Inaktiv
dvd2xbox

Hur installerar man det på xboxet?
Jag har tankat hem det via sourceforge.net, är det bara att bränna ut det på en skiva och köra in i xboxet???

Medlem

Står inte sånt på deras hemsida?

Jag har den installerad men jag har för mig att den ingick i nåt "de-luxe" pack jag hittade med en massa annat godis som Xbox Media Centre osv.


signatur
Inaktiv

Jag kunde inte hitta så mycket... allt står på engelska och jag är inte helt 100 på det...

Medlem

Aah, ok. Ett tips är att kolla runt på forumen på, till exempel, console.se eller psxcare.com. Det borde finnas en hel del matnyttigt där för att få igång homebrews på gammelboxen.

Det är ett lite småkänsligt ämne det där (det är ju trots allt inte bara hembyggda applikationer man kan leka med) så jag gissar att det kanske inte är helt uppskattat att man diskuterar det på FZ. Bara som en liten "heads up".


signatur
Inaktiv

Om man nu skulle göra det här. Kan man inte bli bannad från xbox live då? inte för att jag funderar på det utan bara undrar och tror det är lite som Gortie säger att det lutar åt moddning/chippnings hållet.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Boxen måste vara chippad för att program som dvd2xbox ska gå att köra. Hur det är med hela Xbox Live grejen vet jag inte, jag använder inte Live på min gamla box (den jobbar uteslutande som mediacenter). Men jag antar att det finns stor risk att bli bannad - precis som med modifierade 360-konsoller.


signatur
Inaktiv

Jaha. Visste inte att man var tvungen att ha en chippad xbox för det. Så då är nog mot reglerna att diskutera det här.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Förmodligen, ja. Lika bra vi avslutar detta innan vi råkar i klistret hehe.


signatur
1
Skriv svar