vilket xbox 360?

Inaktiv
vilket xbox 360?

Halloj! Hade tänkt att köpa ett xbox 360. Men jag har inte råd med elite. Har kollat på arcade och premium. Varför jag köper boxen är för att jag vill spela cod4. Men då är frågan om minnet räcker med att ha ett arcade? Om jag bara ska spela online.
Jag hade även tänkt att använda min datorskärm till boxen. Vad är det då för kabel jag ska köpa?

Tacksam för svar! // JoYeah

Medlem

Du ska köpa Xbox 360 pro, den är bara lite dyrare än arcad, och du får en 60 gigs hd med pro.

Du borde kunna hitta en pro för cirka 2.200 kr på ställen som Mediamarkt eller Elgiganten.

Medlem

Vad du ska ha för kabel beror ju naturligtvis på vad din skärm har för ingångar, har den HDMI ingång ere ju bara tuta o köra*

Har du DVI så ere bara köra HDMI kabel till DVI adapter (brukar följa med grafikkort, finns nog för en billig penning annars)

Har du komponent (inte så jättevanligt på datorskärmar iofs). så har du redan kabeln.

Har du VGAkontakt så finns det VGAkabel att köpa.

*Med Xboxar som inte är Elite följer det nog inte med nån HDMI-kabel har jag för mig.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Då vet jag! Det skulle även vara snällt om man kunde få en länk med ett xbox som ligger på runt 2000, alltså ett pro (om det finns).

Skulle denna sladd fungera på min skärm som är en :
http://www.pixmania.se/se/se/934859/art/asus/tft-skarm-19-wid...

Inaktiv

Nu kommer vi till nästa problem. Jag har funderat på hur jag ska få ljudet att fungera om jag ska använda mina Logitech X-230 högtalare?

Medlem
Skrivet av joyeah:

Då vet jag! Det skulle även vara snällt om man kunde få en länk med ett xbox som ligger på runt 2000, alltså ett pro (om det finns).

Använd Prisjakt för att hitta de billigaste priserna.
Xbox 360 Pro/Premium @ Prisjakt

Skrivet av joyeah:

Skulle denna sladd fungera på min skärm som är en :
http://www.pixmania.se/se/se/934859/art/asus/tft-skarm-19-wid...

För den skärmen krävs en VGA-kabel.
VGA-kabel @ Webhallen

Skrivet av joyeah:

Nu kommer vi till nästa problem. Jag har funderat på hur jag ska få ljudet att fungera om jag ska använda mina Logitech X-230 högtalare?

För att använda högtalare/hörlurar med 3.5mm-kontakt tillsammans med VGA-kabeln krävs en adapter av detta slag. Du borde ha fått med en sådan tillsammans med dina Logitech X-230, annars kan de vara lite kluriga att hitta.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av joyeah:

Nu kommer vi till nästa problem. Jag har funderat på hur jag ska få ljudet att fungera om jag ska använda mina Logitech X-230 högtalare?

För att använda högtalare/hörlurar med 3.5mm-kontakt tillsammans med VGA-kabeln krävs en adapter av detta slag. Du borde ha fått med en sådan tillsammans med dina Logitech X-230, annars kan de vara lite kluriga att hitta.[/quote]

Ännu ett problem. Köpte högtalarna av en kompis så jag fick inga tillbehör eller liknande... Finns det något annat sätt att få ljud?

Medlem
Skrivet av joyeah:

Ännu ett problem. Köpte högtalarna av en kompis så jag fick inga tillbehör eller liknande... Finns det något annat sätt att få ljud?

Inte vad jag vet, i alla fall inte om du ska köra via skärmen. Den skärmen du länkade till har endast VGA-ingångar och för att få ljud via Microsofts VGA-kabel krävs det en sådan adapter jag länkade till ovanför.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Okej. Men om någon vet vart man kan köpa en sån sladd skulle det vara väldigt snällt om man kunde få en länk.

Medlem

har faktiskt en vgakabel liggandes i garderoben, köpte den på dustin


signatur

Sånt e livet

Medlem

Spara till en elite.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av joyeah:

Ännu ett problem. Köpte högtalarna av en kompis så jag fick inga tillbehör eller liknande... Finns det något annat sätt att få ljud?

Inte vad jag vet, i alla fall inte om du ska köra via skärmen. Den skärmen du länkade till har endast VGA-ingångar och för att få ljud via Microsofts VGA-kabel krävs det en sådan adapter jag länkade till ovanför.

Köper du en sån adapter som han nämnde så går det ju. Jag har en liten rca till linjeingångs adapter (2.5 tums eller vad dom kallar det, som vanliga högtalar-kablar till datorer brukar vara) . Funkar bra

Inaktiv

Det bästa är att köpa en Pro på Mediamarkt, mycket billigt


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

1
Skriv svar