Resident Evil 5 intryck?

Medlem
Resident Evil 5 intryck?

Själv var jag ganska så exalterad när man skicka in skivan i boxen tidigare idag, men jag ville inte spela för mycket för tanken är att dra igenom det med en polare första gången.

Men av de lilla jag lirade så gillade jag det skarpt, mycket filmer, dialoger mellan karaktärer vilket ligger mig varmt om hjärtat.

Några andra som provat? Någon som vet om man kan köra det över live(360) redan idag?

Medlem

mitt intryck av resident evil 5 i nuläget är riktigt bra..
jag är en extremt stor tok fan vad resident evil och blev riktigt besviken att 4an egentligen var ett helt annat spel.. både spelmässigt och storyline mässigt, jag ligger på chapter 3 ungefär, och är helt fast i spelet, så jädrans bra

dem har äntligen fixat bra voice acting för en gångs skull, spelet känns proffsigt och välputsat så ett stort plus här

story delen verkar riktigt bra, hittils har jag ej blivit besviken.. utan jävligt nöjd, och då har jag blivit ganska kräsen efter resident evil 4 som var ett riktigt fjant spel men en töntig storyline som man blev helt galen av, men jag kan inte riktigt uttala mig helt då jag fortfarande liger i det tidiga stadiet

action delen är bra, men skulle hellre vilja ha den gamla spelstilen, spara ammo och undvika fiender, lösa pussel och så vidare, man blir lite irriterad att man inte kan springa och skjuta då dem endå kör en helt ny spelstil ala action style kunde dem lika gärna lagt in möjligtheten för shoot and walk tycker jag.
men det känns skönt att skjuta några salvor med pistolen

grafikmässigt så är jag nöjd.. då jag har världens sämsta tv så kan jag inte njuta fullt ut, men det jag sett på HD aparater så blir man ju alldeles våt av sig där nere

jag är fortfarande ganska besviken att dem valt att inte ta med riktiga zombies.. då zombierna utgör 70% av resident evil serien.

har inte testat online delen, då jag inte har en hårddisk till boxen, och allt för jobbigt att ta ut internetsladen från datorn fram och tillbaks,
ska fixa en till slad som jag kopplar via bredbandsmodemet så jag kan ha både boxen och pcn online samtidigt,
men jag hoppas och tror att online delen kommer vara riktigt schysst om man kör med någon seriös, och man kan ju aldrig få nog av coop eller hur?

detta är ju bara ett väldigt tidigt intryck, jag vill inte stress spela detta spel, då jag vill njuta av varenda sekund, men hittils är jag ej besviken utan väldigt väldigt nöjd, jag blir extra glad då valt att ta tillbaka resident evil storymässigt till sina riktiga rötter

Medlem

Ja grafiken är riktigt mys!

Och jag kan säga att det kommer lite pussel och tänkande senare in i liret, tror jag kom till chapter 4a idag med min polare och då har vi nötat på ganska så bra.

Grymt lir, kanske inte vill kalla det skräck längre men det funkar mycket bra ändå

Medlem

Hur många kapitel är det?


signatur

Videomupp

Medlem

Det är 6 kapitel, tog 9 timmar för mig att klara spelet. Tyckte att hela spelet var bättre än demot faktiskt, tog inte så lång tid att vänja sig med kontrollen, vilket jag hade problem med i demon.

Tycker att slutet kunde ha varit bättre.
Får se hur dom gör med RE6

Efter du har kört igenom det så kan du välja att spela som Chris eller Sheva som main character i singelplayer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Finns det högre svårighetsgrader att låsa upp om man klarar spelet? Tycker veteran känns lite för simpelt för att vara högsta so far.

Medlem
Skrivet av Fraizer:

Finns det högre svårighetsgrader att låsa upp om man klarar spelet? Tycker veteran känns lite för simpelt för att vara högsta so far.

Efter du har klarat spelet på veteran så ska man låsa up en till svårighetsgrad.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Är det någon mer än jag som lyckats få en vapen glitch som gör att jag har 999 skott konstant till min pistol, behöver aldrig ladda om behöver bara stå och mata på med kulor fick den runt chapter 2 på första play troughn. så är det någon som fått den ifall detta är någon vanlig glitch eller har jag lyckats slå in en kod utan min vetskap för jag får fortf achievments för övrigt.

men jag gillar det faktiskt mycket mer än vad jag trodde efter demot då jag fortf hade seriösa problem med kontrollen. men som en annan sa så vet jag inte om man kan kalla det skräck längre men fortf ett sjutk bra lir. blir väl att jag lirar igenom det ett par gånger till.


signatur

God is dead

Medlem

Demot gjorde verkligen inte spelet rätta. Jag tycker RE5 är riktigt bra! Har man inte nån att coopa med så är det väl inte lika kul men fortfarande bra.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Funkar det att spela co-op tillsammans om t,ex jag köper RE5 och min polare lägger in det på sin 360 HD?

Då menar jag att en enda skiva användts till 2 konsoler, jag spelar på skiva, han från sin HD.


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem
Skrivet av General_Toxer:

Funkar det att spela co-op tillsammans om t,ex jag köper RE5 och min polare lägger in det på sin 360 HD?

Då menar jag att en enda skiva användts till 2 konsoler, jag spelar på skiva, han från sin HD.

Nej. För att spela spelen krävs det fortfarande att skivan sitter i konsolen. Det fungerar som en säkerhetsåtgärd för att man inte ska kunna göra precis som du beskrev med ditt inlägg.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Nope. Att du lägger in det på hårddisken betyder bara att cd läsaren inte används. Du måste fortfarande ha skivan i.

Du kan ju splitscreena, det funkar, men dem har gjort det på ett sätt som är hur mysko som helst. Mycket plats på skärmen som inte används.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Har precis plocka upp RE5 ur sin förpackning.
Ledig är jag från jobbet imorgon
så natten lär bli låååååång.......


signatur

Rest in Peace.............

Inaktiv

Så har man börjat vandringen i Afrikas slumkvarter. Detta spel är så urläckert(lirar på HD-tv förstås!) Har kommit till den första minibossen eller vad man nu skall kalla det.(Avrättaren fritt översatt!) En seg jäkel! tack vare alla Zombisar som springer ivägen hela tiden.
Grejar denna filur imorrn när jag är utvilad............8)


signatur

Rest in Peace.............

Medlem
Skrivet av Thulo:

Så har man börjat vandringen i Afrikas slumkvarter. Detta spel är så urläckert(lirar på HD-tv förstås!) Har kommit till den första minibossen eller vad man nu skall kalla det.(Avrättaren fritt översatt!) En seg jäkel! tack vare alla Zombisar som springer ivägen hela tiden.
Grejar denna filur imorrn när jag är utvilad............8)

hehe det är inga zombies i wish men tyvär

dem heter Majini och är bara en lite upgraderad version av ganados från resident evil 4

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av General_Toxer:

Funkar det att spela co-op tillsammans om t,ex jag köper RE5 och min polare lägger in det på sin 360 HD?

Då menar jag att en enda skiva användts till 2 konsoler, jag spelar på skiva, han från sin HD.

Nej. För att spela spelen krävs det fortfarande att skivan sitter i konsolen. Det fungerar som en säkerhetsåtgärd för att man inte ska kunna göra precis som du beskrev med ditt inlägg.

Tack för svaren båda!
Men kan den säkringen vara så simpel att man kan smyga förbi den med en annan skiva?
Eller läser den skivan först och ser till att skivan är äkta...


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av General_Toxer:

Funkar det att spela co-op tillsammans om t,ex jag köper RE5 och min polare lägger in det på sin 360 HD?

Då menar jag att en enda skiva användts till 2 konsoler, jag spelar på skiva, han från sin HD.

Nej. För att spela spelen krävs det fortfarande att skivan sitter i konsolen. Det fungerar som en säkerhetsåtgärd för att man inte ska kunna göra precis som du beskrev med ditt inlägg.

nvm den här, råkade tydligen skriva 2...


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem
Skrivet av General_Toxer:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av General_Toxer:

Funkar det att spela co-op tillsammans om t,ex jag köper RE5 och min polare lägger in det på sin 360 HD?

Då menar jag att en enda skiva användts till 2 konsoler, jag spelar på skiva, han från sin HD.

Nej. För att spela spelen krävs det fortfarande att skivan sitter i konsolen. Det fungerar som en säkerhetsåtgärd för att man inte ska kunna göra precis som du beskrev med ditt inlägg.

Tack för svaren båda!
Men kan den säkringen vara så simpel att man kan smyga förbi den med en annan skiva?
Eller läser den skivan först och ser till att skivan är äkta...

Den läser även skivan, det ända som händer när man installerar till HDD är att du kan få lite snabbare laddningar i spelet, dvs du behöver inte vänta lika länga i loading screens ect.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Var lite smått irriterande att man inte kunde gå och skjuta samtidigt

Medlem

Ok, synd
hade varit bättre ifall man ej behövde skivan


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem

Är det bara jag som missat det eller kan man inte ta new game i spelet? Jag varvade det på normal första gången och började sedan om på veteran. Men så ville jag prova att spela med en kompis, så jag tog chapter select och försökte stänga av någon form av auto-save i spelet men direkt jag gick in i spelet så autosave'ade det. Så nu har det ju save'at över en del vad jag spelat, vilket jag stör mig på. Så vill jag fortsätta på veteran så måste jag välja var jag var i chapter select, men jag får ändå klara om en bit.

I övrigt så gillar jag väl spelet hyfsat mycket. Jag saknar så klart skräcken från de gamla spelen, men re4 är det enda spelet i serien som jag klarat ut flera gånger och jag kommer nog förmodligen göra samma sak med re5. Även fast jag funderar på att klara om några av dom äldre igen.

AI'n tycker jag är hemsk emellan åt dock. Även att man har för lite plats i inventory.
Kontrollerna var svåra i början. Jag körde med controle-type D. Jag provade lite snabbt att spela med RE4-kontrollen men har vant mig med type-D nu så jag fortsätter med den.

Bossfighterna är väldigt roliga. Dock önskade jag att RE-handlingen var mer down to earth som ettan. Jag tycker det är läskigare när det inte är så överdrivna fiender och bossar, utan mer verklighetstroget.

Grrr...gillar verkligen inte AI'n hos sin medhjälpare. Jag har nästan varvat det på veteran och låtit min medhjälpare, Chris, sköta shotgunen. Jag var tvungen att ta hand om den nu. Han använder den verkligen aldrig. Jag ger honom ingen vanlig ammo nästan för att han ska använda den. Det enda han gör är att stå still och se på när fienderna närmar sig. Sedan springer han bara in i dom och dör, utan att skjuta. Medhjälparen sölar verkligen ner spelet.

Medlem

Startade spelet och kunde inte slita mig förrän jag och en kompis hade spelat igenom spelet. Det jag kan säga är att gillar du RE så är det här spelet en höjdare både bra spelkänsla och snygg grafik och mycket bakgrundshistoria till föregående spelen.

jkw
Medlem

Testade demot, grafiken var grym (till och med på min 28" tjockistv). Allt verkade näst intill för bra för att vara sant.

tills jag drog pickan och skulle börja panga zombies och inte kunde röra mig.

Avinstallerade demot omedelbart och tänker inte ens fundera på att ta emot spelet om jag fick det gratis.

Medlem
Skrivet av jkw:

Testade demot, grafiken var grym (till och med på min 28" tjockistv). Allt verkade näst intill för bra för att vara sant.

tills jag drog pickan och skulle börja panga zombies och inte kunde röra mig.

Avinstallerade demot omedelbart och tänker inte ens fundera på att ta emot spelet om jag fick det gratis.

Sammanfattar väldigt exakt vad jag också gjorde.


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem
Skrivet av jkw:

Testade demot, grafiken var grym (till och med på min 28" tjockistv). Allt verkade näst intill för bra för att vara sant.

tills jag drog pickan och skulle börja panga zombies och inte kunde röra mig.

Avinstallerade demot omedelbart och tänker inte ens fundera på att ta emot spelet om jag fick det gratis.

Så du vägrar spela spelet för att du inte kan gå och skjuta samtidigt?

Visst skulle de vara intressant om man kunde gå och skjuta samtidigt men på det här sättet blir de ju mer spännande och lite svårare


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem
Skrivet av jkw:

tills jag drog pickan och skulle börja panga zombies och inte kunde röra mig.

Finns inga zombies till att börja med. Dom heter Majini och har parasiter i kroppen som dom blir kontrollerad av.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Även jag testade demot och blev besviken när jag insåg att man inte kunde röra sig när man sikta.

Tyckter det hade skapat lite mer panik ifall man kunde gå, även om väldigt väldigt långsamt, se hur jävlarna närmar sig. Som det är nu så kör man bara helomvändningen och springer några meter och börjar skjuta igen.

Får se ifall jag skaffar hela, men det verkar riktigt kul med kombinationerna man kan göra, ett skot i knät så dom lutar sig frammåt, springa fram köra uppercat och avsluta med en spark.


signatur

/ Lixom

Medlem

Jag ger spelet 9/10 (som dom flesta speltidningar/sidor har gjort!) men jag är lite besviken på:

*Slutet. Kunde varit mycket bättre t ex Jill suttit bredvid Chris och lutat hennes huvud mot hans axel som i första spelet! Underbar nostalgi!

*Längden. Den kunde minst ha varit 5 timmar till! Alldeles för kort! Gjorde en speed run på 3 timmar! Helt sjukt! Men skall dock säga att första gången jag spelade det tog det 18 timmar.

*Mer cutscenese. Alldeles för få tycker jag. Mer av Wesker!! Mer slagsmåls scener mellan Wesker och Chris & CO.

*Mer berättat. Mer om Uroboros Viruset. Weskers plan att infektera hela världen var lite luddig. Men detta har jag diskuterat fram till något på diverse Resident Evil forum!

För övrigt så har jag klarat ut spelet 3 ggr. Första gången självklart på Veteran! Man är ju inte en pussy utan en man! Och jag körde igenom det med en AI Sheva.

Sen körde jag igenom det på Amateur med AI Sheva. Sen Normal med AI Sheva och nu sparar jag Professional tills en kompis kommer över nu i April! Skall bli så spännande och roligt!

Jag har alla BSAA emblems (30st) och har därför LÅST UPP PRECIS ALLTING. Alla dom där figurinerna t ex och alla kläder med mera. Jag har klarat ut hela Mercernaries med alla karaktärer.

PS. Har det till PS3.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Håller på med pro nu. Riktigt svårt är det. Har klantat mig med lite weapon-upgrades. Sålde ett fullt uppgraderat vapen vilket kändes lite onödigt. Har en del att låsa upp ännu, men vet inte om jag orkar med det. Men är på mitt tredje varv nu. Ska kanske testa speedruna på easy sen. Tänkte prova halvrusha på pro, vilket jag märkt var en omöjlighet : p

Inaktiv

Någon som vill köra detta över Xbox live?


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

1
Skriv svar