Nerladdat matrial?

Inaktiv
Nerladdat matrial?

Hej!

Har ett problem ang saker jag laddat ner på min xbox tex. Gta:LAD och rockband låtar kan jag ej spela när jag inte har min xbox uppkopplat till live.
Det står att matrialet inte är tillgängligt.

Sjukt trist då jag är i stugan hela sommaren där vi inte har internet och alla saker jag laddat ner kan jag inte spela.
Någon som vet varför det inte går? eller vad man kan göra åt det?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Tror att eftersom det är ned laddat från live så måste man ha live på när man spelar/använder det ned laddade materialet, men osäker som sagt.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:

Tror att eftersom det är ned laddat från live så måste man ha live på när man spelar/använder det ned laddade materialet, men osäker som sagt.

Helt fel. Det man har laddat ned sparas i hårddisken och det ska därför gå att spela utan Live. Om man skulle streama materialet så skulle det förstås inte fungera.

Jag har ingen aning om vad felet är i ditt fall MiXiE. Det borde fungera...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vad jag vet så kan man inte använda vissa XBLA spel som man köpt och laddat ner om man inte är ansluten till internet,
jag vet för jag har också varit utan internet ibland och inte kunnat använda vissa köpta prylar då.

Har ingen aning varför det är så, kompisen som jag är hos nu säger samma sak.

Medlem

Problemet är att grejerna är nerladdade på en annan xbox, använd DRM-verktyget på xbox.com (google it!) och för över licenserna till den nuvarande xboxen.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

aha ok. Måste stämma så som Zelaxe skriver. Jag fick nämligen en ny xbox av ms nu när min andra gick sönder. Tack!


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

1
Skriv svar