Medlem
Fallout 3

Maao!

Jag har gått och funderat, funderat och lite till..
Dags att fråga er som äger det till Xbox360..

Jag vet inte så mycket mer om spelet än att de är första persons view.. (?)
Fungerar handkontrollen bra?
Dör man ofta pga att man är seg i rörelserna?
Jag klarade inte riktigt Halo3 för de känns helt fel för min del som är van att spela med mus och tagentbord. Så jag är lite fundersam om detta skulle passa så mycket bättre bättre!? Man kan väll inte låsa siktet på fienden osv..

....äh jag vet inte..De jag tänkte med denna tråden var väll att ni som äger spelet, eller har ägt spelet eller ska köpa spelet, kan väll berätta lite.
Vore toppen!
Allt, något vad som helst :).

Tack!

Medlem

Först och främst bör du inse att Fallout *inte* är ett FPS i stil med Halo. Det är ett RPG ända ut i fingertopparna. Du kan, om du så önskar, röja runt i realtid (det funkar rätt bra mot småkritter och kontrollerna är lätta att ställa in så det passar din spelstil) men du kommer nog att använda "VATS" systemet en hel del. Speciellt i dom lite tyngre striderna.

Och då behövs inga reflexer alls - tiden pausar och man kan i lugn och ro sikta på en mutantskalle och få sitt headshot vackert uppritat i slowmotion med generösa mängder splatter hehe.


signatur
Medlem

Ahhh,..nej, det var inte så jag menade med min Halo3 jämnförelse.
De jag menade var att jag är grymt kass på kontroll och förstapersonsview..inte jämnföra de båda spelen.

Finns de subtitels i spelet?

Medlem

Ah ok hehe. Jo, det tog ett tag innan jag vande mig vid att spela FPS med handkontroll. Men nu sitter den rätt ok. Bra nog för att kunna lira singleplayer i alla fall utan att framstå som en (större) idiot hehe.

Jora det finns subtitles. Huruvida det finns på svenska, däremot, ska jag låta vara osagt. Men engelska subtitles finns och det brukar ju räcka rätt långt.


signatur
Medlem

Man kan även spela det i tredjepersonsperspektiv om man vill.

Man dör inte speciellt ofta, iaf inte på grund av seg kontroll.
OM man nu dör e det oftast för att man har slut på stimpacks/mat/ammo eller går på en fälla eller trillar ner från en bro eller nått annat dumt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Haha, okej.. Ja, de verkar grymt bra spel..känns som ett säkert köp dårå..
mhh,..får bli att försöka hitta något billigt..sacred 2 på listan denna månad också ju

1
Skriv svar