Medlem
Transcode360

Hej,

Undrar om det är någon här som kan hjälpa mig med att få Transcode360 att fungera igen. Det fungerade perfekt förut, vet inte vad som har hänt. Det går inte ens att starta programet... testat ominstallera och starta om ett antal gånger.

Min error:
2009-01-11 20:46:31 Starting Transcode360 service (1.4.1.0)
2009-01-11 20:46:31 Loaded configuration settings
2009-01-11 20:46:36 *ERR* Transcode 360 service failed to initialise: System.Net.Sockets.SocketException: Normalt tillåts bara en användare för varje socketadress (protokoll/nätverkadress/port)
at System.Runtime.Remoting.Channels.Tcp.TcpServerChannel.StartListening(Object data)
at System.Runtime.Remoting.Channels.Tcp.TcpServerChannel.SetupChannel()
at System.Runtime.Remoting.Channels.Tcp.TcpServerChannel..ctor(Int32 port)
at c.b(String[] A_0)

--------------------------------------------

Om jag trycker på Transcode360Tray.exe säger den:
Tillämpningsprogrammet har genererat ett undantag som inte kunde hanteras.

Process-ID=0xe28 (3624), tråd-ID=0x1f4 (500).

Vid felsök:
Inget registrerat JIT-felsökningsprogram är tillgängligt. Ett försök att starta ett JIT-felsökningsprogram med följande kommando returnerade felkoden 0x2 (2). Kontrollera datorns inställningar.

cordbg.exe !a 0xe28

(anledningen till att jag postar här är att deras officiella forum verkar nere)

Medlem

Ser ut som om du har nått laj med Java på burken din. Ta bort och installera om Java så ska det nog funka.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

Försökte installera Java igen, får det här:
Installationsprogramet kan inte fortsätta med dem aktuella inställningarna för internetanslutningen.

Kan det ha något med hamachi att göra undrade jag..?

Nu fick jag in Java 6 Update 11 på datorn, funkar fortfarande inte. Ska testa en reboot.

Nu har jag rebootat och får en ny error:

2009-01-11 21:38:36 Starting Transcode360 service (1.4.1.0)

2009-01-11 21:38:36 Loaded configuration settings
2009-01-11 21:38:38 *ERR* Stopping Transcode360 service due to an unhandled exception: System.Net.Sockets.SocketException: Normalt tillåts bara en användare för varje socketadress (protokoll/nätverkadress/port)
at System.Runtime.Remoting.Channels.Tcp.TcpServerChannel.StartListening(Object data)
at System.Runtime.Remoting.Channels.Tcp.TcpServerChannel.SetupChannel()
at System.Runtime.Remoting.Channels.Tcp.TcpServerChannel..ctor(Int32 port)
at c.a(String[] A_0)

----------------------------------------

Står ungifär samma sak men lite annorlunda. När jag klickar på ikonen för att starta Transcode360, som jag brukade förut får jag:
Det går inte att starta ett program från kommandoraden eller ett felsökningsprogram. En windowstjänst måste först installeras (med installutil.exe) och sedan startas med utforskaren på servern, administrationsverktyget för windows-tjänster eller kommandot NET START.

Medlem

Fungerar nu, ingen aning varför. Gick in i aktivitetshanteraren och dödade Transcode360.exe, startade Transcode360console och pang

1
Skriv svar