De bästa Xbox 360 spelen?

Medlem
De bästa Xbox 360 spelen?

Äntligen har man då införskaffat en 360. Jag har letat runt på Xbox forumet, och till min fasa inte hittat en "De bästa spelen"-tråd. Så, vad är bäst till Xbox 360? Gamla som nya spel? Vad tycker NI jag skall spela? Vad finns det? Alla tips är välkomna.

Medlem

Kolla efter stavfel då du söker. För liknande trådar finns det en hel del av.

Spelen jag alltid har rekommenderat till 360 ägare är Gears of War (ett och två). Gillar du djup rollspelande och bra story så kan jag också rekommendera Mass Effect.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Battlefield Bad Company. Singeplayern är otroligt humoristisk och multiplayern fartfylld.

Inaktiv

Call of Duty 4 , sjukt kul att lira online. Finns ju ett Call of Duty 5 också men det är inte lika roligt enligt mig iallafall. (inte samma utvecklare som 4:an)

BioShock är en höjdare också..det bör du kolla upp , finns demo på XBL.

Fallout 3 och Oblivion om du gillar softcore-RPGs.

GTA IV och Saints Row 1 & 2 ...


signatur

War never changes.

Medlem

Halo 3 är det jag mest rekommenderar för det är sjukt roligt om man har en kompis att spela med, spelar det lika mycket idag som när jag fick det..
Jag kan helt enkelt inte sluta spela det för det finns så mycket att utforska om man är nyfiken:D


signatur

Wai

Medlem

Condemned: Criminal Origins - gammalt skräckspel som borde gå att hitta begagnat för nån hundring. Tokbra stämning i spelet.

The Orange Box - maaassor med HL2 godis för, typ, inga pengar.

Lost Odyssey - klassiskt jrpg med allt vad det innebär. Mycket välgjort och djupt om man tar sig tid.

Mirror's Edge - Tokroligt kutande över takåsarna. Måste upplevas för att förstå - känslan när man fått upp farten och allting flyter är fan oslagbar.

GUN - Vilda västern spel som visade sig vara riktigt underhållande och välgjort. Även detta borde du kunna hitta för en liten slant i en fyndlåda.

Några exempel på spel som jag gillar skarpt.


signatur
Medlem

Pgr spelen såklart, project gotham racing.

Halo 3 helt klart.
Mass Effect, Bioshock, Fable 2 mycket bra också


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

Dead Rising
Ett av dom första 360 spelen, men fortfarande ett av dom bästa
Riktigt underhållande skräck lir


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Många bra tips, tyvärr är det redan de spelen jag håller ögonen på :). De spel som kommit till PC, dvs oblivion, fallout, mass effect osv, har jag ju tyvärr redan. Är det värt att spela något på Xboxen istället i repris?

Medlem

Om du har polare att spela med: Left 4 Dead!


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem
Skrivet av Umanga:

Om du har polare att spela med: Left 4 Dead!

Har redan left 4 dead på pc & steam. Gillar det sjukt mycket, men tror inte det är något jag tänker införskaffa på krysslådan oxå.

Inga okända pärlor som finns där ute? Alla som sagt hittills är egentligen de självklara.

Medlem
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av Umanga:

Om du har polare att spela med: Left 4 Dead!

Har redan left 4 dead på pc & steam. Gillar det sjukt mycket, men tror inte det är något jag tänker införskaffa på krysslådan oxå.

Inga okända pärlor som finns där ute? Alla som sagt hittills är egentligen de självklara.

Vill du ha ett bra XBLA-spel kan jag rekommendera Braid. Det är även nedsatt i pris just nu (om de inte har lyft erbjudandet). Köpte det själv i början av veckan och tycker det är riktigt mysigt.

Annars kan jag rekommendera Hitman: Blood Money (som iofs finns till andra platformar också) och Saints Row. Hitman: Blood Money är ett av de spel jag har haft som mest roligt med på 360 och Saints Row är riktigt roligt till större delen av tiden, även om det har sina brister. Saints Row 2 har jag inte spelat så jag kan inte uttala mig om det, men av vad jag har sett ser ettan nästan roligare ut.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Det finns ju en hel bunt med utmärkt arcadespel också: Braid, Castle Crashers, Bionic Commando: Rearmed, Geometry wars (1&2), Assault Heroes m.fl.

Dead Space är väldigt bra och har de kontroller man önskade att Resident Evil 5 hade... Vill man ha ett riktigt skruvat japanske spel rekommenderar jag Beautiful Katamari.
Burnout paradise är ju inte fel det heller.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

Saints Row 2 - var det som GTA 4 BORDE varit, skojigt och lekfaktorn e hög. MASSOR av saker att göra förutom storyn (leka pimp, rejsa, leka snut m.m m.m.) Och man kan spendera måånga timmar med o göra om din gubbe tills man får den som man vill.

Forza 2 - Bästa semirealistiska bilspelet, sviningt skön körkänsla utan att vara för verklig (och tråkig imo) som det är i t.ex simbins spel.

Burnout Paradise - finns nu som "ultimate box" till billig penning, tokracing med stunts och sånt och bra onlineläge. inte realistiskt nånstans, men uj så kul.

BF: Bad Company - Enda FPS på konsoll som funkar enligt mig.
Som Fluffo sa; stor dos med humor och helbra onlineläge.

Fallout 3 - Fast det säger dom e bättre på PC eftersom det finns moddar.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

battlefield bad company
mirror's edge

2 underbara spel

QRT
Medlem

Mass Effect och Braid.

Medlem

Tokigt vad alla har olika smaker

Själv, har jag haft xbox360 i kanske 3 månader, och utav dom bästa spelen jag har skaffat mig och läst om så är listan så här.

Fable; The Lost Chapters :Ur mysigt! Finns ju på dator men handkontrollen är ju så sjukt bra så de är värt att spela om.
Iof är de ju ett xbox spel men de slår mycket!

Fable 2. Så som ovan..

Gears Of Wars 1&2.. 2an var grymt rolig på internet när man spelar "Horde"; flera medspelare emot en massa monster som kommer

Skate 2, grymt bra skateboardlir som tar många timmar. Snyggt, roligt och slår Tony Hawk's med hästlängder!

Själv tycker jag GTA IV är bättre än Saints Row 2. men de är ju som sagt helt olika åsikter med sånna här grejer! Beror ju helt på smak!

Medlem

Street Fighter 4. Fighting ska spelas på konsol och detta är kungen av fightingspel!


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Mega Man 9! För att skilja sig från allt folk här så får man väl helt enkelt ta med lite live spel. o.o Eller iaf ett.

Sen följer mönstret för mig ganska mycket med samtliga här. Inte vågat sträcka mig ut till mer "okända" spel ifall det skulle gå åt.... ja.

/Alex
@Start Amd Select
http://startandselect.wordpress.com

Medlem

GTA4 och The Darkness.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Finns bara ett spel jag spelar dagligen och det är Gears of War 2. Men kan även rekommendera GTA4 och Fable 2.
Om du gillar att sitta och skrika och kasta handkontroller genom fönster varannan minut så är Ninja Gaiden 2 ett givet köp.

Medlem

Ifall du gillar J-RPG, Lost Odyssey och Eternal Sonata iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Bioshock - Linjärt Action/Horror-RPG

Call of Duty 4 XboxLive's motsvarighet till Counter-Strike

Fable 2 - Semi-linjärt Action-RPG

Gears of War 1,2 Tung action i tredjepersonsperspektiv

Guitar Hero World Tour Släpp lös Rockstjärnan inom dig

Halo 1,2,3 Episk action i förstapersonsperspektiv

Medal of Honor Airborne WW2 i förstapersonsperspektiv

Midnight Club: Los Angeles Snygga bilar, NOS, neon. Vad mer behövs?

Project Gotham Racing 3 Simpelt bilspel, med mängder av bilar

Star Wars: The Force Unleashed Episkt Star Wars-spel i tredjepersonesperspektiv


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Hur kan du rekommendera halo 2 när du bara har 2 och 3 av 5?


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Boomer:

Bioshock - Linjärt Action/Horror-RPG

Finns till PC.

Skrivet av Boomer:

Call of Duty 4 XboxLive's motsvarighet till Counter-Strike

Se föregående.

Skrivet av Boomer:

Fable 2 - Semi-linjärt Action-RPG

Stämmer

Skrivet av Boomer:

Gears of War 1,2 Tung action i tredjepersonsperspektiv

Stämmer

Skrivet av Boomer:

Guitar Hero World Tour Släpp lös Rockstjärnan inom dig

Rock Band 2 slår WT på i princip allt.

Skrivet av Boomer:

Halo 1,2,3 Episk action i förstapersonsperspektiv

Är de episka? O.o
Dessutom bara ettan som är bra.

Skrivet av Boomer:

Medal of Honor Airborne WW2 i förstapersonsperspektiv

Hoppas du inte var seriös.

Skrivet av Boomer:

Midnight Club: Los Angeles Snygga bilar, NOS, neon. Vad mer behövs?

Ej spelat

Skrivet av Boomer:

Project Gotham Racing 3 Simpelt bilspel, med mängder av bilar

Finns en hel del andra spel istället.

Skrivet av Boomer:

Star Wars: The Force Unleashed Episkt Star Wars-spel i tredjepersonesperspektiv

Om episkt betyder Quick-time events i det här spelet så, visst.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Boomer:

Star Wars: The Force Unleashed Episkt Star Wars-spel i tredjepersonesperspektiv

Om episkt betyder Quick-time events i det här spelet så, visst.

Fahrenheit till PC är episkt och består endast av quicktime events i princip.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Boomer:

Star Wars: The Force Unleashed Episkt Star Wars-spel i tredjepersonesperspektiv

Om episkt betyder Quick-time events i det här spelet så, visst.

Fahrenheit till PC är episkt och består endast av quicktime events i princip.

Mjo, men det var inte quicktime eventsen som gjorde spelet episkt då.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Boomer:

Bioshock - Linjärt Action/Horror-RPG

Finns till PC.

Nu var det dock inte frågan om exklusiva titlar, i alla fall inte enligt det första inlägget. Bara för att spelet även finns till PC gör det väl inte mindre intressant att spela på 360?

Och även om det inte var mening, så framstod dina kommentarer som relativt arroganta. Boomer skrev sin åsikt och det behöver man inte försöka få att framstå som något fel. Personer har olika smak.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Boomer:

Bioshock - Linjärt Action/Horror-RPG

Finns till PC.

Nu var det dock inte frågan om exklusiva titlar, i alla fall inte enligt det första inlägget. Bara för att spelet även finns till PC gör det väl inte mindre intressant att spela på 360?

Och även om det inte var mening, så framstod dina kommentarer som relativt arroganta. Boomer skrev sin åsikt och det behöver man inte försöka få att framstå som något fel. Personer har olika smak.

Jag syftade på att han innan skrev att han hade spelat de flesta spelen som rekommenderades på PC, och då utgick jag från att han hade PC som primär plattform.

Och jag skrev mina åsikter till det Boomer skrev, kortfattat, vilket på internet tyvärr ofta uppfattas som arrogant. :<


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

12
Skriv svar