Mass Effect 2: Den stora tråden

Medlem
Mass Effect 2: Den stora tråden

Ja nu är det Mass effect som ska få en egen tråd.Här diskuterar vi allt som har med Mass Effect och Mass Effect 2 att göra.

Jag har många frågor om Mass effect 2 och det tror jag att många andra också har. De senaste dagarna har det kommit en E3 trailer som väcker många frågor. 1.

Varför sprängs Normandy?

2.

Vem är i dräkten?

Och i Mass effect 2 debut teaser har en står det "Killed in action" har verkligen Shepard dött? och varför har en geth en dräkt där det står N7 på exakt samma bokstav och nummer finns på Shepards dräkt

Använd spoilers om det behövs!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:

1.

Varför sprängs Normandy?

Det är väldigt svårt att veta så här tidigt. Vi har inte fått se hela trailern än. Där kanske man får några ledtrådar. Jag tror själv att Normandy har blivit attackerad av Reapers i rymden.

Skrivet av MilleX:

2.

Vem är i dräkten?

Antingen så är det Shepard, eller någon som är infiltrerad.

Skrivet av MilleX:

Och i Mass effect 2 debut teaser har en står det "Killed in action" har verkligen Shepard dött? och varför har en geth en dräkt där det står N7 på exakt samma bokstav och nummer finns på Shepards dräkt

Det är inte säkert att han har dött, nej. Det kan vara någon, om inte han själv, som har fejkat det av någon okänd anledning. Har svårt att tro att huvudkaraktären dör redan i den andra delen i en trilogi.

En Geth med N7 dräkt på sig var väldigt intressant. Det kan betyda flera saker. Bland annat att rasen Geth har börjat samarbeta med människorna och alla andra raserna för att kunna besegra The Reapers. Eller så är det en Geth som är infiltrerad som jag nämnde ovan.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Mycket bra teorier.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Jag hoppas verkligen dom visar mer på E3

Medlem
Skrivet av Smewii:

Jag hoppas verkligen dom visar mer på E3

Det är på E3 vi verkligen får veta vad som händer med spelet


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Ja det kommer de, de som är på E3 kommer få testa ett demo som de har gjort och den här E3 trailer som kom ut i veckan var bara en bit av den hela trailern som de kommer visa.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv

Tror personligen att Shepard kommer att dö, det hade varit det perfekta för spelet och dess story, eller, så kanske man får spela med två olika karaktärer i 2:an.

Längtar till spelet kommer i vilket fall som helst!

Medlem

Själv hoppas jag att Shepard inte dör under hela serien.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:

Själv hoppas jag att Shepard inte dör under hela serien.

Äh, lite dramatik får det väl vara
Nej men jag tror att man kommer att få spela någon annan karaktär vid något tillfälle. Såg en intervju då snubben från BioWare inte riktigt kunde svara på frågan.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Mass effect ska ju vara en trilogi, så de e ju dåligt om man får spela som shepard i 2 spel men inte i det tredje

Medlem

WaltX härliga funderingar, jag ser framemot den växande hypen nästan lika mycket som spelet

Medlem
Skrivet av MilleX:

Och i Mass effect 2 debut teaser har en står det "Killed in action" har verkligen Shepard dött? och varför har en geth en dräkt där det står N7 på exakt samma bokstav och nummer finns på Shepards dräkt

I senaste Pre E3-trailern står han som MIA. Pausa precis i början och se för er själva


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av MilleX:

Och i Mass effect 2 debut teaser har en står det "Killed in action" har verkligen Shepard dött? och varför har en geth en dräkt där det står N7 på exakt samma bokstav och nummer finns på Shepards dräkt

I senaste Pre E3-trailern står han som MIA. Pausa precis i början och se för er själva

Ja men det förklarar ju saken. Som jag skrev innan så kan det vara så att han fejkar, eller låtsas vara död. Eftersom han är MIA så räknar man väl med att han är KIA fast han egentligen inte är det.

Ska bli spännande att få spela en ensam och vilsen Shepard.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Eftersom han är MIA så räknar man väl med att han är KIA fast han egentligen inte är det.

Spartans never die.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av WaltX:

Eftersom han är MIA så räknar man väl med att han är KIA fast han egentligen inte är det.

Spartans never die.

De kanske har letat men inte hittat honom och så har de väl antagit han Shepard har dött, och om han är MIA vilket uppdrag har han försvunnit i?


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:

och om han är MIA vilket uppdrag har han försvunnit i?

Hur sjutton skulle vi kunna veta det i förväg?

Här är bilden då det visas att han är MIA.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Står också "Normandy status unknown" under så det kanske är för att Normandy blev attackerat i rymden.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Ja igår kom det en ny E3 trailer där man ser shepard, Tali och en mystisk svart man + Den nya alien rasen.

Videon finns att se på Gametrailers.com


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:

Videon finns att se på Gametrailers.com

Äh, inte ska man väl lämna FZ för att se en trailer.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Att gå in på din blogg går väl också bra:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

trailern från Gametrailers.com var BALL SOM FAN!

Inaktiv

Klarade just ut ettan..igen.. Så jävla bra spel, man blir så fruktansvärt beroende!! Det spelet är så bra!!

1
Skriv svar