Spel kostar pengar

Inaktiv
Spel kostar pengar

Jag älskar spel och vad som kommer med detta. jag har nyligen klarat "Mass Effect" och funderar således på att införskaffa ett nytt spel, jag skaffade 360 för 1 månad sen så jag har inte så många spel (Dead Rising, Mass Effect och Burnout: Paradise) så jag tänkte vara smart och byta in två spel och bara betala en liten summa för ett nytt.

Men då hugger den. Den där grymma ångesten som alltid uppstår då jag ska inhandla ett nytt spel. Jag har redan kollat in ett par potentiella inköp som lockar mig.

Det första är: Call of Duty - World at War
Inna jag testade demot så var jag mycket negativ till spelet, då jag alltid har spelat FPS på PC. Men ändrade mig ganska snabbt då det inte var så svårt att sikta och undvika diverse japanser som anfallare än. Dock så sitter den där osäkerheten kvar om att det kanske inte är så roligt.
+ Live, krossa andra
+ Det är Call Of Duty
+ Coop läget
- Hållbarheten

Det andra är: Fable 2
Har inte testat ettan eller tvåan. Dock så verkar det vara ett ganska mysigt spel som tilltalar mig. Men verkar kunan göra lite som man vill och det sägs vara mycket vackert.
+ Friheten
- Live?

Det tredje och sista är: GTA4
Jag avgudade de tidigare, det vill säga San Andreas och GTA2 och 1. Jag har testat 4:an på PC och tyckte det var lite små roligt att springa omkring och flumma. Men hur länge håller det att göra så? Är det roligt via Live?
+ Frihet
+ Det är GTA?
+ Live
- Ett evigt mantra?

Tar gärna emot tips och annat på bra spel med en Live funtion där man kan spela mot och med varandra. Ni kanske kan lindra en del av ångesten jag får inför att nytt spelköp.

Medlem

Tycker definitivt att du ska köra på GTA4.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Hade den tanken i dag, var nere i spelaffären, hade med mig Dead Rising och Mass Effect. Men när jag tog i spelet så kom kallsvetten och jag nästan sprang hem igen.

Ringde min polare som ansåg mig korkad men förstod vad jag menade och sa att jag skulle skaffa Modern Warfare

Medlem

om du gillar rpg som mass effect så skulle jag föreslå fallout 3. 100 timmars speltid och läskigt beroende framkallande ^^

Inaktiv
Skrivet av blodChoklad:

om du gillar rpg som mass effect så skulle jag föreslå fallout 3. 100 timmars speltid och läskigt beroende framkallande ^^

Hur fungerar det på Live då? Finns det multyplayer eller är alla sådana funktioner "offrade"?

Medlem

Fallout 3 har ingen multiplayer, men den är inte "offrad". Det är helt enkelt ett singel playerspel och för att vara så bra som möjligt på det finns det inte någon multiplayer. Hur skulle V.A.T.S. se ut live t.ex...
Däremot finns det ju DLC via live som kan förlänga speltiden.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Inaktiv

Ska kolla upp detta spel. Kom i håg att de förra Fallout spelen inte tilltalade mig så mycket, men allt nytt ska ju ges en chans

Medlem

Fallout 3 skiljer sig förhållande vis mycket från de gamla spelen. Om du gillade Oblivion gillar du förmodligen Fallout 3.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Inaktiv
Skrivet av Umanga:

Fallout 3 skiljer sig förhållande vis mycket från de gamla spelen. Om du gillade Oblivion gillar du förmodligen Fallout 3.

Sådär mina vänner är galna i det, jag säger mest "sådär" om det. Men den som lever får se, uppskattar ditt tips väldigt mycket dock. Tack!

Inaktiv

tycker du ska köpa gta iv eller fallout 3. gta iv=många timmar av nöje:)

Medlem

Vad du än gör, skaffa inte CoD Waw, de är riktigt tråkigt.
Av dem spelen du nämnde så tycker jag att du ska skaffa GTA IV, kör du storyn och andra sidouppdrag i ett lugnt tempo så tar det nog minst 30h att köra igenom spelet skulle jag tro. Multiplayer läget är också väldigt bra, där kan du också sitta med många timmar framför dig


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Swarf:
Skrivet av Umanga:

Fallout 3 skiljer sig förhållande vis mycket från de gamla spelen. Om du gillade Oblivion gillar du förmodligen Fallout 3.

Sådär mina vänner är galna i det, jag säger mest "sådär" om det. Men den som lever får se, uppskattar ditt tips väldigt mycket dock. Tack!

Jag avskydde oblivion, men älskar fallout 3. Så du behöver inte gilla oblivion

Gta4 e ett bra tips me eller nhl09 om du gillar sportspel.

Oavsett så kan jag ärligt säga att 600 spänn har aldrig varit så lite pengar för ett spel som fallout 3.

Medlem

Gta iv alla gånger..

Sjukt roligt spel, spela igenom det på 28h med en massa lekande... Håller nu på me DLC lost of the damned, grymt bra.. o kosta knappt 200kr.. Multiplayer, låt mig måla upp en bild för dig..

Jag + 4 polare kör free play eller va d nu heter när man inte har nå missions eller något, man far runt o leker. Vi samlar på oss en massa vapen, snor en buss. fixar poliser efter oss och ser hur länge vi överlever, 40minuter senare. Massa poliser döda och ammot slut dör vi. SJUKT roligt sålänge man spelar med vettiga typer. Ordna bil stunts, race, lek polis o bov, helikopter stunts mm.. Gta 4 är en sandlåda värd sina pengar

Inaktiv

Tack för alla svaren. Min kompis har varit på mig angående NHL09 och han vill att jag skaffar det så han kan spöa mig i det.

Den lokala butiken har inte inne GTA4 längre så jag bytte in "Mass Effect" + 50:- för "Bioshock" - Är sjukt nöjd. En av de bästa spelen som jag spelat.

Jag har alltid trott att man ska spela FPS med "stenåldersmetoden" mus och tangentbord, gud vad jag hade fel, Xbox kontrollen är en guda gåva!

Men fortsätta gärna med era härliga tips!

Medlem

CoD World at War ska du köpa till PC, det är så fult på konsoll och det är ingen känsla när man spelar cod serien på konsoll


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Inaktiv
Skrivet av General_Toxer:

CoD World at War ska du köpa till PC, det är så fult på konsoll och det är ingen känsla när man spelar cod serien på konsoll

Innan jag hade 360 så hade jag valt PC alla dagar i veckan, men nu, efter att ha testa diverse "fps" på Xboxet så tycker jag tvärtom.

Det är en skönare känsla då man lyckas på Xboxet.

Medlem

Alltså, jag kan se argumentet att du får ut så mycket tid ur GTA som du själv vill, men med de titlar ur serien som du nämnde där, så hoppas jag väl att du är medveten om att 4an skiljer sig något. Jag är inte jätteförtjust i 4an, även om jag kan uppskatta dess produktion.
Fable 2 är klockrent (trots buggar som borde vara fixade vid det här laget), men skulle väl hellre fylla i rekommendationen av Fallout 3 i mån av att få ut tid och underhållning per krona.

Släpps inte Modern Warfare 2 om en inte alltför avlägsen framtid? Det skulle ju tala emot ett CoD-inköp, eller för att vänta till dess åtminstone.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv
Skrivet av Fjornsvavne:

Alltså, jag kan se argumentet att du får ut så mycket tid ur GTA som du själv vill, men med de titlar ur serien som du nämnde där, så hoppas jag väl att du är medveten om att 4an skiljer sig något. Jag är inte jätteförtjust i 4an, även om jag kan uppskatta dess produktion.
Fable 2 är klockrent (trots buggar som borde vara fixade vid det här laget), men skulle väl hellre fylla i rekommendationen av Fallout 3 i mån av att få ut tid och underhållning per krona.

Släpps inte Modern Warfare 2 om en inte alltför avlägsen framtid? Det skulle ju tala emot ett CoD-inköp, eller för att vänta till dess åtminstone.

Nästa inköp kommer nog att bli fallout 3. Det känns som om det ligger "ganska" när Bioshock och som ni vet är jag frälst i det nu.

Jo Modern Warfare 2 verkar vara en riktig karamell, men det verkar inte släppas förrän i höst, tråkigt nog. Så det kanske blir WaW eller Modern Warfare 1.

Inaktiv

GTA4 är najs. Men det är mycket dötid också. Försöka hålla upp kontakten med vänner och skit. Jag funderar själv på Fallout 3, men har redan flera spel jag inte blivit klar med.

Inaktiv
Skrivet av johanx:

GTA4 är najs. Men det är mycket dötid också. Försöka hålla upp kontakten med vänner och skit. Jag funderar själv på Fallout 3, men har redan flera spel jag inte blivit klar med.

Vet hur det är. Det är en del av den där "ångesten" som kryper på än.

Fast kanske är det just det som är charmen också? Ett flertal av min polare har flashat sin Kryssboxs och de står och bara tar plats numera. De kan spela alla spelen utan att betala, men då försvinner även den sanna glädjen.

Medlem

Jag skulle satsat på battlefield bad company eller GTA iv

har en fråga, är call of duty 5 demot 360-eklusivt?

Inaktiv

I min mening så kan du köpa Fable 2. Spelet är för kort. Man kan klara ut spelet på några timmar om man är snabb.

Du kan fixa fram 100.000 guld på några timmar sen har du alla vapen och mat.

Lira GTA IV! Jag klarade Main Storyn på 29 timmar och 50 minuter så där hittar du en massa speltid.
Lirar du även Xbox live kan du räkna med minst 100 timmar till

Inaktiv

Blir nog GTA4 eller Fallout, eller i fall inte flickvännen tittar, båda två.

Inaktiv

2 kanonlir!

Gears of War 2 är väll kanske det spel jag spelat mest på boxen och man vill lira om det, sen finns det multiplayer som är väldigt bra. Helt klart en fullpoängare!

GTA 4 då jag var klar med spelet vilel jag bara ha mer och dagarna efter var detta det bästa spelet jag spelat. Men nu efter en tid tänker man knappt på det, finner inget större behov av att stoppa in skivan i maskinen. Men det är ett riktigt bra spel, är avundsjuk på dig som har Niko Bellics saga framför dig :'(.

Fable 2 är ett riktigt skönt spel att bara luta sig tillbaka och njuta av. Finns en massa smågrejjer som får en att bli förälskad i spelet... Varför sålde jag det då? Min lilla egna finanskris...

Fallout 3 för mig var väll helt ok, ingen höjdare 2,5/5. Tyckte spelet var mer en transportsträcka än ett spel, handlingen var inte speciellt tilltalande heller. Ska nog säga att jag inte tyckte Oblivion var så bra heller.

Medlem

Lämna för i helvete inte in Mass Effect, du kommer att ångra dig och känna dig väldigt dum då du sitter där utan spel och vill lira igenom det igen För tro mig, Mass Effect kommer du att vilja spela igenom mer än 1 gång.

Köp GTA IV, solklart val.

Medlem

^ Lämnade in mitt ME efter tre genomkörningar. Ångrar det dock.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Swarf:
Skrivet av blodChoklad:

om du gillar rpg som mass effect så skulle jag föreslå fallout 3. 100 timmars speltid och läskigt beroende framkallande ^^

Hur fungerar det på Live då? Finns det multyplayer eller är alla sådana funktioner "offrade"?

Fallout 3 är sämst... Det var kul i 2 dagar. Sen blev det bara tröttsamt och tråkigt.

Inaktiv

Gears Of War 2 skulle jag rekommendera till alla! Sjukt roligt! Speciellt med HOrde

Medlem

Jag har GTA IV, cod waw, fallout 3, fable 2, bioshock och mycket mer. Jag tycker att GTA IV är roligaste på flera sätt, att man kan spela länge och inte bli trött och att det är skit kul. Men när man blir trött på det så har det gått ett år så det är värt köpet. Fallout 3 är mycket roligt, mycket nostalgi i det. Har spelat det länge och älskar det, men du blir trött på det snabbare än gta iv och det är bättre till pc. Fable 2 är kul men inte värt pengarna. Cod waw är kul men tar slut snabbt, och multiplayer är inte lika bra som cod 4. Bioshock har jag inte spelat en, men är säkert mycket bra. SÅ GTA IV är ett bra första spel och bra alltid

Medlem

Bara att hålla med, GTA IV är fantastiskt och det är inte så himla mycket med att hålla sina vänner glada eller nånting sådant, jag gick ut med en person engång sedan så sket jag i dom.. och det var länge sedan man hade så skoj som i multiplayer i det spelet.

Om du skaffar dig GTA IV så kör jag gärna lite multiplayer med dig

12
Skriv svar