xbox live -på pc?

Medlem
xbox live -på pc?

jag köpte idag ett tremånaders förlängning av mitt guld konto, köpte den här gången ett fysiskt kort, och såg en sak jag inte tänkt på innan. på förpackningen står det "games for windows" och "xbox 360". Betyder det att det gäller för båda? kan jag använda mitt xbox guld konto även för games for windows live?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Ja, har alltid varit så vad jag vet.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

så jag kan alltså använda mitt xbox live konto för games for windows live, utan extra betalning?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Låter som det iaf.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Ja, det är samma tjänst i grund och botten.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Propy:

så jag kan alltså använda mitt xbox live konto för games for windows live, utan extra betalning?

Games for Windows Live har aldrig kostat några pengar, så "utan extra kostnad" vet jag inte direkt om jag skulle kalla det. Du kan däremot logga in med samma kontouppgifter både på Xbox 360 och Games for Windows Live.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

tänk att jag missat detta...jag ska iaf testa det med DoWII betan...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Propy:

så jag kan alltså använda mitt xbox live konto för games for windows live, utan extra betalning?

Games for Windows Live har aldrig kostat några pengar, så "utan extra kostnad" vet jag inte direkt om jag skulle kalla det. Du kan däremot logga in med samma kontouppgifter både på Xbox 360 och Games for Windows Live.

Det har kostat pengar . Dock slopade MS den avgiften förra sommaren har jag för mig eller om det var tidigare.

Medlem
Skrivet av swyzak:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Propy:

så jag kan alltså använda mitt xbox live konto för games for windows live, utan extra betalning?

Games for Windows Live har aldrig kostat några pengar, så "utan extra kostnad" vet jag inte direkt om jag skulle kalla det. Du kan däremot logga in med samma kontouppgifter både på Xbox 360 och Games for Windows Live.

Det har kostat pengar . Dock slopade MS den avgiften förra sommaren har jag för mig eller om det var tidigare.

Jag har då aldrig varit med om att spel som utnyttjar onlinefunktionen i Games for Windows Live har kostat pengar. Däremot var väl vissa utvecklare tvungna att betala för att kunna utveckla sin spel för tjänsten? Den avgiften slopades väl dock i somras. Rätta mig om jag har fel.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

nej windows live kostade i början.
tex om man ville spela Shadowrun på en server med både PC och Xbox360 spelare så kostade det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

nej windows live kostade i början.
tex om man ville spela Shadowrun på en server med både PC och Xbox360 spelare så kostade det.

Om du spelade crossplatform, ja. Dock kostade det väl inte att spela PC-spel online, mot andra PC-spelare det vill säga?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Molotov:

nej windows live kostade i början.
tex om man ville spela Shadowrun på en server med både PC och Xbox360 spelare så kostade det.

Om du spelade crossplatform, ja. Dock kostade det väl inte att spela PC-spel online, mot andra PC-spelare det vill säga?

Fel, det där gäller nu, förr kostade allt pengar.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Molotov:

nej windows live kostade i början.
tex om man ville spela Shadowrun på en server med både PC och Xbox360 spelare så kostade det.

Om du spelade crossplatform, ja. Dock kostade det väl inte att spela PC-spel online, mot andra PC-spelare det vill säga?

Fel, det där gäller nu, förr kostade allt pengar.

Ah, ok. Man lär sig något nytt varje dag.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar