Ninja Blade hjälp spindelboss

Medlem
Ninja Blade hjälp spindelboss

Tjena grabbar (och tjejjer?)!

Jag införskaffade mig Ninja Blade och började spela. Efter ca 30 min så fastnar jag på en boss, en jättespindel. Jag har huggt av diverse ben hit och dit och så hugger man av alla benen på högersidan så att spindeln faller ihop. Då kan man skjuta av några ben med sin kaststjärna eller vad det nu är Men det sista benet kommer jag inte åt med kaststjärnan det verkar vara för långt bort. Någon som har lyckats döda den här bossen?

Tacksam för svar

Mvh Milky


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

E väl bossen som fanns med i demot tror jag?

Jag tror att du e på rätt spår, har för mig att man skulle hugga av benen på honom så han faller ihop och då kan man skada honom mera (kan man hugga kroppen då tro? minns inte) tills han byter mönster och skickar nån energivåg som du måste blockera med en quicktime event (hammra samma knapp) tills du e tillbaks vid början av bron.

Sedan bara upprepa hela grejen 5-7 gånger kändes det som..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Precis, man hugger benen så faller han ihop så kan man hugga kroppen med det större svärdet man har. I ninja vision så ser man vilka ställen bossen är sårbar på och då han ligger ner är kroppen sårbar först men sen när man huggit sönder en bit av kroppen så är bara de benen sårbara. Då kunde jag förstöra några av benen med min kaststjärna men inte det sista stora benet som är för långt bort.

Det jobbiga är att det växer ut nya ben hela tiden om man inte hinner döda han när han ligger ner. Så jag har försökt en 8-9 ggr nu och börjar bli rätt frustrerad. Men det kanske bara är att fortsätta hugga på kroppen när han ligger ner trots att den kroppen inte verkar vara sårbar i ninja vision längre? Du har lyckats döda den eller? Ska prova igen nu på en gång....

Mvh Milky


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Mjo det e precis rätt, man måste göra om hela grejen flera gånger (på tok för många gånger imo) innan han slutligen slutar upp med dom fasonerna.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag spelade demot och varvade det på 15 min, tyckte inte det var så svårt.. men kanske är någon bugg elr något?


signatur

Wai

Medlem

Oj glömde skriva här när jag lyckades nita honom.. provade ett par ggr till och kom på det.

De sista 2 cm på hans health-bar går inte att få ner genom att slå på benen och få honom att trilla hur mycket man än försöker, enda sättet att få ner den sista hälsan var att slå honom mot gaddarna på bakstjärten med distant-attack med svärden som är snabbast. Då dog han på 1 min

Tack för hjälpen ändå!

Mvh Milky


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

1
Skriv svar