Inaktiv
Screenshots

Jag ska starta en speltining och undrar då hur man tar screenshots på 360???

Medlem

Tror inte ens det går.

*Edit* Du är tretton år och ska starta en speltidning.. det verkar inte direkt lovande.
Du ska nog vänta några år med det.


signatur

Wai

ptr
Medlem
Medlem

Lycka till med tidningen då
Det lär behövas.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Tack då!!:down:

Medlem

tank till i dina artiklar och skriv hellre en bra an 2 men daliga. kom ihag att kolla genom din stavning ocksa

Medlem
Skrivet av Makan:

Tack då!!:down:

Annars kan du starta en blogg där du skriver om spel.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Jag är inte säker men jag tror det går och koppla på något sätt mellan xboxet och datorn då man har tvkort i datorn.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Inaktiv
Skrivet av Zamuz:

tank till i dina artiklar och skriv hellre en bra an 2 men daliga. kom ihag att kolla genom din stavning ocksa

Tack för tipset:)

Medlem

Lycka till;)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Köp en dazzle så ska de ju gå vad ska tidningen heta då ?

Medlem

Som någon annan sa här. En blogg är nog en mycket bättre start för att komma in i spel skrivandet. På det sättet kan du även skriva och ha kontakt med andra bloggare/bloggar och på det sättet få mer gensvar på det du skriver. Svårt om man försöker göra just en tidning, även om den är webbaserad.

Inaktiv
Skrivet av uuuubers:

Köp en dazzle så ska de ju gå vad ska tidningen heta då ?

Vet inte riktigt

Medlem

Beställde en Dazzle Premium från Net on net idag.

Här har du en video om du undrar hur den funkar.

http://www.youtube.com/watch?v=NVH1_9HhX9w


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Makan:
Skrivet av uuuubers:

Köp en dazzle så ska de ju gå vad ska tidningen heta då ?

Vet inte riktigt

Den kan väl heta Spel, och som slogan kan du ha, köp Spel så får du veta en del.

Medlem

Jag tycker att Gregah ska gå in och göra sin thang' i den här tråden jag. Ja, det gör jag. Jag tycker det. Jag vill inte göra det. Så Gregah får gärna göra det. Ja. Det får han göra. Om han vill. Mmm.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

jkw
Medlem

Det skulle faktiskt vara en ypperlig funktion om man kunde göra det. Det vore även najs om man kunde spela in film (tänk fraps).

Medlem
Skrivet av jkw:

Det skulle faktiskt vara en ypperlig funktion om man kunde göra det. Det vore även najs om man kunde spela in film (tänk fraps).

Vilket går att göra om du har rätt verktyg.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

jkw
Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av jkw:

Det skulle faktiskt vara en ypperlig funktion om man kunde göra det. Det vore även najs om man kunde spela in film (tänk fraps).

Vilket går att göra om du har rätt verktyg.

Nu menade jag mer direkt på Xboxen via speciell(a) knapp-kombinationer, eller helt enkelt att man väljer att "ta dump inom 10sek" i dashboard, sedan räknar ned och tar ett dump på vad man nu har aktivt. Samma sak med filmsekvenser.

Eller varför inte det gamla hederliga, gör det möjligt att spara replay-konsekvenser och bygg in någon snitsig .avi-konverterare eller dylikt.

Går säkert att lösa på något smidigare vis än de krångelobjekt man lär tillta i dagsläge.

Medlem
Skrivet av jkw:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av jkw:

Det skulle faktiskt vara en ypperlig funktion om man kunde göra det. Det vore även najs om man kunde spela in film (tänk fraps).

Vilket går att göra om du har rätt verktyg.

Nu menade jag mer direkt på Xboxen via speciell(a) knapp-kombinationer, eller helt enkelt att man väljer att "ta dump inom 10sek" i dashboard, sedan räknar ned och tar ett dump på vad man nu har aktivt. Samma sak med filmsekvenser.

Eller varför inte det gamla hederliga, gör det möjligt att spara replay-konsekvenser och bygg in någon snitsig .avi-konverterare eller dylikt.

Går säkert att lösa på något smidigare vis än de krångelobjekt man lär tillta i dagsläge.

Självklart hade det varit betydligt mycket enklare. Vissa spel har ju även stöd för att ta screenshots och spela in kortare videoklipp, så det är nog inte helt omöjligt att sätta in någon mer utförlig funktion. NHL09 är t.ex. ett sådant spel.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Här är ett test jag gjorde på mega man 1 på Wii med Dazzle DCV 170. Om du köper en så måste du ha XP eller Vista 32 bit, annars funkar det inte.

Renderade filmen i fel upplösning...

Edit,

Här är ett test på Street Fighter 4.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar