar inte ms efter det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

om den som har öppnat boxen har inte pillat sönder klristerlappar osv att det syns att den är öppnad så kan du nog få den bytt.
dock om dom skickar dig en ny box så blir det ju en oflashad men får du samma så är flashningen kvar.
jag tror inte dom kollar om boxarna är flashade.

ang kvitto så frågar inte ms efter det.

Dom kollar, annars hade dom varit rena idioter!
Om man skulle skicka in en flashad/chippad 360 så tar dom inte emot den.


signatur

Wai

Medlem

Om det är E74 så startar dom den bara för att kolla att det verkligen är det, sen så skickar dom dig en helt ny.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Det står E74 när jag startar den nu. men tror ni jag måste skicka med hårddisken? det kan ju inte vara nödvändigt. Men nu har jag ringt till webhallen iaf och dom sa att jag skulle ringa vidare till microsoft och dom skulle komma o hämta den. So far so good, bara hoppas dom inte är o kikar för noga i lådan bara

Vad händer om dom märker att jag har varit inne i den? Blir det ngn avgift eller ngt liknande? Har ju ekonomi som ett arsel just nu så de vore ingen höjdare

Medlem

Hade för mig att jag postade ett inlägg här igår? hmm... hursom helst..
Om dom ser att du vart inne i boxen så gäller INGEN garanti och du får betala ~800:- + frakt har jag för mig att jag läst i nån annan tråd här.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Men dom fixar det iaf, för det är ju bättre o paya 800 o få de fixat än att köpa nytt eller?

Medlem
Skrivet av haggy88:

Men dom fixar det iaf, för det är ju bättre o paya 800 o få de fixat än att köpa nytt eller?

Svårt att säga, i vissa fall så kan lagade prylar paja ganska snart igen, eller så kan dom funka i flera år.

Men sålänge en pryl har garanti kvar så ska man ju utnyttja det, men har garantin gått ut då är det ju en liten chansning att betala för en reparation, för man vet ju aldrig hur länge det håller.

Det bästa om en garanti har gått ut är att försöka få reda på hur mycket en reparation kan kosta om det går.

Inaktiv

Jaja jag får ringa o snacka med dom lite o se vad dom säger. Men jag får ta o tacka alla för svaren

Danke danke

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Jericho:

Garantin gäller väll inte om man har en flashad?

Nix det gör den inte. Nu får man ta konsekvenserna.

Så jobbigt o lämna in den hos en flashare som fixar RROD för ca 400-500 spänn.

Inaktiv

Jag tycker inte det är värt att flasha sin xbox då man blir av med live och garantin slutar gälla.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Jag tycker inte det är värt att flasha sin xbox då man blir av med live och garantin slutar gälla.

Garantin slutar inte att gälla om inte ens microsoft vet om det?


signatur

Wai

Inaktiv

Tycker att spelen är för dyra för att inte flasha lådan faktiskt. Visst man kan ju få ta smällen sen. Spelar ändå inte spec mkt Live

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Jericho:

Garantin gäller väll inte om man har en flashad?

Nix det gör den inte. Nu får man ta konsekvenserna.

Så jobbigt o lämna in den hos en flashare som fixar RROD för ca 400-500 spänn.

Har man en original låda får man det gratis


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv
Skrivet av Godnoken:
Skrivet av MiXiE:

Jag tycker inte det är värt att flasha sin xbox då man blir av med live och garantin slutar gälla.

Garantin slutar inte att gälla om inte ens microsoft vet om det?

Det märker dom när de felsöker lådan


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av MiXiE:
Skrivet av Godnoken:
Skrivet av MiXiE:

Jag tycker inte det är värt att flasha sin xbox då man blir av med live och garantin slutar gälla.

Garantin slutar inte att gälla om inte ens microsoft vet om det?

Det märker dom när de felsöker lådan

Ja, men garantin har inte slutat förens dom felsöker den.


signatur

Wai

Medlem

Att reparera sin pirat xbox hos ställen som typ katen krok är inte alltid så lyckat,
en snubbe jag känner hade en fuskad 360 som fick rrod, 2 gånger var han hos kapten krok och båda gångerna höll 360n bara nån månad, och varje reparation gick på 500 kr.

Medlem

Inte roligt att bara kunna spela några månader och betala 1000 kr för reparationerna men man får ta konsekvenserna om man har ett chipat Xbox.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Ni som får rrod vad har ni för box? Själv så har jag en Falcon, har haft den sen januari 08 och den funkar kanon. Ni som har fått rrod måste ha en äldre box där både CPU och GPU baseras på 90nm.

I Gears of War 2 drar konsolerna följande:

Xenon: 177.1W
Falcon: 121.5W
Jesper: 105.9W

Källa

Så det är inte så konstigt att Xenon har mest problem. Själv så har jag min Falcon instängd bakom glas i tv bänken och har fortfarande inte haft minsta lilla bekymmer.

Skulle vara intressant att veta vad ni har för box ni som får rrod?

Medlem

Hur kan man ta reda på vilken modell man har av de tre du nämnde?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

På strömdosan kan man se vad den ligger på, min står det 175w då är det Falcon och Xenon ligger på 200 någonting minns inte exakt och Jesper ligger under 175.

Köpte min på psxcare och då sa jag att jag ville ha en som hade 65nm och benq läsare.

Medlem

På min står det 150W. Det måste vara den vanliga då.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av Jühan:

På strömdosan kan man se vad den ligger på, min står det 175w då är det Falcon och Xenon ligger på 200 någonting minns inte exakt och Jesper ligger under 175.

Köpte min på psxcare och då sa jag att jag ville ha en som hade 65nm och benq läsare.

Heter faktsikt jasper;)

12
Skriv svar