Xbox Live hjälp!!!

Medlem
Xbox Live hjälp!!!

Tjenare, min polare har ett LIVE problem och han är för lat att göra någe själv. Det är så att han sitter och spelar med GOLD membership med mig i ett PARTY. Sedan typ 10 min senare så loggas han ut. Han logga ut ur LIVE, Partyt, Servern allt. (återkommande problem, varje gång han loggar in under snart 1 månad)

Det är samma sak med MSN och SKYPE... fast då tar det max 20 min. Jag kollade hans inställningar och det och allt ser normalt ut. Han provade återställa inställningarna, stängfa av brandväggarna m.m. Nästan all säkerhet är off...

Han har inte ringt till MS Support eller något..men det är nog ej problemet.

INFO: Xbox 360 Premium 20 GB
Kabel internet med 20 mb/s(när det är uppdelat)( lite trasig i änden)

Tack för svar

(SRY FÖR STAVFEL);)

Medlem

Eftersom det även händer på MSN och Skype så kan det inte vara någonting fel med hans Xbox Live. Han bör kontakta sin internetleverantör istället. Det kan vara dem som håller på att trolla på kontoret.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Har han en router hemma?

Inaktiv
Skrivet av shmutt:

Har han en router hemma?

Jepp, en Belkin N Wireless Router.

Inaktiv

Har samma problem själv, jag loggas ut eller kan inte logga in alls om jag har för mycket saker som tar trafik över linan, så om jag använder MSN eller nätet så klarar det sig ett tag men loggar ut tillslut.

Prova att stänga av alla nätaktiviteter på datorn som Torrents, MSN osv och se om det hjälper.

Inaktiv

ny router-firmware?

Medlem

Kollat portarna på routern? Kollat så att NAT är helt öppen?

Finns tusentals guider för att fixa portarna, borde kolla på dem

ptr
Medlem

då lånar jag tråden lite! stötte på ett skitskumt fel igår.

Jag har alltid kopplat xboxet till switchen och det har fungerat galanat, men igår fungerade det inte. Jag testade ps3ans nätkabel som också är inkopplad i switchen och det fungerade inte heller, men när jag testade ps3an fungerade det på en gång. Så det kan varken vara switchen eller kabeln.

Sen testade jag att koppla in xboxet till routern bara för att testa och då fungerade det på direkten.

Då börjar man ju undra om min ISP inte vill svara på DHCP-request från mitt xboxet eller vad det kan vara....

någon som råkat ut för något liknande?

1
Skriv svar