EPIC Games giriga?

Medlem
EPIC Games giriga?

Hej,

Jag vet inte vad ni tycker men 31 Mars ska ännu ett mappack till Gears of War 2 komma. Det är det andra mappacket till spelet inte så jätte lång efter release, okej det är bra att dem ger support till spelet och ger det nytt innhåll men samtidigt känns det som att dem mjölkar det lite. Combustible Map Pack gav oss tre nya banor för 800 microsoft points vilket är 139kr (Om man köper på Webhallen) enligt mig är det inte riktigt skalenligt med vad ett helt spel kostar. Jag köpte Gears 2 för ca 500kr vilket är ungifär tre och ett halv Combustible map pack, får jag verkligen ut det av DLCn?

Inte nog med det, nu kommer det nya Snowblind Map Pack med fyra nya banor. Jag har inte sätt något officiellt men jag chansar på att detta också kommer kosta 800 microsoft points vilket gör att DLCn tillsammans kostar 280kr. Okej, som Gears fan skulle jag gärna ha dem här banorna men är inte villig att betala priset, det känns som att relationen mellan pengar och kvantitet inte riktigt stämmer.

Vad tycker ni?

Medlem

Vill man ha det så köper man det. Vill man inte ha det så köper man inte det.

Så enkelt är det. Men innan man bestämmer sig för något så måste man fråga sig själv om det är värt det.

Mitt svar är, nej.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Nej, det är ju inget köptvång. Spelar du spelet väldigt mycket är det säkert värt pengarna. Dessutom kan det ju vara värt att köpa poängen direkt av MS... Då är 800 MSp = 90,40 kr vilket är 35% lägre än webhallens pris.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem
Skrivet av Umanga:

Nej, det är ju inget köptvång. Spelar du spelet väldigt mycket är det säkert värt pengarna. Dessutom kan det ju vara värt att köpa poängen direkt av MS... Då är 800 MSp = 90,40 kr vilket är 35% lägre än webhallens pris.

MSP säljs endast i 100, 500, 1000, 1500, 2000 och 5000.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Ingen som ser min tankebana? :S

Trodde det var en självklarhet men av dem svaren jag har fått så verkar det inte som det. Enligt mig borde tre banor till ett spel inte kosta pengar utan borde vara något EPIC ger till oss för att vi spelar deras spel. Det här gäller då inte endast GoW2 utan fler spel, ett bra exempel med bra DLC måste vara GTAIV: Lost & Damned.

Skrivet av shmutt:

Ingen som ser min tankebana? :S

Trodde det var en självklarhet men av dem svaren jag har fått så verkar det inte som det. Enligt mig borde tre banor till ett spel inte kosta pengar utan borde vara något EPIC ger till oss för att vi spelar deras spel. Det här gäller då inte endast GoW2 utan fler spel, ett bra exempel med bra DLC måste vara GTAIV: Lost & Damned.

Helt rätt och håller till fullo med dig, gratis mappacks ftw!:D


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Umanga:

Nej, det är ju inget köptvång. Spelar du spelet väldigt mycket är det säkert värt pengarna. Dessutom kan det ju vara värt att köpa poängen direkt av MS... Då är 800 MSp = 90,40 kr vilket är 35% lägre än webhallens pris.

MSP säljs endast i 100, 500, 1000, 1500, 2000 och 5000.

Ja, men 800 MSP är fortfarande värda 90,40 kr.Och så vitt jag vet är 500 MSP det minsta antal poäng man kan köpa.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem
Skrivet av Umanga:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Umanga:

Nej, det är ju inget köptvång. Spelar du spelet väldigt mycket är det säkert värt pengarna. Dessutom kan det ju vara värt att köpa poängen direkt av MS... Då är 800 MSp = 90,40 kr vilket är 35% lägre än webhallens pris.

MSP säljs endast i 100, 500, 1000, 1500, 2000 och 5000.

Ja, men 800 MSP är fortfarande värda 90,40 kr.Och så vitt jag vet är 500 MSP det minsta antal poäng man kan köpa.

500 är det minst om man köper av Microsoft men det finns ju andra ställen

Medlem
Skrivet av shmutt:
Skrivet av Umanga:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Umanga:

Nej, det är ju inget köptvång. Spelar du spelet väldigt mycket är det säkert värt pengarna. Dessutom kan det ju vara värt att köpa poängen direkt av MS... Då är 800 MSp = 90,40 kr vilket är 35% lägre än webhallens pris.

MSP säljs endast i 100, 500, 1000, 1500, 2000 och 5000.

Ja, men 800 MSP är fortfarande värda 90,40 kr.Och så vitt jag vet är 500 MSP det minsta antal poäng man kan köpa.

500 är det minst om man köper av Microsoft men det finns ju andra ställen

Ja, men då var vi ju tillbaks vid priset... Det är ju betydligt billigare att köpa 1000 MSP för 113 spänn av MS än att köpa 800 för 139kr av webhallen.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem
Skrivet av Umanga:

Ja, men då var vi ju tillbaks vid priset... Det är ju betydligt billigare att köpa 1000 MSP för 113 spänn av MS än att köpa 800 för 139kr av webhallen.

Sant, sant. Varför säljs egentligen Microsoft Points 500, 1000, 2000 osv? Dem flesta sakerna kostar ju 800, 1200 och 1600. Är det för att dem vill mjölka ännu mer? Dem skulle ju lätt kunna sälja exakt 800 MSP för ett lite billigare pris.

Medlem

Kan nog vara med att det är rätt dåliga tider just nu och företag förlorar mycket pengar.

Medlem

Det där är en bra fråga som jag funderat på många gånger. Jag undrar hur det funkar i USA, där är ju 800 MSP = $10, vilket gör det ännu dummare att sälja 1000 MSP. Antingen är de bara giriga, eller så har de inte tänkt efter så noga när de bestämde i vilka valörer de skulle sälja sina poäng i.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem
Skrivet av Umanga:

Det där är en bra fråga som jag funderat på många gånger. Jag undrar hur det funkar i USA, där är ju 800 MSP = $10, vilket gör det ännu dummare att sälja 1000 MSP. Antingen är de bara giriga, eller så har de inte tänkt efter så noga när de bestämde i vilka valörer de skulle sälja sina poäng i.

Nej, fullkomligt logiskt ur deras perspektiv, eftersom de flesta tror att 1000MSP = $10 tror de alltså att 800MSP är billigare än vad det är igentligen.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar