Min xbox360 har pajat...........

Inaktiv
Min xbox360 har pajat...........

Jag hade köpt tiger woods 09 och lirat det ett par ggr på vår HD-tv.
Men så en kväll prövade jag att koppla in den på dotterns lilla 14 tums tv eftersom frugan såg på den andra. Ett par hål hann jag spela innan det
knäppte till och allt blev svart.
Det går att starta xboxen någon enstaka gång men bliden fryser direkt. De flesta ggr går xboxen igång men utan bild och så blinkar det en röd ring runt startknappen på konsolen.
Har testat på den stora HD tv:n också med samma resultat. Någon som vet vad detta kan bero på? Har funderat på att köpa en ny kabel för att testa om det är den som pajat
men tänkte höra mig för härinne först........


signatur

Rest in Peace.............

Medlem

Din box har drabbats av det kända felet RROD. Det är bara att skicka in boxen på reparation.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Tror det är större risk att 360n blir paj om man äter paj samtidigt.

Inaktiv

Anade detta.
Köpte det begagnat så någon garanti finns inte kvar.
Frågade i en av våra spelbutiker här i stan!(där kjag köpte konsollen också.) men han visste inte vart jag kunde skicka in den på lagning.
Vet du vad det kostar att laga detta felet?
Det kanske blir billigare att köpa ett nytt istället?

Skrivet av WaltX:

Din box har drabbats av det kända felet RROD. Det är bara att skicka in boxen på reparation.


signatur

Rest in Peace.............

Medlem
Skrivet av Thulo:

Anade detta.
Köpte det begagnat så någon garanti finns inte kvar.
Frågade i en av våra spelbutiker här i stan!(där kjag köpte konsollen också.) men han visste inte vart jag kunde skicka in den på lagning.
Vet du vad det kostar att laga detta felet?
Det kanske blir billigare att köpa ett nytt istället?

Skrivet av WaltX:

Din box har drabbats av det kända felet RROD. Det är bara att skicka in boxen på reparation.

Det ska vara gratis att reparera just RROD felet. Kontakta Microsoft. Annars brukar priset för reparation ligga på minst 800 kr.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Är det en av fyra eller tre av fyra som lyser rött?


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Thulo:

Anade detta.
Köpte det begagnat så någon garanti finns inte kvar.
Frågade i en av våra spelbutiker här i stan!(där kjag köpte konsollen också.) men han visste inte vart jag kunde skicka in den på lagning.
Vet du vad det kostar att laga detta felet?
Det kanske blir billigare att köpa ett nytt istället?

Skrivet av WaltX:

Din box har drabbats av det kända felet RROD. Det är bara att skicka in boxen på reparation.

Sålänge konsollen inte är reggad hos MS hemsida är det lugnt, regga den där med ditt namn så kan du beställa reparation där, helt kostnadsfritt och UPS kommer och hämtar samt lämnar tillbaka den.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

En rund ring blinkar rött runt den gröna på startknappen. Eftrsom det är en hel röd ring så bör det vara 4 av 4...........

quote="Godnoken"]Är det en av fyra eller tre av fyra som lyser rött?[/quote]


signatur

Rest in Peace.............

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Thulo:

Anade detta.
Köpte det begagnat så någon garanti finns inte kvar.
Frågade i en av våra spelbutiker här i stan!(där kjag köpte konsollen också.) men han visste inte vart jag kunde skicka in den på lagning.
Vet du vad det kostar att laga detta felet?
Det kanske blir billigare att köpa ett nytt istället?

Skrivet av WaltX:

Din box har drabbats av det kända felet RROD. Det är bara att skicka in boxen på reparation.

Sålänge konsollen inte är reggad hos MS hemsida är det lugnt, regga den där med ditt namn så kan du beställa reparation där, helt kostnadsfritt och UPS kommer och hämtar samt lämnar tillbaka den.

Tack så mycket för det rådet!
skall ordna detta så får vi se vad som händer...........


signatur

Rest in Peace.............

Inaktiv

Brukar blinka fyra röda när sladden till skärmen har åkt ur. tre röda lampor för hårdvarufel. Om din garanti har gått ut och det inte är 3 röda lampor som blinkar kommer det kosta 850kr.
Jag skickade nyss iväg min för fjärde gången och alla gånger har jag fått 3 röda blinkande lampor.

Gör så att du ringer xbox supporten först innan du skickar iväg den.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

FYRA röda kvartscirklar betyder att AV kabeln ej sitter i som den ska / är trasig / smutsig / whateverodefinierataudiovideoutgångsproblem..

Kolla http://support.microsoft.com/kb/906652 för en eventuell fix, skulle det vara så att det inte hjälper så kan du nog INTE räkna på att det går på garantin.

3 års garanti gäller endast på RROD ( 3 röda lampor) och på E74.

Annars är det ett år från inköpsdatum (men eftersom den är beggad så har det nog gått mer än ett år)

Går det inte på garantin så TROR jag nog att Microsoft kan laga den mot en avgift men då lär du får betala frakt o skit också, så det kan nog kanske bli billigare och framförallt smidigare att köpa en ny.

Edit: Ahh, sedär, ninjad av MiXiE..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

har precis haft E74 felet på mitt kryss.. fixa det själv genom att öppna den och dra ut fläktsladden och sen låta den bli varm så dom två röda lampor lyser istället sen stängde av den och satte på den efter ett tag och nu fungerar den som innan.. tror det funkar när dom trelyser också men är ej säker.

1
Skriv svar