Inaktiv
hdmi till hdmi

Tja!

Snart tänker jag införskaffa mig en hdmi datorskärm. Med andra ord kommer jag använda mig av två datorskärmar. Skärmen har inga högtalare inbyggda, men jag har ett enkelt 2.1 system inkopplat till datorn.

Hur som helst. Om jag använder hdmi sladden jag fick med min xbox 360 elite till min andra skärm, kan jag då få ljud också från 360n även om ljudet är inkopplat in i datorn? (Om inte detta fungerar får jag ta och skaffa mig en komposit till vga)

Xbox 360 --> HDMI datorskärm (ingen tv)
Inga högtalare i skärmen men i datorn.

Tack för hjälpen.

Medlem

Hdmi sladdar överför både ljud och bild, så du borde få ljud. Har inte testat med datorskärm själv så jag är inte riktig säker.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Det går och köpa en sådan adapter jag har. Vet ej vart. Lägger upp några bilder på hur den ser ut och funkar.

[ia=11591]

[ia=11595]

[ia=11593]


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Nej det kommer inte fungera, HDMI kabeln kommer överföra ljudet till skärmen men som du säger har den inga högtalare och därför komma INTE signalen hoppa vidare till datorn.

Inaktiv

Köp en vga-sladd och göt som på bilden där uppe, om inte dina hötalare har en optisk ingång.


signatur

couldnt care more

Inaktiv

Jag har min xbox utan hdmi kopplat till datasjärmen. Ljud kommer ur mina högtalare. men vad gubben har satt för sladd vet jag inte.

Ville bara säga att jag både får ljud och bild med xboxen till dataskärmen.


signatur

Kaxelina har ordet.

Medlem

Köper man en HDMI-konsol så får man ju även med en sladd för ljud separat, tex om man vill köra optisk men det går med vanliga sladdar också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar