Vilken konsoll ska jag köpa?

Medlem
Vilken konsoll ska jag köpa?

Jo, det är så här att jag funderar på att införskaffa mig en konsoll, frågan är vilken?

Det finns ett par olika varianter av 360n om jag förstått det rätt, vad är det för skillnader mellan dessa och vad är för/nackdelarna?

Då jag bor i Japan och vill spela Japanska spel samt, då jag förr eller senare flyttar hem igen, Svenska, så undrar jag även hur regionslåset på 360n fungerar? Vad jag har hört så ligger det hos speltillverkaren att bestämma, stämmer det?

Och till sist kan vi ju passa på att fråga efter lite sköna speltips, danke


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Jo, det är så här att jag funderar på att införskaffa mig en konsoll, frågan är vilken?

Det finns ett par olika varianter av 360n om jag förstått det rätt, vad är det för skillnader mellan dessa och vad är för/nackdelarna?

Då jag bor i Japan och vill spela Japanska spel samt, då jag förr eller senare flyttar hem igen, Svenska, så undrar jag även hur regionslåset på 360n fungerar? Vad jag har hört så ligger det hos speltillverkaren att bestämma, stämmer det?

Och till sist kan vi ju passa på att fråga efter lite sköna speltips, danke

Eftersom du ställer frågan i Xbox forumet och hela tiden enbart nämner Xbox 360 så ger du intrycket av att du redan valt konsol.
Så skaffa Xbox 360, du får inte en bättre spelkonsoll för det priset, cirka 2000 kr nuförtiden.

Stort urval av spel och 3 års garanti och snart kan du hyra film via Xbox 360 även i Europa som dom gör i Usa, så det är bara att slå till

Medlem
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av SeniiL:

Jo, det är så här att jag funderar på att införskaffa mig en konsoll, frågan är vilken?

Det finns ett par olika varianter av 360n om jag förstått det rätt, vad är det för skillnader mellan dessa och vad är för/nackdelarna?

Då jag bor i Japan och vill spela Japanska spel samt, då jag förr eller senare flyttar hem igen, Svenska, så undrar jag även hur regionslåset på 360n fungerar? Vad jag har hört så ligger det hos speltillverkaren att bestämma, stämmer det?

Och till sist kan vi ju passa på att fråga efter lite sköna speltips, danke

Eftersom du ställer frågan i Xbox forumet och hela tiden enbart nämner Xbox 360 så ger du intrycket av att du redan valt konsol.
Så skaffa Xbox 360, du får inte en bättre spelkonsoll för det priset, cirka 2000 kr nuförtiden.

Stort urval av spel och 3 års garanti och snart kan du hyra film via Xbox 360 även i Europa som dom gör i Usa, så det är bara att slå till

Läs om Hizzi, han skriver vilken VARIANT han ska köpa, inte vilken konsoll^^
Men håller med om att rubriken ställer till det lite:)


signatur

Wai

Medlem

ok, borde nog förstått det, hursomhelst så är väl en Xbox 360 pro ganska given, den ligger på cirka 2000 cirka, eliten erbjuder enbart större hd och en hdmi sladd och är en bra bit dyrare.
Och vilka spel du ska köpa,
beror på vad du gillar,
gillar du bilspel så är Project gotham racing 3 och 4 + Forza 2 självklara köp.

Medlem

Tack för alla svar, ursäkta om titeln krånglade till det! Men jag har ju fortfarande inte gett upp andra konsoller, men just nu frågar jag dock om xbox


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Undrar om inte regionslåsningen kommer ställa till problem, jag vill minnas att 360n inte är öppen, men är inte 100%. Personligen skulle jag satsa på den "Största" modellen, då man fyller hårddisken snabbt nu när man kan lägga in spelen på disken.


signatur

Videomupp

Medlem

Det är utgivaren som bestämmer om spelen ska vara regionslåsta, bl.a är alla Activision-spel upplåsta och allt från EA låst, sen skiljer det sig lite.

60GB är den mest prisvärda nu i min åsikt, Elite med 120GB är ganska mycket dyrare imo.

EDIT: Om du flyttar tillbaka till Swe kan du importera regionskodade spel från exempelvis http://www.play-asia.com/ .


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Om du bor i Japan och sedan ska flytta tillbaka till Sverige och även köpa spel härifrån så är en PS3 det bästa valet. PS3 spelen är inte regionskodade. Alltså kan du köpa en Japansk PS3 och spelen från Sverige ska även fungera på den.

Men som jag alltid har sagt, och alltid kommer att säga, är att kolla in spelen och bedöma vilken konsol som passar dig.

Några exempel på jämförelser:

Gears of War - God of War
Forza Motorsport - Gran Turismo
Mass Effect - Metal Gear Solid


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Spel som man ska ha är Gta iv, Halo 3, star wars the force unleashed är riktigt kul om man gillar star wars. Nått guitar hero eller rock band spel.

Medlem

jag tycker den stora hårddisken är ett måste.
att installera spelen är så mycket bättre än att köra från skiva hela tiden.
ljudmässigt och slitagemässigt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av WaltX:

Om du bor i Japan och sedan ska flytta tillbaka till Sverige och även köpa spel härifrån så är en PS3 det bästa valet. PS3 spelen är inte regionskodade. Alltså kan du köpa en Japansk PS3 och spelen från Sverige ska även fungera på den.

Men som jag alltid har sagt, och alltid kommer att säga, är att kolla in spelen och bedöma vilken konsol som passar dig.

Några exempel på jämförelser:

Gears of War - God of War
Forza Motorsport - Gran Turismo
Mass Effect - Metal Gear Solid

Sant, har funderat lite på detta. Men med tanke på att xbox är billigast i Japan så lockar den lite mer. Men ps3 lockar defenitivt. Får ta och köpa alla helt enkelt...


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

^- Köp en 360 där och importera alla spel. Det är fan billigare än att köpa dom här i vilket fall som helst.

Eller köp en ps3 och importera nästan alla spel ändå eftersom de som du är intresserad av släpps tidigare i asien eller kommer inte alls. Speciellt nu när du antagligen kommer kunna spela spel som aldrig blir översatta.

Medlem

Rackarns synd iaf att MS valde att göra een specialltillerkad hårddisk till Xbox 360,
det kunde gott vart en Sata 2.5 hd istället som det är i ps3, och så kan folk byta hd till den storlek dom vill ha,
jag köpte en Sata 2.5 320 gigs hd till min ps3 nyligen på Inet data, den kostade 620 kronor,
den specialtillverkade hdn på 120 gig till xbox 360kostar cirka 1000 kr.
Och det är ju inte så direkt kul om nu nån vill ha en större 120 gigs hd till sin gammla 360 som kanske har 20 gigs eller 60 gigs hdn.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Mass Effect - Metal Gear Solid

Jag skolle nog då säja Halo - Metal Gear Solid


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv
Skrivet av Jericho:
Skrivet av WaltX:

Mass Effect - Metal Gear Solid

Jag skolle nog då säja Halo - Metal Gear Solid

Nejdå! Halo - Killzone 2

Medlem
Skrivet av scodriem:
Skrivet av Jericho:
Skrivet av WaltX:

Mass Effect - Metal Gear Solid

Jag skolle nog då säja Halo - Metal Gear Solid

Nejdå! Halo - Killzone 2

Vi behöver inte göra någon större grej av det här nu


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av WaltX:

Om du bor i Japan och sedan ska flytta tillbaka till Sverige och även köpa spel härifrån så är en PS3 det bästa valet. PS3 spelen är inte regionskodade. Alltså kan du köpa en Japansk PS3 och spelen från Sverige ska även fungera på den.

Rätta mig om jag har fel men tog dom inte bort det för att ps3an skulle bli billigare? Jag vet att det var en av sakerna som lockade, men när dom tog bort det så förstörde dom allting.

Medlem
Skrivet av Reaction:
Skrivet av WaltX:

Om du bor i Japan och sedan ska flytta tillbaka till Sverige och även köpa spel härifrån så är en PS3 det bästa valet. PS3 spelen är inte regionskodade. Alltså kan du köpa en Japansk PS3 och spelen från Sverige ska även fungera på den.

Rätta mig om jag har fel men tog dom inte bort det för att ps3an skulle bli billigare? Jag vet att det var en av sakerna som lockade, men när dom tog bort det så förstörde dom allting.

Är det så? Har ärligt talat ingen aning.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Reaction:
Skrivet av WaltX:

Om du bor i Japan och sedan ska flytta tillbaka till Sverige och även köpa spel härifrån så är en PS3 det bästa valet. PS3 spelen är inte regionskodade. Alltså kan du köpa en Japansk PS3 och spelen från Sverige ska även fungera på den.

Rätta mig om jag har fel men tog dom inte bort det för att ps3an skulle bli billigare? Jag vet att det var en av sakerna som lockade, men när dom tog bort det så förstörde dom allting.

Naeeeee, det tror jag inte. Det dem tog biort var ju förmågan att spela PS2 spel och diverse portar, men regionskodningen tror jag står kvar. Ska ju inte svära på det men jag har för mig det iallafall.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Reaction:
Skrivet av WaltX:

Om du bor i Japan och sedan ska flytta tillbaka till Sverige och även köpa spel härifrån så är en PS3 det bästa valet. PS3 spelen är inte regionskodade. Alltså kan du köpa en Japansk PS3 och spelen från Sverige ska även fungera på den.

Rätta mig om jag har fel men tog dom inte bort det för att ps3an skulle bli billigare? Jag vet att det var en av sakerna som lockade, men när dom tog bort det så förstörde dom allting.

Naeeeee, det tror jag inte. Det dem tog biort var ju förmågan att spela PS2 spel och diverse portar, men regionskodningen tror jag står kvar. Ska ju inte svära på det men jag har för mig det iallafall.

Så det går inte att spela PS2 spel på ps3an?
Går det att spela Xbox spel på 360'n?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Går det att spela Xbox spel på 360'n?

Det fungerar helt utmärkt.

Medlem
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av SeniiL:

Går det att spela Xbox spel på 360'n?

Det fungerar helt utmärkt.

Alla fungerar väl inte? Bara en del har jag för mig.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av SeniiL:

Går det att spela Xbox spel på 360'n?

Det fungerar helt utmärkt.

Alla fungerar väl inte? Bara en del har jag för mig.

Japp, bara en del.
Det är bra om man fixar ett gratis guldmedlemskap också om man nu villa spela xbox spel, då den uppdaterar därifrån för xbox spelen.


signatur

Wai

Medlem

silver räcker


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av SeniiL:

Går det att spela Xbox spel på 360'n?

Det fungerar helt utmärkt.

Alla fungerar väl inte? Bara en del har jag för mig.

De jag jag har provat ahr gjort det, så jag utgick ifrån att det var samtliga.

Medlem
Skrivet av Molotov:

silver räcker

Vet:), men då kan man spela online också.


signatur

Wai

1
Skriv svar