Medlem
Suddig bild

Halloj!
Jag har en vanlig samsung platt tv och har alltid kört med HD. Men nu har jag en dazzle som filmar när jag spelar och de funkar då inte med HD, Nu när jag bytt tillbaka till vanliga AV kablarna blir de usel bild. Jag ahr jämfört med stora tjock tv , någon som har något forslag ?
Tacksam för svar

Medlem

Kollat så du har ändrat till HD längst bak på kabeln och i inställningarna?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

jag kör ju inte med HD längre

Medlem

Har du ändrat till den bästa man kan få då?


signatur

Wai

Medlem

Då är det inte så konstigt att bilden är suddig, vad förväntade du dig om du kör vanlig PAL?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Du kan inte få bättre bild. Får själv så när jag ska spela in. Men kvaliten från dazzlen är bra när man spelar up på datorn.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

men jag va hos en kompis som kör tjockis tv och han hade bättre bild

Medlem

Det är för att CRT är byggda för PAL-upplösning, medans en HD-TV måste "dra ut" pixlarna, därav suddigheten.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Lånar tråden lite, jag får typ en "brytning" i bilden 4/5 dels väg upp på tv. Känns som om xboxen inte riktigt orkar med, för jag får det på två olika stora tv (olika tillverkare). Först trodde jag bara att det var min LG som var kass. Det hackar inte utan blir bara som en rand eller hur jag ska säga. Någon som upplevt detta? Kan det bero på dålig hdmi kabel?


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Tjena har löst problemet och får riktigt bra bild nu samtidigt som jag filmar med min dazzle, har komponent kablarna i tv och AV i dazzlen utom ljudet som måste skarvas till tvn och så vidare, men de är bara ändra så du INTE har widescreen. De blev en enorm skillnad fast bilden blir lite "bred" bara men bra bild!:)

1
Skriv svar