Inaktiv
Exklusiva spel

Vilka spel är xbox360 exklusiva?

Vill inte stödja monopol$hit men kanske köper ett 360 om jag vinner på lotto :d, är lite nyfiken också.

Inaktiv

Finns en del på PC, naturligt dock då det är Microsoft som äger både Windows och Xbox.

Gears Of War 2, Halo 1 - 2 - 3, Fable 1 & 2, PGR 1 - 2 - 3 - 4? finns säkert något mer. Men spel som Tekken som bara släpptes till Playstation är ju på gång till 360. Så jag tror att 360 kommer vara den enda konsolen med exklusiva speltitlar i framtiden.

Medlem

Mass Effect.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Splinter Cell 5 : Conviction

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Mass Effect.

Hur kunde jag glömma!
Dessutom så har väl Bioshock varit / är exklusivt för Xbox?

Medlem

Du har: Too Human, Blue Dragon (finns på DS också, men...), Halo Wars, Lost Odyssey, Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts och lite till. Alla spel exklusiva spel förutom som ni har nämt ligger på en lägre nivå.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Swarf:
Skrivet av WaltX:

Mass Effect.

Hur kunde jag glömma!
Dessutom så har väl Bioshock varit / är exklusivt för Xbox?

BioShock var det i början. Men nu finns spelet till PS3 också.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Swarf:

Finns en del på PC, naturligt dock då det är Microsoft som äger både Windows och Xbox.

Gears Of War 2, Halo 1 - 2 - 3, Fable 1 & 2, PGR 1 - 2 - 3 - 4? finns säkert något mer. Men spel som Tekken som bara släpptes till Playstation är ju på gång till 360. Så jag tror att 360 kommer vara den enda konsolen med exklusiva speltitlar i framtiden.

Det är precis tvärt om, PS3 har många fler exklusiva titlar än XBOX. Detta på grund av att M$ i princip helt lagt ner sina egna spelstudios och förlitar sig helt på tredjeparts studios när det gäller spel på xboxen


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av Swarf:

Finns en del på PC, naturligt dock då det är Microsoft som äger både Windows och Xbox.

Gears Of War 2, Halo 1 - 2 - 3, Fable 1 & 2, PGR 1 - 2 - 3 - 4? finns säkert något mer. Men spel som Tekken som bara släpptes till Playstation är ju på gång till 360. Så jag tror att 360 kommer vara den enda konsolen med exklusiva speltitlar i framtiden.

Det är precis tvärt om, PS3 har många fler exklusiva titlar än XBOX. Detta på grund av att M$ i princip helt lagt ner sina egna spelstudios och förlitar sig helt på tredjeparts studios när det gäller spel på xboxen

PS3 kanske har fler men inte bättre spel

Inaktiv

Vad har PS3 som inte xbox har då? Metal Gear Solid? Äldre Tekken spelen?

Medlem
Skrivet av Swarf:

Vad har PS3 som inte xbox har då? Metal Gear Solid? Äldre Tekken spelen?

Uncharted, Little Big Planet, Killzone, MAG, inFAMOUS, Gran Turismo och lite mer spel.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Forza Motorsport 2


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Swarf:

Vad har PS3 som inte xbox har då? Metal Gear Solid? Äldre Tekken spelen?

Uncharted, Little Big Planet, Killzone, MAG, inFAMOUS, Gran Turismo och lite mer spel.

Sant. Men om man tittar till 360 & Ps3 marknads värde så tror jag att 360 kommer att ta dem snart med, Sony sålde ju låtar till MS, för Lips.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Swarf:

Vad har PS3 som inte xbox har då? Metal Gear Solid? Äldre Tekken spelen?

Uncharted, Little Big Planet, Killzone, MAG, inFAMOUS, Gran Turismo och lite mer spel.

uncharted ja okej då, littlebigplanet: överskattat plattformsspel killzone bra infamous:prototype ripp-off gran turismo: average bilspel med noll körkänsla


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

allt fallout 3 DLC


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

och massa annat dlc


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

allt fallout 3 DLC

Snart släpps det till PS3 också.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Swarf:

Vad har PS3 som inte xbox har då? Metal Gear Solid? Äldre Tekken spelen?

Uncharted, Little Big Planet, Killzone, MAG, inFAMOUS, Gran Turismo och lite mer spel.

uncharted ja okej då, littlebigplanet: överskattat plattformsspel killzone bra infamous:prototype ripp-off gran turismo: average bilspel med noll körkänsla

jag har aldrig kört ett bilspel med bättre känsla än gran turismo 5 prologue, littlebigplanet är underskattat. Killzone är dåligt.

Hur skulle världen varit utan kopior tror du :D?

1
Skriv svar