Medlem
Halo Wars demot

Är det bara jag som är missnöjd med demot?
Visst, allt är jättesnyggt, men att spela RTS med handkontroll är ju skittråkigt.
(Plus att handkontrollens knappar är inte ens vettigt planerad imho)

Jag kräver mus och tangentbord till Xbox360
Vill verkligen spela detta spel, men med handkontroll så är det inte värt det.

Inaktiv

Jag tyckte det var riktigt bra, filmerna mellan uppdrager är fruktansvärt snygga och kommer nog göra mycket för att spelet inte ska bli för enformigt. Tycker faktiskt att kontrollerna är riktigt bra, inte krångligt på något sätt.


signatur

couldnt care more

Medlem

Men det går ju inte att köra någon strategi imho
Försökte skapa två grupper och anfalla fiendens bas från två håll, men det finns ingen knappkombination för att skapa olika grupper, så det blev allt för grötigt.
Och att hoppa mellan grupperna och micra allt blev otroligt tufft, så i slutänden blev det att jag hade allt i en enda klump och bara vällde fram som en klumpig kossa. Väldigt osofistikerat och tråkigt helt enkelt.

Finns det någon chans att det kommer till PC till slut?
Läste att de förnekar det, men de förnekade väl även att Halo skulle komma till PC vilket det gjorde till slut.
Halo Wars skulle äga helt på PC dumt att det nu blev till konsol som saknar mus+tangentbord

Inaktiv
Skrivet av ForrestFox:

Men det går ju inte att köra någon strategi imho
Försökte skapa två grupper och anfalla fiendens bas från två håll, men det finns ingen knappkombination för att skapa olika grupper, så det blev allt för grötigt.
Och att hoppa mellan grupperna och micra allt blev otroligt tufft, så i slutänden blev det att jag hade allt i en enda klump och bara vällde fram som en klumpig kossa. Väldigt osofistikerat och tråkigt helt enkelt.

Finns det någon chans att det kommer till PC till slut?
Läste att de förnekar det, men de förnekade väl även att Halo skulle komma till PC vilket det gjorde till slut.
Halo Wars skulle äga helt på PC dumt att det nu blev till konsol som saknar mus+tangentbord

Det ligger lite i det du säger, fast man kan göra olika grupper och byta mellan dom med d-paden, tyckte inte det var så krångligt men det kan nog lätt bli lite kaotiskt om man ska ha flera grupper. Men om man kör online med några kompisar och man styr en grupp var kan det nog bli riktigt roligt.:up:


signatur

couldnt care more

Medlem

Inget köp för mig, hade det dock varit på PC hade refrängen låtit helt annorlunda


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

tycker inte grafiken var särskilt bra och inte var det kul heller.
Ett problem jag stötte på var när man hade bilarna och infanteri soldaterna markerade och tryckte Y för andra ability:n så kastade gubbarna handgranater samtidigt som bilarna tog och körde över dom :/

En jäkla flopp att det inte kommer till pc istället.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Inaktiv

Nej, jag kommer aldrig kunna spela med handkontroll, hoppas de kommer till pc.

Inaktiv

signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Den märkningen har dock ingen större betydelse, den syftar endast på om det är 360-exklusivt när förpackningen trycks. Står bl.a. "Only on Xbox 360" på min kopia av Gears of War (1).

Hur som haver, Halo Wars är ju utvecklat just för att föra RTS-genren framåt på konsol, så någon version till PC känns inte så aktuell just nu. Och då Ensamble Studios nu är nedlagd så känns risken ännu mindre för att få se det på PC.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Jag har märkt att datorn kör samma strategi även om dom är väldigt aggressiva på Heroic. Klarade nyss skirmishbanan på 16 minuter när jag körde på Heroic. Synd att man inte kunde ta ett screenshot men iaf... Kör man humans så bygg en Barrack, två Reactors och resten Supply Pads, kör en Rail Turret och en Flame Turret på varje sida av basen, bygg upp 10 Warthogs och maxa dom eller uppgradera dom till Grenadier iaf, sedan kör man samma sak med Spartans... Redan nu kan du gå och äga datorn men om du vill köra över dom totalt så gå till ner till höger bas, slakta och ta över. I bas nr 2 så kör du en Facility, en Air Base och resten Supply Pads, sedan bygger man några Vultures(typ 5) och vid det anfallet så kommer datorns bas säga godnatt på mindre än en minut. Covenant så kör man ett Temple, en Shield Generator och resten Warehouses. Uppgradera Prophet till max, sätt upp Rail Turrets om du kör mot humans eftersom Vultures är humans bästa unit och den är ett air-unit. Gå ner med Prophet och ta över höger bas, bygg en Summit, en Shield Generator, resten Warehouses. Kör Rail Turrets på denna bas också och bygg en Engineer, en Scarab(när du får råd) och resten Vampires. Du kan även köra några få Banshees men Vampires är bäst mot Hornets och Vultures som datorn kommer attackera med. Med denna taktik även om du kör på Heroic så vinner du lätt. Hoppas att inte hela spelet är lika lätt

Edit: Glömde säga att du ska maxa turrets också. Råkade även säga fel turret när du kör human. Det ska vara Flame och Missile turrets.

Medlem

mm, kanske blir ett budgetköp när priset ligger på någon hundring om några år, men för i år lägger jag mina pengar på något bättre spel

jkw
Medlem

Håller med ForrestFox.

Eller när de inser att de inte gör konsollen till en dator om de släpper någon form av tangentbord och mus till konsollen, utan bara lockar flera tusentals spelare att verkligen engagera sig i konsollspelande istället för datorspelande.

Medlem

Jag tycker demot var riktigt bra. Otroligt snygg grafik i filmerna mellan uppdragen. Tyckte det fungerade utmärkt med handkontroll och föredrar nog detta framför de föregående halo spelen. Blir nog ett köp för min del


signatur

Livet kan bara spelas med en handkontroll

Medlem
Skrivet av Niklasdude:

Jag tycker demot var riktigt bra. Otroligt snygg grafik i filmerna mellan uppdragen. Tyckte det fungerade utmärkt med handkontroll och föredrar nog detta framför de föregående halo spelen. Blir nog ett köp för min del

Halo serien klår Wars på vilken tidpunkt på dagen när som hällst


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av Niklasdude:

Jag tycker demot var riktigt bra. Otroligt snygg grafik i filmerna mellan uppdragen. Tyckte det fungerade utmärkt med handkontroll och föredrar nog detta framför de föregående halo spelen. Blir nog ett köp för min del

Halo serien klår Wars på vilken tidpunkt på dagen när som hällst

Halo: CE ja, men Halo 2/3 är inte mycket att hänga i granen, som detta faktiskt kunde blivit om det kom till PC.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Förstår inte riktigt varför folk inte kan spela RTS på konsol? Allt är ju skönare med konsollen. Sitta i en skön soffa, stor tv, inte så många knappar att hålla reda på:P


signatur

couldnt care more

Medlem
Skrivet av ZhooKi:

Förstår inte riktigt varför folk inte kan spela RTS på konsol? Allt är ju skönare med konsollen. Sitta i en skön soffa, stor tv, inte så många knappar att hålla reda på:P

Håller med. Sen om man tröttnar är det bara att ta sig en lur i soffan istället för att behöva gå från datorn till sängen


signatur

Livet kan bara spelas med en handkontroll

1
Skriv svar