Medlem
XBOX-Köp

Hej.

Funderar i nuläget på att köpa en 360. Fast egentligen vet jag inte om det är nödvändigt då jag har en väldigt bra dator.
Den största anledningen heter egentligen Fable 2. Är väldigt sugen på ett rollspel i nuläget. Kanske kommer Fable till pc snart, kanske inte. Men jag vet inte om jag orkar vänta.

Är det värt att köpa 360 i nuläget? Känns som om det är nere för räkning nu. Kommer det fortsätta produceras nya spel till konsolen?

Det börjar bli drygt att dras med ps2:an och jag vill lira lite spel med kompisarna. Bör jag köpa 360 för en tusing, eller bara onödigt? Spelen ska ju vara så himla dyra på konsol. Och är XBOX för framtiden?

Tacksm för svar

Medlem

Det är helt klart värt att skaffa en 360. Den kommer nog finnas kvar ett antal år till är jag tämligen säker på.

Vad menar du med att den är "nere för räkning"? Det kommer ju nya spel hela tiden. Eller har jag missat nåt?


signatur
Medlem

Men en fråga, vad är det egentligen för skillnad mellan XBOX 360 Arcade, "vanliga" 360, och elitversionen?

Det är ju liksom ganska stora prisskillnader så vad är det för "fel" på Arcade?

Medlem
Skrivet av Illuminati93:

Men en fråga, vad är det egentligen för skillnad mellan XBOX 360 Arcade, "vanliga" 360, och elitversionen?

Det är ju liksom ganska stora prisskillnader så vad är det för "fel" på Arcade?

Storleken på hårddiskarna.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

"Arcade" har, så vitt jag vet, ingen hårddisk alls.
"Standard" har 20gb
"Pro" har 60gb
"Elite" har 120gb och är syndigt svart till färgen.

Utöver hårddisken är det ingen skillnad rent hårdvarumässigt dock.

20gb-varianten tror jag är nerlagd dessutom. Har för mig att 60gb är minsta på dom modeller som görs nu.


signatur
Medlem

är du en snubbe som gillar spel så är xbox ett naturligt val eftersom många av dom nya spelen kommer exklusivt och först till konsolen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Gortie:

"Arcade" har, så vitt jag vet, ingen hårddisk alls.
"Standard" har 20gb
"Pro" har 60gb
"Elite" har 120gb och är syndigt svart till färgen.

Utöver hårddisken är det ingen skillnad rent hårdvarumässigt dock.

20gb-varianten tror jag är nerlagd dessutom. Har för mig att 60gb är minsta på dom modeller som görs nu.

20GB modellen ligger i graven nu ja.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Elite är så ful. 360 ska vara vita

Medlem
Skrivet av Zamuz:

Elite är så ful. 360 ska vara vita

Nja, egentligen svart som Xbox.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Illuminati93:

Hej.

Funderar i nuläget på att köpa en 360. Fast egentligen vet jag inte om det är nödvändigt då jag har en väldigt bra dator.
Den största anledningen heter egentligen Fable 2. Är väldigt sugen på ett rollspel i nuläget. Kanske kommer Fable till pc snart, kanske inte. Men jag vet inte om jag orkar vänta.

Är det värt att köpa 360 i nuläget? Känns som om det är nere för räkning nu. Kommer det fortsätta produceras nya spel till konsolen?

Det börjar bli drygt att dras med ps2:an och jag vill lira lite spel med kompisarna. Bör jag köpa 360 för en tusing, eller bara onödigt? Spelen ska ju vara så himla dyra på konsol. Och är XBOX för framtiden?

Tacksm för svar

Ganska rolig kommentar, * Är det värt att köpa 360 i nuläget? Känns som om det är nere för räkning nu. Kommer det fortsätta produceras nya spel till konsolen? *

Låter precis som om 360 är på väg att läggas ner, hehe.

360 är liksom ps3 glödhet och kommer vara så i flera år till.

Kriget med att roffa åt sig bra titlar kommer bli ännu mer intensivt framöver på 360 och ps3, så det kommer bli mycke kul framför tvn framöver.

1
Skriv svar