Xboxet lyser 2 röda ringar när jag spelar

Medlem
Xboxet lyser 2 röda ringar när jag spelar

Jag vet vad 2 röda ringar betyder, överhettning. Jag brukar spela några enstaka minuter ibland, ibland mer. Xboxet stängs av och det lyser två röda ringar. Det händer varje gång jag spelar, har provat allt det står på xbox support man ska prova, men funkar inte. jag har skickat e mail till dom och dom sa att jag borde ringa och prata med dom och se om vi kan lösa det, annars så får jag skicka iväg den.

Kan det vara att den är full med damm? för att den är det

om jag skickar tillbaks den får jag behålla den? om inte kan man göra backup på savegames?

Medlem

Sätt xboxen öppet och inte intstängd någonstans, behöver du skicka in den så tar du bara bort hårddisken så är problemet löst.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

är det inte 3 ringar som visas när det är överhettning ? RRoD


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem

Molotov: Nej RROD är hårdvarufel. Oftast orsakat av överhettning så kretskortet slår sig så att kylflänsen inte får kontakt.

2 lampor är att tempsensorn innuti tycker det är för varmt.
Damm kan vara en orsak, dåliga/trasiga fläktar en annan, du kanske har den står trångt med dålig cirkulation osv.

Ring supporten, om det visar sig att du måste skicka in den så skickar man ändå inte med disken, så dina saves är inte i fara.

En såndär fläkt som Loading föreslog skulle jag inte rekomendera, förut fanns det en sån produkt som hade en viss förmåga att bränna nätaggen för den drog för mycket ström, och då gäller ju inte garantin för fem öre.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ursäkta för OT,

Hur länge håller garantin på ett Elite?

Edit: Vad måste man ha för att garantin ska gälla?

Medlem

Garantin gäller ett år för *.fel och 3 år för RROD och E74.

Du behöver bara ha själva konsollen, inga tillbehör, och så måste den vara registrerad i ditt namn på Xbox.com för att garantin ska gälla.

Har du inte reggat den så gör dom det på en gång då man felanmäler. (om den e begagnad och reggad på någon annan så kan det vara värre dock).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

om den är beggad och reggad på nån annan så gäller inga garantier, så var det för mig med min första.

dock så lyckades jag laga den själv så den höll ca 6månader till men sen dog den för gott.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

hur är det med reklamationsgarantin på RROD och E74?

Medlem
Skrivet av Soltorkad2:

hur är det med reklamationsgarantin på RROD och E74?

3 år helt gratis som Zymac sa. ^.^


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Nu har jag packat ner den i en låda och ska skicka den om någon dag.

Medlem

Ska skicka det till Tyskland. Jag har kontaktat xbox och jag har skrivit ut etikett. Detta skickas via UPS och jag måste boka upphämtning, men får jag betala en summa för frakten och upphämtningen eller får xbox.com göra det?

Medlem
Skrivet av Spassy:

Ska skicka det till Tyskland. Jag har kontaktat xbox och jag har skrivit ut etikett. Detta skickas via UPS och jag måste boka upphämtning, men får jag betala en summa för frakten och upphämtningen eller får xbox.com göra det?

du behöver inte betala nånting, du väntar bara tills du får hem maskinen igen och så börjar du spela igen,
det brukar väl ta cirka 2 veckor nåt sånt.

Medlem
Skrivet av Loading:

Du kanske kan behöva en sådan här?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=84645

Det har diskuterats förut här på diverse trådar,
man ska inte köpa en extern fläkt till 360n,
för fläkten kan göra mer skada än nytta,
många som köpt sån fläkt har fått sin 360 pajad av överhettning, och vad jag förstått så gäller inte nån garanti om MS får reda på att man kört med en extern fläkt,
så undvik såna, jag har själv haft en och kopplade bort den illa kvickt när man läst om hur farlig den är,
dessutom lför den ett ruskigt oväsen.

Medlem

Vad är det jag ska skicka med, bara xbox 360 konsollet eller konsollet och den där stor dosan på golvet också? ( Vet inte vad den kallas )

Medlem
Skrivet av Spassy:

Vad är det jag ska skicka med, bara xbox 360 konsollet eller konsollet och den där stor dosan på golvet också? ( Vet inte vad den kallas )

Du ska bara skicka själva Xboxen. Om du har en hårddisk ska du ta bort den och inga sladdar ska heller följa med.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

Ta bort faceplaten också så får du en ny.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Ta bort faceplaten också så får du en ny.

Ehm, får man ens skicka in den då?


signatur

Wai

Medlem

Uhm, ja, de säger ju att man ska ta bort allt utan konsollen, jag har typ 3 stycken liggandes hemma nu.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Har redan lagt den i kartongen så orkar inte ta bort faceplate.

1
Skriv svar