Internet med flashad box

Internet med flashad box

Hej där. Jag har spanat runt lite överallt men har inte hittat ett entydigt svar.

Om jag skulle flasha min 360, kommer jag då kunna spela äkta (ej kopierade/brända/osv) spel på internet?

Jag vill kunna göra backup kopior på mina spel men inte om det blir knas när man försöker köra dom vanliga spelen på nätet.

Bara för att förtydliga: Jag vill INTE spela brända spel eller backup kopior av spel på internet. Men jag vill kunna använda mig av backup kopior OCH även kunna spela original spelen på internet.

Hur ligger det till igentligen?

/ Nyfrälst Xbox nörd.


signatur

50 procent PC / 50 procent Xbox360.

Inaktiv

Tror de bannar xboxen om de märker att du ändrat något i den.
En polare har en flashad xbox och han blev bannad.

Det är inte värt att flasha en xbox och bli utan live.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Du vill kunna spela nedladdade singleplayerspel och samtidigt kunna spela originalspel över live alltså?

Funkar fint om du har moddat din 360 men upptäcker pyttemjuk & co. att din 360 är moddad så få du smaka på banhammaren i all evighet.

Medlem

Haha ja, även om du stängt av ''chippet'' eller ''flash'' så kommer det alltid en ny uppdatering som hittar de tillslut och bannar dig.

Kan lova dig att de inte är värt att ha ett flashat 360 så länge du använder live.
Lika bra att du köper en beg box och helt enkelt har 2, om du förstår va jag menar.


signatur

Illiud Latine dici non potest!

"Bring forth the Banhammer"


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Skrivet av General_Toxer:

Haha ja, även om du stängt av ''chippet'' eller ''flash'' så kommer det alltid en ny uppdatering som hittar de tillslut och bannar dig.

Kan lova dig att de inte är värt att ha ett flashat 360 så länge du använder live.
Lika bra att du köper en beg box och helt enkelt har 2, om du förstår va jag menar.

Jo jag antar att det är den enda lösningen.. Lite trist att det måste vara så men man kan inte få allt här i världen. får väl spana efter en billig xbox då.

Tack för snabba svar allihopa / Stosse


signatur

50 procent PC / 50 procent Xbox360.

Medlem

Jag har en kompis som kör med fuskad xbox och kör brända spel online för glatta livet,

fattar inte hur man lyckas undvika att bli avstängd.

ptr
Medlem

man är inte ivrig med nysläppta spel och använder sig av abgx360, så undviker man att bli bannad men sånt får vi inte prata om här!

Medlem

Men de funkar ej för evigt, man måste vara alert till uppdateringar för ''flash'' och live, en miss sen bam du är bannad. Tro mig.


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem

snåla jävlar.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Nej inte behöver man uppdatera flashen inte, har kört med 1.4an sen jag köpte xboxen. Beror alldeles på vad man har för läsare.

Bara spelen du skall köra live är verifierade så är det ingen fara. Själv har jag inte guld, bara silver men en kompis har en identisk xbox med 1.4an och han kör så ryker han. Bara spelen är verifierade så är det ingen fara och att gå runt och oroa sig om man ska köra orginal spel live är absolut ingenting att gå runt att oroa sig över.

Medlem

Köp spelen så blir du inte bannad.

Medlem

att göra backup på sina originalspel är inte så enkelt som man tror, kör du dom lär du bli banna oavsett


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är det alltså xboxen som blir bannad och inte kontot? Eller både och?

Medlem

Iblant hela xboxet, iblant gamertagen, så ja du..
Det beror helt enkelt om du gjort ett större '' fel '' eller ett mindre '' fel '' .


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Godnoken:

Iblant hela xboxet, iblant gamertagen, så ja du..
Det beror helt enkelt om du gjort ett större '' fel '' eller ett mindre '' fel '' .

Hur kan Xboxen bli "bannad" ?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av Godnoken:

Iblant hela xboxet, iblant gamertagen, så ja du..
Det beror helt enkelt om du gjort ett större '' fel '' eller ett mindre '' fel '' .

Hur kan Xboxen bli "bannad" ?

Alla xboxar har ett unikt serie-nummer, inte så avancerat.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

1.4 funkar väl inte med 3rd wave? aja, hur som helst är det inte lönt att flasha boxen...de spel som man tankar ner tröttnar man på eftersom de var så enkla att få tag i...och då ökar ens krav på spel. köper man spel vet man att man betalt 599:- för det eller liknande och spelar det pga att man vill ha valuta för pengarna

Medlem

Det funkar så här:
Om du testar spelen du laddar hem i abgx360 så kan du se om spelen är stealthade är dom inte det så blir du bannad fast du har dragit ur nätverkskabeln. För det sparas i ett ram minne som ligger mellan cd läsaren och hddn.
Men testar du alla spel du har och fixar så dom är stealthade så är det 99% chans att du inte blir bannad.
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35639

Så om du spelat ett spel som inte gått igenom abgx360 offline och sen går ut å spelar ett orginal spel på live så är det kört.

ptr
Medlem

om det sparas i RAM-minnet så försvinner ju informationen efter att du stänger av?

Medlem

Asså vafan, VARFÖR finns den här tråden kvar ännu? Rapporterade den för typ en vecka sedan, och ändå finns den kvar..

Att flasha Xboxen strider mot Microsofts EULA och därmed också FZ'as Forumregler (Man får varken diskutera saker som strider mot företags EULA eller Warezrelaterade saker).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Asså vafan, VARFÖR finns den här tråden kvar ännu? Rapporterade den för typ en vecka sedan, och ändå finns den kvar..

Att flasha Xboxen strider mot Microsofts EULA och därmed också FZ'as Forumregler (Man får varken diskutera saker som strider mot företags EULA eller Warezrelaterade saker).

Asså vafan, VARFÖR finns det moral kärringar som du som skall hålla på och gnälla och påpeka en massa skitsaker?

Piratkopiering är också förbjudet att diskutera på forumet men det diskuterat ändå hejvillt lite här och där. Så om någon stackare vill ha svar på några frågor om att köra xbox live med flashad box så varför inte svara på dom stackars frågor han har.

Medlem
Skrivet av Jühan:

Asså vafan, VARFÖR finns det moral kärringar som du som skall hålla på och gnälla och påpeka en massa skitsaker?

Piratkopiering är också förbjudet att diskutera på forumet men det diskuterat ändå hejvillt lite här och där. Så om någon stackare vill ha svar på några frågor om att köra xbox live med flashad box så varför inte svara på dom stackars frågor han har.

Du har helt rätt!
Låt oss nu skita i allt vad forumreglerna här på fz.se heter. Dom har säkert satt upp dom mest för skojs skull.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av ptr:

man är inte ivrig med nysläppta spel och använder sig av abgx360, så undviker man att bli bannad men sånt får vi inte prata om här!

Polarn kör spel som Wheelman medmera som är pinfärska, han kör även spel som inte är släppta i europa än.
Man bara sitter och väntar på den dagen han blir avstängd, men då är det väl bara att skaffa en ny 360 arcade billigt och göra samma sak igen med nytt konto, hdn kan han ju formatera och använda till nya maskinen.

Medlem
Skrivet av Jühan:
Skrivet av Zymac:

Asså vafan, VARFÖR finns den här tråden kvar ännu? Rapporterade den för typ en vecka sedan, och ändå finns den kvar..

Att flasha Xboxen strider mot Microsofts EULA och därmed också FZ'as Forumregler (Man får varken diskutera saker som strider mot företags EULA eller Warezrelaterade saker).

Asså vafan, VARFÖR finns det moral kärringar som du som skall hålla på och gnälla och påpeka en massa skitsaker?

Piratkopiering är också förbjudet att diskutera på forumet men det diskuterat ändå hejvillt lite här och där. Så om någon stackare vill ha svar på några frågor om att köra xbox live med flashad box så varför inte svara på dom stackars frågor han har.

Så bara för att några bryter regler så blir det fritt fram för resten?
*sigh* Du fattar helt enkelt inte va?

Reglerna finns av en anledning.

Hjemmet Mortensen (FZ's ägare) gillar säkerligen inte att det diskuteras olagligheter på forumet.

-Visst, dom tar inget ansvar för vad som skrivs, men om det blir mycket snack om piratkopiering och sådant så ger det ändå ett negativt intryck.

*Moralkärring, ETT ord btw.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar