Xbox live webb browser?

Xbox live webb browser?

Hej, undrar om det möjligtvis går att få en webb brower i boxen så man kan surfa lite? inget som då krävar ett flashat elr ngt liknande xbox och även ngt som förbrukar garantin eller bidrar till bugg el. lagg m.m., eller om det redan finns och jag har helt missat det elr om det kommer i en uppdatering snart?


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:

Hej, undrar om det möjligtvis går att få en webb brower i boxen så man kan surfa lite? inget som då krävar ett flashat elr ngt liknande xbox och även ngt som förbrukar garantin eller bidrar till bugg el. lagg m.m., eller om det redan finns och jag har helt missat det elr om det kommer i en uppdatering snart?

Skulle också gärna se en Webläsare i 360.

Microsoft borde ju utan problem kunna göra nån Explorer variant.

Medlem

Om dom gör en så hoppas jag att den blir bättre än den som finns i PS3an.


signatur
Medlem

Om du har en riktigt gammal ouppdaterad 360 kan du installera Gentoo på den via en bugg i King Kong och surfa på det viset!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Har för mig att det gick (...eller om nu detta bara är ett rykte vet jag inte riktigt heller.) med att genom den gamla dashen gå igenom MCE och på det viset kolla vissa länkar. Någon officiell browser finns för närvarande inte.

Synd.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

jkw
Medlem

Har för mig att jag läst någonstans att Microsoft har sagt att de inte är villiga att göra det i nuläget eftersom det är en konsoll, inte en dator och de vill att det förblir så.

Men vem vet, så fort det kommer lite konkurens så tänjer de alltid på gränserna.

Inaktiv

browser i konsol är jävligt klumpigt och onödigt imo


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Medlem
Skrivet av h93b:

browser i konsol är jävligt klumpigt och onödigt imo

Håller inte med, har provat webläsarn på Wii och ps3, och skulle inte tacka nej till nåt liknande på 360.
Det är ju inte alltid man vill slänga på datorn om man bara vill kolla en grej snabbt på nätet när man lirar 360.

Medlem

Detta är ju skandal, finns för tusan på andra konsoller och på datorn kan man till och med gå in på internet medans man spelar. (utan att tabba ur)


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv
Skrivet av h93b:

browser i konsol är jävligt klumpigt och onödigt imo

Håller med.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av MiXiE:
Skrivet av h93b:

browser i konsol är jävligt klumpigt och onödigt imo

Håller med.

Jag skulle inte direkt kalla det onödigt så mycket som en mindre väsentlig funktion. I mina ögon är det absolut inget måste, men det kan vara ett trevligt tillskott till resten av funktionerna.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av MiXiE:
Skrivet av h93b:

browser i konsol är jävligt klumpigt och onödigt imo

Håller med.

Jag tycker det ska finnas iaf, och sen kan ju folk välja att använda den eller inte.

Vi lever ju i ett fritt land med valfrihet, finns ingen aledning att vara negativ och stoppa saker.

Inaktiv
Skrivet av h93b:

browser i konsol är jävligt klumpigt och onödigt imo

Det har jag sagt hela tiden. Det är en spelkonsol och då ska man spela på den. Visst fungerar en Webb browser men jag vill inte ha den.

Surfa det gör man på datorn!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av h93b:

browser i konsol är jävligt klumpigt och onödigt imo

Det har jag sagt hela tiden. Det är en spelkonsol och då ska man spela på den. Visst fungerar en Webb browser men jag vill inte ha den.

Surfa det gör man på datorn!

Fattar inte det här med bakåtsträveri, det finns alltid folk som säger, det ska vara som det alltid varit, eller det var bättre förr... suck.

Tänk såhär istället då, ta mig tillexempel, jag går ibland till en polare och vi lirar xbox 360, han har sin dator kopplad till sin lcd tv, så jag kan inte surfa när jag vill för han antingen lirar eller ser på nån film
då hade det vart hur bra som helst om jag kunnat surfa på min egna lcdskärm med 360.

Det blir ju ungefär som en laptop, fast istället för att ta laptopen med sig till sommarstugan eller vart man nu ska så tar man med sig 360n istället och lirar och surfar.
Ska ni vägra mig det nöjet ?

jkw
Medlem

Och det skulle inte gå att surfa på Xboxen iallafall eftersom Microsoft skulle förmodligen lägga in IE på den.

1
Skriv svar