Hårddisk till xboxen

Medlem
Hårddisk till xboxen

Tänkte bara fråga om man kan ha en vanlig extern hårddisk till xboxen som man kopplar via usb ?:D

Medlem

Ingen aning, osäkert:|


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Okeej, de är ju så himla dyrt att köpa en ny hårddisk till xboxen annars och man kan inte få så många gig .. /:

Medlem

Du kan inte använda en extern HDD till att lagra savegames/demos/spel på. Däremot kan du köpa denna, googla lite efter guider och byta ut den som sitter i.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av uuuubers:

Okeej, de är ju så himla dyrt att köpa en ny hårddisk till xboxen annars och man kan inte få så många gig .. /:

Jo det är det absolut sämsta med xbox, att man måste köpa ms specialbyggda hd om man vill ha ny hd.
köpte häromdan 120 gigs hdtill min 360 på Gamestop, där kostade den 1399 kr...

Den kostar 1200 på webhallen,
helt sjukt dyrt för så lite gig.

Medlem

okej men om man ska byta hårddisken inuti finns ju inga profiler eller något kvar..

Medlem

Om du köper en Officiell HDD från Microsoft får du med en kabel så du kan föra över allt du har på en gamla disken.

Edit: såg nu att du skrev "inuti" så jag antar att du syftar på modden man kan göra, det går ju alltid o mellanlanda profiler och saves på ett minneskort.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Okeej, tack ska kolla runt lite och se vad de blir

Medlem

Zumac kan du förklara lite mer hur man sparar på ett minneskort, jag hittade ingen när jag letade runt

Medlem

1. Du stoppar i ett Xbox 360 minneskort (bäst o låna ett av någon om du inte redan har ett, för dom e äckeldyra dom med)

2. Flytta din profil från HDD 1 (gamla) till kortet (det finns menyer för allt det här under memory fliken nånstans, minns inte exakt).

3. Flytta dina saves och annat över till minneskortet tills det är fullt.

4. Stäng av boxen (det sägs att det ska gå o hotswappa diskar, men ta inga risker) och byt till nya disken.

5. Starta boxen och kopiera över saves o sånt till nya disken, låt profilen ligga kvar på minneskortet.

6. När kortet e tömt (förutom profilen då), stäng av och sätt i gamla disken igen och upprepa steg 3-6 tills gamla disken är tömd.

7. lägg in din profil på nya disken då du e klar med minneskortet (om du inte vill behålla profilen på det såklart, det funkar lika bra)

8. Tanka ner alla saker igen som är för stora för att få plats på minneskortet ( Expansioner, DLC o sånt).

9. ....

10. Profit.... eller ehh, ja


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Taack , får väll skaffa ett sånt minneskort då.. Men de ska inte vara några problem annars att byta hårddisken om man vet hur man ska göra ?

Medlem

iiiigen aning, jag snackar om microsofts diskar... inte hemmahacket.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar