Skicka in Xboxen

Medlem
Skicka in Xboxen

Ja, jag fick RRoD igår. En röd lampa och E 74 och den brummar som en tok när jag startar den.

Ringde Xbox support imorse och har fått en sån där UPS etikett. Är det någon som vet vad jag ska köpa för paket? Väldigt dålig info i mailen man fick. Ska jag koppla ur Hårddisken? osv. osv.

Medlem

Koppla bort alla tillbehör, skaffa en omärkt låda, och se till att stoppa mycket papper(eller annat) i den för att Xboxen inte ska fara runt i lådan.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av shmutt:

Ja, jag fick RRoD igår. En röd lampa och E 74 och den brummar som en tog när jag startar den.

Ringde Xbox support imorse och har fått en sån där UPS etikett. Är det någon som vet vad jag ska köpa för paket? Väldigt dålig info i mailen man fick. Ska jag koppla ur Hårddisken? osv. osv.

Hur länge sen var det du köpte den, och var köpte du den ?
Jag har fått mina trasiga xbox 360 utbytt direkt i affären där jag köpt den, på Siba.
Du borde prova det också först i butiken där du köpte din 360, om inte det går så ska ju en UPS bil komma hem till dig och hämta upp din 360 helt gratis för leverans till ett lagningställe.

Medlem
Skrivet av ZUJ:

Hur länge sen var det du köpte den, och var köpte du den ?
Jag har fått mina trasiga xbox 360 utbytt direkt i affären där jag köpt den, på Siba.
Du borde prova det också först i butiken där du köpte din 360, om inte det går så ska ju en UPS bil komma hem till dig och hämta upp din 360 helt gratis för leverans till ett lagningställe.

Köpte den för ca ett och ett halvt år (September 07 om jag inte minns fel) sedan på Webhallen, har dock inte kvar kvittot.

Medlem

Hur länge är garantin för boxarna för att de ska kunna bli reparerade?


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem
Skrivet av General_Toxer:

Hur länge är garantin för boxarna för att de ska kunna bli reparerade?

Om jag inte minns helt fel är det tre år (från och med inköpsdatum) för RROD-problem, ett år för övriga problem.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av General_Toxer:

Hur länge är garantin för boxarna för att de ska kunna bli reparerade?

Om jag inte minns helt fel är det tre år (från och med inköpsdatum) för RROD-problem, ett år för övriga problem.

Vad händer om man får RROD när garantin för det har gått ut? Blir man tvungen att köpa en ny då?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av General_Toxer:

Hur länge är garantin för boxarna för att de ska kunna bli reparerade?

Om jag inte minns helt fel är det tre år (från och med inköpsdatum) för RROD-problem, ett år för övriga problem.

Vad händer om man får RROD när garantin för det har gått ut? Blir man tvungen att köpa en ny då?

Ja, antingen det eller försöka reparera konsolen själv. Så vitt jag vet genomför inte Microsoft reparationer mot avgift.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Min garanti är bara 2år enligt Microsofts hemsida... ni kan gå in och registrera era krysslådor på service.microsoft.com (skriv in ID som står bak på lådan) och ni får reda på hur lång garantin räcker.

Inaktiv

Jag skickade in min Xbox förra veckan, köpte den på release-dagen och får reparationen gratis!! Vet egentligen inte varför jag får den gratis, var inte ens RROD men men, jag är nöjd:)


signatur

couldnt care more

Inaktiv

Fick också mitt lagat även fast garantin hade gått ut

Medlem
Skrivet av ZhooKi:

Jag skickade in min Xbox förra veckan, köpte den på release-dagen och får reparationen gratis!! Vet egentligen inte varför jag får den gratis, var inte ens RROD men men, jag är nöjd:)

Dom reparerar inte bara RROD i Tyskland, utan alla slags fel


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Vid release var det bara ett års garanti på alla fel, men då det började rapporteras om RROD förlängde Microsoft garantitiden till tre år för just det problemet. Kan hände att alla som köpte innan förlängningen fick tre år extra från och med just det datumet. Jag vet faktiskt inte hur det ligger till. Men har garantin gått ut ska man nog i alla fall inte räkna med att de reparerar.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Alltid värt att testa o ringa.

Annars finns de ju grejer man kan göra för att reparera sin egen konsoll om den fått RROD, sök på youtube lär komma upp ett par saker, när jag fick RROD provade jag att slå in den i 2 handdukar och låta konsollen stå på 20min utan att använda den.
Den funkade 2 veckor.


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem

En fråga: Dem sa att man skulle skicka boxen i en omarkerad låda. Vad innebär det...? är det okej att skicka den i orginal Xbox 360 lådan?

Medlem
Skrivet av shmutt:

En fråga: Dem sa att man skulle skicka boxen i en omarkerad låda? Vad innebär det...? är det okej att skicka den i orginal Xbox lådan?

Nej, xboxkartongen får du inte använda, det måste vara någon neutral låda.
Inga varumärkesloggor eller så på dom. (Kan du inte hitta någon neutral så går det säkert o packa in den i brunt paketpapper).

Jag antar att det är för att minimera stöldrisk under transporten.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Bah, vart f*n köper man kartonger?

Medlem

Köpa? Fråga på närmsta affär så kan du säkert få nån kartong gratis som dom ändå ska slänga..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av shmutt:

Bah, vart f*n köper man kartonger?

Haha, sikket skämt
Men man kan beställa kartong från UPS, då får man med tejp och lite annat. Men det känns bara onödigt.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Att använda en annan kartong är även för att du troligen inte får tillbaka xbox kartongen när de reparerat/bytt ut din 360.
Hänt flera gånger att de kommer en annan låda konsollen ligger i. (inte för mig men för andra jag känner och snackat med)


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem
Skrivet av General_Toxer:

Att använda en annan kartong är även för att du troligen inte får tillbaka xbox kartongen när de reparerat/bytt ut din 360.
Hänt flera gånger att de kommer en annan låda konsollen ligger i. (inte för mig men för andra jag känner och snackat med)

Precis. Skulle vara kul att skicka in x-lådan i en PS3 förpackning 8)


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av General_Toxer:

Att använda en annan kartong är även för att du troligen inte får tillbaka xbox kartongen när de reparerat/bytt ut din 360.
Hänt flera gånger att de kommer en annan låda konsollen ligger i. (inte för mig men för andra jag känner och snackat med)

Precis. Skulle vara kul att skicka in x-lådan i en PS3 förpackning 8)

Haha ja, 8)


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem

Såja, äntligen fått iväg lådan... nu är det bara att vänta.

Medlem
Skrivet av shmutt:

Såja, äntligen fått iväg lådan... nu är det bara att vänta.

Du kan även följa din xbox resa till utlandet genom nätet. Du får en slags kod där du matar in den på UPS hemsida väl?

Det står bara tid och vart den befinner sig just nu har jag för mig.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jerhico:

Du kan även följa din xbox resa till utlandet genom nätet. Du får en slags kod där du matar in den på UPS hemsida väl?

Det står bara tid och vart den befinner sig just nu har jag för mig.

Jo vet, kunde dock inte beställa reparation från internet så jag har bara en 4-stegs grej jag kan följa, dvs. när min xbox kommer fram och när den är klar i princip. Sen kan jag ju följa min xboxs semester via UPS när den är i deras händer.

Hoppas bara att xboxen inte börjar snacka på tyska till mig efter vistelsen i det hemsökta landet

Medlem

Storchock idag, fick mitt e-mail från Microsoft i Fredags (13/3) där dem skrev att min Xbox hade kommit fram till Microsoft Repair Center, idag, Söndag (15/3) står det att min Xbox är reparerad och påväg tillbaka. Ska man vara orolig eller glad?

Om den kommer tillbaka ny och fräsh är det ju bra men tänk om något gick fel? Känns som att det gick lite snabbt där, någon annan som varit med om det?

Om krysslådan kommer hem fungerande och hel så har mitt förtroende för Microsoft höjts något enormt, det skulle betyda att dem har lagat den på en dag.

Medlem

Mest troligt är att dom bytt ut den, du får med andra ord någon annans lagade..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Absolut inte. Det tar vanligtvis en vecka innan man för tillbaks sin Xbox. Varelse om du får din enga reparerad eller om du får någon annas.
Skickade dom iväg din låda idag får du den troligen på tisdag.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Sjukt att det gick så snabbt....

Får man någon annans reparerade eller en helt ny? Svara bara om ni är 100% säkra :), har en polare som blev tvungen att skicka in lådan och tror att han fick en helt ny hem.

Medlem

För att se om det är en annans eller din så kan du ju kolla på vad som står på baksidan. Är det samma serienummer så bör det ju vara din -.-
Om du nu har skrivit upp den gamla dvs.

12
Skriv svar