Spelarnas skicklighet i NHL09?

Inaktiv
Spelarnas skicklighet i NHL09?

Jag och mina kompisar har startat ett eget lag (för att spela i online ligan) och vi har spelat ca 60 matcher och nått andra uppgraderingen.

Hur kan det komma sig att vissa lag som man möter består av spelare som verkar "trimmade" dom åker som att dom vore skjutna ur en kanon, 7 av 10 skott som dom avlossar går i mål och det går knappt att tackla dom?

Kan man fuska upp skillsen på spelarna?
Vart har rankingen tagit vägen?

Övrigt:
Kan man lägga in en egen awstar? Om, hur då?

Medlem

Wohoo en fråga jag kan svara på
Grattis till andra uppgraderingen, antar att du menar det "spelarkortet"
De flesta som lirar i de högre divisionerna innehar "Legendkortet" vilket gör att man får 20 extra poäng att lägga på sin spelare.
Detta kan göra ganska mycket på farten, exempelvis om man har en Dribblare(dangler) då man kan få hela 88 i hastighet(Speed).

Själva kanonutskjutningen gör man genom att kort o snabbt trycker på Right Bumper när man åker framåt vilket gör att man accelererar fortare som om man inte hade haft pucken.

Det finns ett antal sätt som man personligt kan träna upp sitt skott på som är ganska säkra och ofta går in, det är upp till försvararna att stoppa innan man hinner avlossa det skottet.
Det skall tilläggas att tackla duktiga spelare inte är det bästa alla gånger, men att backa samtidigt som man pokecheckar brukar vara desto effektivare.
Angående att fuska upp spelarnas stats/skills går inte det längre efter senaste patchen. Det är ingen som kan fuska längre så oroa dig inte för det. Vart rankingen har tagit vägen, den finns alltid där, vad jag vet både i OTP och i VS.
Man kan inte lägga in en egen avatar som syns när man spelar i matchen, synd men kanske till nhl10.

Hoppas du fick svar på dina frågor o är det något mer du undrar så är det bara att fråga.
Ligger väl på 850 OTP matcher nu, vilket är ganska lite om man jämnför med de lagkamrater jag spelat med.

//Benhard #9

Inaktiv

Grymt, tack för alla svaren! Jag glömde dock bort en fråga, finns det något effektivt sätt att stoppa sidledspass - skott = mål?

Vi spelade för någon dag sedan och torskade med pinsamma 14-0 och av dessa 14 mål kom väl 13,9 mål på att deras puckförare passerar våran förlängda mållinje (några millimeter) och lägger in pucken snett-inåt-bakåt på en medspelare som kommer glidande i 190 km/h på bortre stolpen.

Vi testade allt från att kasta oss, lyfta klubban, täcka skott & tackla utan att lyckas, det känns som att deras största vinning här är farten dvs dom åker ifrån oss

Det är efter sådana där kvällar man är redo att skänka bort Xboxen på blocket...

Dom som lyckats fuska till sig högre ranking kan dom nyttja det efter patchen också?

Medlem

Halloo igen, sidleds passen kan vara en riktig pain in the ass. vet inte om ni kör med 2 backar, om ni gör det gäller det bara att vara på Tå hela tiden, fortsätta att störa han som skall lägga passen tills det han är bakom mål, då får backen som låg på honom röra sig inåt mot första stolpen, håll in LT hela tiden(Gör så att spelaren kanske bara gör en liten stöt på pucken men den går bort från mottagaren)
Den backen som ligger på motsatt sida måste tackla gubben som passen kommer komma till, detta kan resultera i utvisningar ibland om man tacklar för långt ut, men det kan det vara värt.
Har ni fullt fem manna lag skall även Centern vara med nere i slottet för att ytterligare ha 1 "LT" störning att kanske lyckas med, att slänga sig vid rätta tillfällen brukar fungera rättså bra det med, kan vara lite svårt att få in timingen, men det kommer.
Summa sumarum: Tackla spelare som står NÄRA mål.

Dom som fuskade till sig kan inte längre nyttja sig av det, allting resettades när patchen kom.

Lycka till i OTPn

Inaktiv

Tack igen för dina svar.

Vi är 3 st som spelar, VF - C - HF.

Med uppställningen 2-1-2 hög där jag som center spelar en mycket defensiv roll, i anfallzon ligger jag i mitten av slottet och i försvarszon vaktar jag kassen.

VF och HF ligger djupt ner i anfallszon och en av F ligger ofta och fiskar på egen blå i försvarszon.

1
Skriv svar