500 gratis MS poäng!

Medlem
500 gratis MS poäng!

Tja skulle precis säga upp min xboxgold-prenumeration typ 6 månader för sent (måste ju ringa till skiten).
Iaf då försökte dom snikna asen muta mig med 500 MS poäng om jag gick med på att ha igång skiten ett år så om ni ändå tänker ha igång skiten så kan ni ju testa att ringa och säga upp det så kanske ni får lite free points

Medlem

Eller så blir det så här:

"- Hej! Jag skulle vilja avbryta min Xbox Live Guld prenumeration."

"- Okej."

"- VÄNTA! Jag ångrade mig."


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Haha ja men är ju bara att skriva in nytt i såfall på kontogrejen. Lätt att aktivera men desto fucking knöligare att stänga av skiten

Medlem

därför ska man inte köpa tid med sitt kreditkort.
det är både dyrare oftast och krångligt att säga upp.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

därför ska man inte köpa tid med sitt kreditkort.
det är både dyrare oftast och krångligt att säga upp.

Hehe ja precis. köpte 13 månader xbox live på webhallen för 400 kr det var lätt värt pengarna istället för att registrera sitt kreditkort.

Medlem

sån jädrans dum grej att ens ha guldmedlemskap, hela iden med att man ska betala för kunna spela sina spel på internet är ju förjävligt, betalar vi inte tillräckligt för konsolen och själva spelen? och inte minst internet, giriga microsoft!

Medlem

Alltså, varför betalar ni för att spela online? Konsollare borde gå ihop och protestera och vägra köpa online.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Nu är det ju så att vill man spela online på 360 så måste man punga pengar till MS.
så finns ju inte mycket att göra, folk är ju villiga att betala för tjänsten så.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ganska idiotiskt av er att säga så, precis som '' Varför betalar ni för mmos? PCearna borde gå ihop och protestera och vägra betala för mmos ''
Exakt likadant, men att bara betala för ett spel är mycket sämre än en hel online tjänst!


signatur

Wai

Medlem

mmos är väl en helt annan grej... Om ps3 kan ha gratis online kan väl fan microsoft med ha det. Om nån har råd så är det Microsoft. Girigt är det minst sagt.

Medlem

Förstår i sig inte skillnad på att betala för att köra mmo på pc och 360... Eftersom 360 är så mycket billigare i månaden, och att man kan köra alla spel online då(som finns till onlinedel såklart xD)...

Men men, ps3 är för den delen också ettoetthalvt tusen dyrare än 360... Så enligt mig är det helt klart värt att betala 400 för ett år eller vad det nu är istället för att lägga ut ett och etthalvt tusen till för att alltid kunna köra online...

Medlem
Skrivet av Fargo:

mmos är väl en helt annan grej... Om ps3 kan ha gratis online kan väl fan microsoft med ha det. Om nån har råd så är det Microsoft. Girigt är det minst sagt.

äSom Posuic säger så är ju faktiskt ett ps3 mycket dyrare än ett 360 så 400 för ett år är ingenting!


signatur

Wai

Inaktiv
Skrivet av Fargo:

mmos är väl en helt annan grej... Om ps3 kan ha gratis online kan väl fan microsoft med ha det. Om nån har råd så är det Microsoft. Girigt är det minst sagt.

Det är ju inte CR på PSN så...

// Biffenstek

Medlem
Skrivet av Biffenstek:
Skrivet av Fargo:

mmos är väl en helt annan grej... Om ps3 kan ha gratis online kan väl fan microsoft med ha det. Om nån har råd så är det Microsoft. Girigt är det minst sagt.

Det är ju inte CR på PSN så...

// Biffenstek

Uhm, vad fan är CR? O.o

Att ens tänka tanken att betala för Live är så dumt, hade ingen betalat hade det varit gratis nu..


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Vad används den där live avgiften till egentligen ?
Allt kan ju gärna inte gå till serverkostnader och dylikt,
MS stoppar nog en bra slant i egen ficka misstänker jag.

Medlem
Skrivet av Hizzi:

MS stoppar nog en bra slant i egen ficka misstänker jag....

...Som dom använder till underhåll?


signatur

Wai

Medlem

^- Som MS ändå borde ha pengar till på grund av de hutlöst dyra spelen.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Godnoken:
Skrivet av Hizzi:

MS stoppar nog en bra slant i egen ficka misstänker jag....

...Som dom använder till underhåll?

lol dem kanske använder 0.009% av det dem tjänar in till underhåll, är väl självklart att dem stoppar in resten av pengarna i egna fickor, giriga microsoft, tar sony betalt för sin online tjänst? varför kallar man detta ens för en tjänst nuförtiden, för 5 år sen var det en självklarhet att man kunde gå in i en lobby och spela spelen online gratis man köpt, och nej godnoken jag snackar inte om MMO's som är en helt annan grej

Medlem
Skrivet av ghoül:
Skrivet av Godnoken:
Skrivet av Hizzi:

MS stoppar nog en bra slant i egen ficka misstänker jag....

...Som dom använder till underhåll?

lol dem kanske använder 0.009% av det dem tjänar in till underhåll, är väl självklart att dem stoppar in resten av pengarna i egna fickor, giriga microsoft, tar sony betalt för sin online tjänst? varför kallar man detta ens för en tjänst nuförtiden, för 5 år sen var det en självklarhet att man kunde gå in i en lobby och spela spelen online gratis man köpt, och nej godnoken jag snackar inte om MMO's som är en helt annan grej

Oj oj oj, vad folk kan spekulera, är det sant? - Nej.
Det om mmos har jag inte ens nämnt dig om?


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av ghoül:

De kanske använder 0.009% av det de tjänar till underhåll, det är väl självklart att de stoppar resten av pengarna i egna fickor, giriga microsoft. Tar sony betalt för sin onlinetjänst?

1) MS är ett företag. De vill tjäna pengar. Det är det företag gör. Men ganska stor sannolikhet återinvesteras det mesta i att utveckla tjänsten för att kunna tjäna ännu mer pengar, iaf är det så de flesta andra företag funkar. Och givetvis går en del till aktieägarna, precis som för alla andra vinstdrivande aktiebolag.

2) Nej, Sony tar inte betalt för sin onlinetjänst, men tjänar de några pengar på sin konsol? Nej. Är det bra för systemets framtid? Knappast.

3) Har man ändå inte ganska mycket glädje/nöje av sin MS-maskin och är beredd att slanta upp lite för den servis de faktiskt tillhanda håller? Det är iaf jag.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem
Citat:

Vad används den där live avgiften till egentligen ?
Allt kan ju gärna inte gå till serverkostnader och dylikt,
MS stoppar nog en bra slant i egen ficka misstänker jag.

Jag kan inte svara på vad MS gör med pengarna men standarden på online game play på xbox360 i jämförelse med PS3 är enorm och väl värt varenda kr.

Medlem
Skrivet av Posuic:

Förstår i sig inte skillnad på att betala för att köra mmo på pc och 360... Eftersom 360 är så mycket billigare i månaden, och att man kan köra alla spel online då(som finns till onlinedel såklart xD)...

Men men, ps3 är för den delen också ettoetthalvt tusen dyrare än 360... Så enligt mig är det helt klart värt att betala 400 för ett år eller vad det nu är istället för att lägga ut ett och etthalvt tusen till för att alltid kunna köra online...

Lol, att läsa vad du skriver är ungefär som att läsa vad en person som har varit djpfryst i 2-3 år. Nu mera kostar typ PS3 500kr mera bara, och man får ju tänka på att man får punga ut minst 400kr varje år och inte bara ett år.

Medlem

En sak som Microsoft lägger pengar på som Sony visat motsatsen till är säkerhet.

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Posuic:

Förstår i sig inte skillnad på att betala för att köra mmo på pc och 360... Eftersom 360 är så mycket billigare i månaden, och att man kan köra alla spel online då(som finns till onlinedel såklart xD)...

Men men, ps3 är för den delen också ettoetthalvt tusen dyrare än 360... Så enligt mig är det helt klart värt att betala 400 för ett år eller vad det nu är istället för att lägga ut ett och etthalvt tusen till för att alltid kunna köra online...

Lol, att läsa vad du skriver är ungefär som att läsa vad en person som har varit djpfryst i 2-3 år. Nu mera kostar typ PS3 500kr mera bara, och man får ju tänka på att man får punga ut minst 400kr varje år och inte bara ett år.

Kanske dax att läsa vilken tid man skrev inlägget innan man börjar skriva skit om folk om man inte vill klassas som en total idiot. Priserna var rättså annorlunda för ca 3 år sedan.

Medlem
Skrivet av Posuic:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Posuic:

Förstår i sig inte skillnad på att betala för att köra mmo på pc och 360... Eftersom 360 är så mycket billigare i månaden, och att man kan köra alla spel online då(som finns till onlinedel såklart xD)...

Men men, ps3 är för den delen också ettoetthalvt tusen dyrare än 360... Så enligt mig är det helt klart värt att betala 400 för ett år eller vad det nu är istället för att lägga ut ett och etthalvt tusen till för att alltid kunna köra online...

Lol, att läsa vad du skriver är ungefär som att läsa vad en person som har varit djpfryst i 2-3 år. Nu mera kostar typ PS3 500kr mera bara, och man får ju tänka på att man får punga ut minst 400kr varje år och inte bara ett år.

Kanske dax att läsa vilken tid man skrev inlägget innan man börjar skriva skit om folk om man inte vill klassas som en total idiot. Priserna var rättså annorlunda för ca 3 år sedan.

Det var ändå inte 1500kr skillnad då heller. då kanske det låg på ungefär 1000kr skillnad.

Medlem

Låt det döda vila. Tråd låst.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar