Inget ljud med HDMI

Medlem
Inget ljud med HDMI

Hej!

Har köpt en HDMI kabel på Gamestop(Inte microsofts kabel) och när jag sedan provade den i mitt Xbox så fick jag fin bild men inget ljud. Jag provade att sätta i mina hörlurar i TV-en(Grundig Vison 4 32-4830 T) men fick fortfarande inget ljud.

Ljudet funkar fint med Komponent kabeln men inte med HDMI kabeln, någon som vet vad som är fel?

Kabeln jag köpte var Gamestops egna förresten.

Medlem
Skrivet av raiiga:

Hej!

Har köpt en HDMI kabel på Gamestop(Inte microsofts kabel) och när jag sedan provade den i mitt Xbox så fick jag fin bild men inget ljud. Jag provade att sätta i mina hörlurar i TV-en(Grundig Vison 4 32-4830 T) men fick fortfarande inget ljud.

Ljudet funkar fint med Komponent kabeln men inte med HDMI kabeln, någon som vet vad som är fel?

Kabeln jag köpte var Gamestops egna förresten.

Om du har kvittot kvar så borde du gå tillbaks och be dom testa kabeln där, är det även ljudlöst där då lär du få en ny kabel.

Medlem

Det e inget fel på kabeln, det är ett känt fel som smög sig in i NXE-uppdateringen.
Fix kommer väl nångång då dom får tummen ur..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Det e inget fel på kabeln, det är ett känt fel som smög sig in i NXE-uppdateringen.
Fix kommer väl nångång då dom får tummen ur..

Ok så det är bara att vänta då?

Tack för svaren.

Medlem

Har du ljud på HDMI-ingången på stärkaren? Nästan alla lite billigare förstärkare kör bara bild via HDMI. Fult som fan eftersom det inte står nånstans förutom med mikrobokstäver i mitten av manualen under rubriken "Ingenting att se här". Jag gick på den niten själv. Köpte en Yamaha stärkare för 3-4k (minns inte exakt) och blev snuvad på HDMI ljud. Det var bara att vackert koppla in den optiska slangen för att få det att låta. Hur jävla irriterande som helst. =/


signatur
Inaktiv
Skrivet av Zymac:

Det e inget fel på kabeln, det är ett känt fel som smög sig in i NXE-uppdateringen.
Fix kommer väl nångång då dom får tummen ur..

Om det du skrev stämmer så tycker jag det är väldigt dåligt av ms att inte fixat det. Tycker dom borde kunna lägga lite resurser på att fixa det eftersom varje xbl-användare ändå rätt mycket.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

ptr
Medlem

eller så kan de fixa en liten liten LITEN inställning där man får välja "ljud via hdmi på/av" det är jobbigt att behålla sänka volymen på tvn varje gång man ska spela (om man nu inte gillar lite eko).

Medlem
Skrivet av MiXiE:
Skrivet av Zymac:

Det e inget fel på kabeln, det är ett känt fel som smög sig in i NXE-uppdateringen.
Fix kommer väl nångång då dom får tummen ur..

Om det du skrev stämmer så tycker jag det är väldigt dåligt av ms att inte fixat det. Tycker dom borde kunna lägga lite resurser på att fixa det eftersom varje xbl-användare ändå rätt mycket.

Det drabbar bara en liten del av användarna, beroende på vilken modell på teve och xbox man har.

Men ja, man tycker ju att dom borde fixat ut en patch såfort felet uppmärksammades.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Skrev ett mail till supporten på Xbox.com men fick som svar att ringa istället så får väl göra det.

Någon som vet om man måste köpa någon kabel i tillägg om man köper microsofts HDMI kabel? Ser ju bara ut som om man får HDMI kabeln och den kabeln man sätter i ljud kablarna(röd o vit) så måste man köpa en ljud kabel i tillägg isåfall?

Edit:

Supporten sa precis som Zymac att det antingen behövdes en uppdatering för att fixa problemet eller att det var fel på kabeln.

Medlem
Skrivet av raiiga:

Skrev ett mail till supporten på Xbox.com men fick som svar att ringa istället så får väl göra det.

Någon som vet om man måste köpa någon kabel i tillägg om man köper microsofts HDMI kabel? Ser ju bara ut som om man får HDMI kabeln och den kabeln man sätter i ljud kablarna(röd o vit) så måste man köpa en ljud kabel i tillägg isåfall?

Edit:

Supporten sa precis som Zymac att det antingen behövdes en uppdatering för att fixa problemet eller att det var fel på kabeln.

Ljudet tar du genom HDMI, ska du ha digitalt ljud till tex en förstärkare så får du köpa till en optisk kabel.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Spitt:

Verkar som en HDMI-fix är på intågande.

http://majornelson.com/archive/2009/02/02/dashboard-update-ak...

Fan va gött

Edit: Den fixade dock inte problemet för mig så jag antar att det är fel på kabeln, får dra och byta den då.

Medlem

kan inte vara något klödd med fel bild läger eller ljudläge som är valt då detta kan göra att du inte får något ljud eller någon bild?

Medlem

Problemet är fixat nu, fixades då jag bytte kabel men tack ändå

1
Skriv svar