Större hd till 360 ?

Medlem
Större hd till 360 ?

Har en pro 60 gigs, och man har 6 stycken Xbox klassiker nedtankade och en hög med xbla spel, + 2 st 360 spel instalerade på hdn för skivorna är skeva,

så det börjar bli utrymmesbrist.
visst man kan köpa en 120 gigs hd, men även den lär ju bli för liten med tanke på att mer och mer Xbox klassiker släpps, och xbla spelen blir större.

Vet nån om det kommer nån hd som är avsevärt större än 120 gig snart ? Man vill ju ha plats att även instalera en hög med favoritspel.

Medlem

Inte vad jag vet nej. Men det kommer säkert en större hårddisk i framtiden. Ser ut att du får offra lite för att få plats.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det kanske kommer en större när det kommer en ny "version" av 360. Annars lär det inte komma någon större


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Finns det inte mystiska tredje-parts-mojänger som gör att man kan koppla in vilken SATA disk som helst istället för den vanliga? Har fan för mig att jag har sett något sånt nånstans. Men det såg ut att vara en del meck med det.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Gortie:

Finns det inte mystiska tredje-parts-mojänger som gör att man kan koppla in vilken SATA disk som helst istället för den vanliga? Har fan för mig att jag har sett något sånt nånstans. Men det såg ut att vara en del meck med det.

Har för mig (eller kanske drömt) att det går att byta ut hårddisken till en större men att det inte spelar någon roll då 360'n är "låst" till max 120Gb...

Medlem

Aah ok. Surt. =/


signatur
Medlem

Varför kunde dom inte ha som på ps3, att man själv kunde köpa och byta till vilken sata hd som helst , skulle bli mycke billigare för konsumenten.

Medlem

Håller med. Det var typ det första jag gjorde på PS3an - drämde in en 250gb disk.


signatur
Medlem
Skrivet av Picke:
Skrivet av Gortie:

Finns det inte mystiska tredje-parts-mojänger som gör att man kan koppla in vilken SATA disk som helst istället för den vanliga? Har fan för mig att jag har sett något sånt nånstans. Men det såg ut att vara en del meck med det.

Har för mig (eller kanske drömt) att det går att byta ut hårddisken till en större men att det inte spelar någon roll då 360'n är "låst" till max 120Gb...

Man ska inte mixtra med hårdvara på 360.
man kan bli bannad.
Finns dom som blivigt bannade pga byt fläktar osv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

jkw
Medlem
Skrivet av ZUJ:

Har en pro 60 gigs, och man har 6 stycken Xbox klassiker nedtankade och en hög med xbla spel, + 2 st 360 spel instalerade på hdn för skivorna är skeva,

så det börjar bli utrymmesbrist.
visst man kan köpa en 120 gigs hd, men även den lär ju bli för liten med tanke på att mer och mer Xbox klassiker släpps, och xbla spelen blir större.

Vet nån om det kommer nån hd som är avsevärt större än 120 gig snart ? Man vill ju ha plats att även instalera en hög med favoritspel.

Om jag inte missuppfattat det så har du en gång "köpt" dem så kan du ladda ner dem obegränsat antal gånger ifrån live.

Bara att ta reda på om det jag fått för mig stämmer och sedan deleta de spel du inte spelar "ofta" för att frigöra utrymme.

Jag har inte deletat ett enda demo sedan jag fick min Xbox360 i December och jag har fortfarande 26gb kvar och då har jag installerat ett par spel, tankat spel-filmer osv.

Inaktiv

Här finns det HDDs man kan köpa till Xbox 360. Till att börja med behöver man ha ett skal till den att koppla in den med (från en annan hårddisk) sedan är det inte alldeles enkelt att fixa iordning en sådan hdd om man inte vet vad man håller på med.
[http://www.westerndigital.com/en/products/products.asp?drivei...]

Finns i 80gb, 120gb, 160gb & 250gb

Medlem

De är inte så svårt att sätta in en sån. Men man mååste ha något att föra över allt med också som också kostar en slant. ':P

Medlem
Skrivet av Greim:

Här finns det HDDs man kan köpa till Xbox 360. Till att börja med behöver man ha ett skal till den att koppla in den med (från en annan hårddisk) sedan är det inte alldeles enkelt att fixa iordning en sådan hdd om man inte vet vad man håller på med.
[http://www.westerndigital.com/en/products/products.asp?drivei...]

Finns i 80gb, 120gb, 160gb & 250gb

Dock fungerar bara 120gb hårddisk till xbox 360 och inte de övre.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=F6qV3EiuaHI

Här har du en fin guide hur man öppnar den. Sen behöver man såklart formatera hdd med ett speciellt program etc.... Finns åtskilliga guider.

Här är en till:
http://www.gamerwok.com/archives/786

Jag har inte gjort detta än, men verkar inte så jäkla svårt. Så man kanske borde ge det ett försök :).

Inaktiv

Ett alternativ kanske kan vara att skaffa flera hårddiskar? en där du sparar nerladdad och en där du har spel installerat?

Kanske blir lite jobbigt att byta men det tar ju faktiskt inte så lång tid.


signatur

/ Lixom

Inaktiv

För över spelen som ligger i HDD:n till ett t ex USB minne och köp en Elite


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem
Skrivet av flaseb:

För över spelen som ligger i HDD:n till ett t ex USB minne och köp en Elite

Går inte att göra så, man kan endast spela upp media från USBminnen på Xbox360, inte spara saker.

Man måste ha en riktigt (svindyrt) minneskort för att göra så.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar