Vad ser ni fram emot på Xbox 360 2009 ?

Medlem
Vad ser ni fram emot på Xbox 360 2009 ?

Har ingen direkt superkoll på vad som kommer på 360n i år, så man är nyfiken på vilka spel ni ser fram emot på 360 i år, nämn både exklusiva och multiplattformsspel.
Det man vet i nuläget är Forza 3, Dirt 2, Alan wake, Tekken 6 och ett eller 2 Final Fantasy spel som förhoppningsvis kommer i år.
Och om ni vet vad som är på G på xbla vore det också intressant.

Medlem

Star Ocean: The Last Hope är faktiskt det enda konsol spelet jag har något sug efter såhär när jag tänker efter.

Medlem

Forza 3 som ska släppas till jul är förtilfället ett rykte bara.

Annars så kanske, Halo ODST, Bioshock 2, Call Of Duty Morden Warfare 2, NHL 2010

Dem som ja kommer på just nu


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Halo 3: ODST enda jag kommer på nu lol^^
Men finns hundra andra jag vill ser fram i mot som jag inte kommer ihåg!


signatur

Wai

Inaktiv

Guitar hero metallica!!

Medlem

Halo 3: ODST är det enda jag kan komma att tänka på, inte säkert jag kommer köpa det men kommer hålla ögonen öppna och se hur det blir.

Annars är det bara Banjo Tooie på XBLA som är det enda säkra köpet.

Medlem
Skrivet av ZUJ:

Har ingen direkt superkoll på vad som kommer på 360n i år, så man är nyfiken på vilka spel ni ser fram emot på 360 i år, nämn både exklusiva och multiplattformsspel.
Det man vet i nuläget är Forza 3, Dirt 2, Alan wake, Tekken 6 och ett eller 2 Final Fantasy spel som förhoppningsvis kommer i år.
Och om ni vet vad som är på G på xbla vore det också intressant.

Forza 3 är som sagt bara ett rykte och Alan Wake ser inte ut komma förens tidigast under 2010, så jag skulle inte räkna med att se någon av de två titlarna i år. Och två stycken Final Fantasy-spel? Vilka då? Det är endast en titel som är tillkännagiven till Xbox 360 så vitt jag vet.

Själv ser jag nog mest fram mot Mafia II. Finns väl ett par titlar till som lockar, men helt ärligt är jag inte speciellt sugen på någonting för tillfället då jag har tappat spelsuget.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Hur kan man tappa spelsuget mr.bear ?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:

Hur kan man tappa spelsuget mr.bear ?

Man är arbetslös i över ett halvår.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Jericho:

Hur kan man tappa spelsuget mr.bear ?

Man är arbetslös i över ett halvår.

Ajdå, mene, extraknäckning skadar aldrig


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Operation flashpoint 2. Fast har inte bestämt mig än ifall det blir till pc eller xbox.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Fifa 2010 och GH:Metallica är det som gäller i år för mig.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Star Ocean ska bli riktigt trevligt att sätta tänderna i. Tales of Vesperia ska bli kul också (kommer i Juli enligt senaste budet).


signatur
Medlem

Bioshock 2 kommer i år ? Mysigt

Medlem

Street Fighter 4, Resident Evil 5, DiRT 2, Tekken 6, Bioshock 2 mfl. Jag tycker det verkar bli ett bra spelår


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Jag ser fram emot mer DLC. Det ryktas ju om mer till Mass Effect, och det verkar ju rimligt för att bygga hypen för tvåan. Sedan ser de kommande expansionerna till Fallout 3 fina ut och med lite tur kan man väl kanske hoppas på ännu en episod till GTA4? För att inte tala om L4D. Jag tror 2009 blir det stora DLC-året.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Inaktiv

2009 verkar inte bli något toppenår för Xbox 360...rätt mediokra släpp dessvärre (enligt mig). Skulle inte Alan Awake släpps under 2009?


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

2009 verkar inte bli något toppenår för Xbox 360...rätt mediokra släpp dessvärre (enligt mig). Skulle inte Alan Awake släpps under 2009?

Nu pratar vi inte enbart om 360 exklusiva spel, utan allt av det som kommer ut,
och Tekken 6, Bioschock 2 medmera är ju inte kattskit,
nu den 27 februrari kommer ju tillexempel Sacred 2 ut vilket lär bli en höjdare.

Och för dom som gillar retro spel som jag kommer ju SEGA Mega Drive - Ultimate Collection den 25 februrari med dessa spel i samlingen.

http://playstation.joystiq.com/2008/11/06/sega-mega-drive-ult...

Inaktiv
Skrivet av ZUJ:
Skrivet av zaphiren:

2009 verkar inte bli något toppenår för Xbox 360...rätt mediokra släpp dessvärre (enligt mig). Skulle inte Alan Awake släpps under 2009?

Nu pratar vi inte enbart om 360 exklusiva spel, utan allt av det som kommer ut,

Jaha? Varför postade du i Xbox-forumet då? Man antar ju att det handlar om spel till Xbox 360 då....


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av ZUJ:
Skrivet av zaphiren:

2009 verkar inte bli något toppenår för Xbox 360...rätt mediokra släpp dessvärre (enligt mig). Skulle inte Alan Awake släpps under 2009?

Nu pratar vi inte enbart om 360 exklusiva spel, utan allt av det som kommer ut,

Jaha? Varför postade du i Xbox-forumet då? Man antar ju att det handlar om spel till Xbox 360 då....

Han sa EXKLUSIVA xbox 360 spel.


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av ZUJ:
Skrivet av zaphiren:

2009 verkar inte bli något toppenår för Xbox 360...rätt mediokra släpp dessvärre (enligt mig). Skulle inte Alan Awake släpps under 2009?

Nu pratar vi inte enbart om 360 exklusiva spel, utan allt av det som kommer ut,

Jaha? Varför postade du i Xbox-forumet då? Man antar ju att det handlar om spel till Xbox 360 då....

För att det skulle se konstigt ut om man började skriva ur sitt sammanhang i random tråd i ps3 forumet hur mycket man längtade efter tekken 5?

Förstår verkligen inte vad problemet är när TC nämnde multiplat titlar som ett diskussions alternativ.

Medlem

Oj oj oj. Beror ju helt på intresse och område och så.
Men som det verkar just nu:

Alan Wake.
Hur länge har vi inte väntat på det här egentligen, såld efter första visningen. Ännu mer såld när det kommer.

Resident Evil 5
Fanatiker av spelserien, spelat alla spel (förutom first person spelen så... ja inte alla så sätt). Till och med dom gammla GBA spelet som aldrig släpptes i Europa. Ge mig Wesker, Umbrella, zombies i alla de former och jag blir glad. <3

Star Ocean: The Last Hope
Tack till personen som nämnde det då jag har väntat på detta också. Även om det ända riktigt bra spelet i serien är Second Story så vill jag ändå se vad dom kan ådstakomma med spelserien. Hoppas på något bra!

Guitar Hero: Metallica
Metallica fan. Alltid varit. Kommer alltid vara.

Blood Bowl
Tror spelet blir lika älskat som ludd av världen, men jag kommer ändå vara där och hoppas på något roligt!

Några spel som antagligen inte släpps i år men som man kan hoppas på är:
Mass Effect 2.
Dead Rising 2.
Aliens vs. Predator

/Alex
@Start And Select
http://startandselect.wordpress.com/

Medlem

Är själv nyfiken på Dungeon Hero, hoppas det kan bli ngt. Blood bowl vill man kolla in också. För övrigt så tycker jag det är dags att släppa Risk till Xbox live nu!!

Medlem
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av ZUJ:
Skrivet av zaphiren:

2009 verkar inte bli något toppenår för Xbox 360...rätt mediokra släpp dessvärre (enligt mig). Skulle inte Alan Awake släpps under 2009?

Nu pratar vi inte enbart om 360 exklusiva spel, utan allt av det som kommer ut,

Jaha? Varför postade du i Xbox-forumet då? Man antar ju att det handlar om spel till Xbox 360 då....

Jo jag gjorde den här tråden för dom som har xbox 360, då hamnar den i xbox forumet,
och tråden handlar just om spel som kommer till 360,
och en konsol handlar inte bara om exklusiva spel, den innfattar allt som kommer till 360, så man vill veta vad folk kommer köpa och ser fram emot på krysslådan

Medlem

Brütal Legend kan ju bli riktig bra det också!


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

Sacred 2 blev iaf försenad, den skulle kommit ut 27.2 men kommer nu ut 27.3 en månad försenad, men den finns av nån anledning redan ute till pc, man var ju helt inställd att köpa sacred 2 nu på fredag ju...

Inaktiv

Lost Planet 2.

Medlem

Nån som vet nåt bra ställe där man kan få förhandstips på kommande xbla spel ?

QRT
Medlem

Star Ocean - The Last Hope
FFXIII
RE5
Alan Wake
Bioshock 2
Mafia II
Dead Rising 2
Tales of Vesperia

Är vad jag kommer på för tillfället. En del i listan kommer 2010 antar jag.

Medlem

UFC:Undisputed, Fight Night Round 4, nästa GTA IV DLC, RE 5

123
Skriv svar