Väntar du tills priset på spelet gått ner?

Medlem
Väntar du tills priset på spelet gått ner?

Tjo,

Är det bara jag som tycker 600kr för ett spel är liiite för mycket och hellre väntar tills spelet gått ner i pris? Rösta gärna!

Hur kommer det sig att konsol spelen är så mycket dyrare än PC-spel, även om det är de som säljer?

Game on,
Fluffo

Medlem

jag väntar till priset går ner,
förutom! GTA4 och spel som man _måste_ ha.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

spel jag verkligen vill ha köper jag direkt, så nej jag väntar inte.

Medlem

Jag väntar!


signatur

Wai

Medlem

Oftast inte nej. För en är en sådan som måste ha saker och ting samma dag, direkt. Men i vissa fall väntar jag. Som nu t.ex. väntar jag på att Metal Gear Solid 4 ska gå ner i pris.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av IceMan:

jag väntar till priset går ner,
förutom! spel som man _måste_ ha.

What he said. Förutom det där med GTA IV. WTH IceMan!? : P


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

De spel som man verkligen vill ha köper man direkt. Spel som man är lite intresserad av köper man lite senare om man hittar det billigt.

Dock tycker jag spel till xboxen dör ut väldigt snabbt på live.

Håller med om att 600kr är väldigt mycket. Nu förtiden kostar även nya spel 699:- oftast.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Om jag köper helt nytt spel då går man till EB Games butiken man är stamkund hos och får ofta en bra deal när man lämnar in ett äldre spel i inbyte mot nytt,

ställen som EB Games och Game tjänar ju mest på att kränga begagnade spel,
så om dom säljer ett nytt spel för 300 istället för 699 så tjänar dom ändå grova pengar på själva begagnatavdelningen.

Medlem

Nya spel som jag vill ha köper jag alltid på release dagen.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Väntar oftast tills dom går ner i pris.

Om det inte är nån CE man vill ha.

Medlem

Brukar väl bli så att spelen man har väntat på länge köps in på releasedagen, resten brukar få vänta tills de har sjunkit något i pris.

Skrivet av Fluffo:

Hur kommer det sig att konsol spelen är så mycket dyrare än PC-spel, även om det är de som säljer?

Då konsoltillverkarna oftast går med förlust på varje såld basenhet måste de få in den summan på något annat vis, vilket oftast leder till ett högre pris på spelen.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Spel som man har väntat på i några år köper man på release dagen, annars kan jag vänte ett tag.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Väntar på de spel jag inte ser som ett absolut måste på releasdagen.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

Eftersom jag inte är gjord av pengar väntar jag tills priset går ner. Det är lite tråkigt att vänta, men eftersom man sparar pengar...


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Har för mig att lman äst nånstans att man ska kunna downloada även nya spel till hdn på Xbox 360,

isåfall borde spelen bli avsevärt billigare genom att slippa dom pålägg som butiker gör.

Medlem

Emot mina principer att slänga upp 600kr på ett spel så ja. (......)


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Eottt:

Emot mina principer att slänga upp 600kr på ett spel så ja. (fattig)

Tur att man är bortskämd


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Jag väntar


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

För det mesta köper jag spelen när dom släpps. Billiga spel blir det också men det är mest impulsköp när man står och bläddrar i hyllorna i butiken. Spel jag redan bestämt mig för att köpa brukar jag inte vänta med.


signatur
Medlem

köper oftast när priset är billigare eller om jag har nå presentcheckar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Köper när jag vill ha spelen. Sen om det är på releasedagen eller ett år senare från en fyndlåda är skitsamma.

ptr
Medlem

Köper nästan alltid på tradera, får spelen 3-4 dagar efter release för ungefär 200kr billigare än utgångspris. Men så fort man har studerat färdigt och börjat jobba blir det till att köpa i butik på direkten

Medlem

Beror på spel, men normalt sett när det är ett spel jag vet att jag kommer gilla innan jag köper det (förmodligen för att det är rätt utvecklare) så är det rent av förköp. Annars ser jag gärna att jag kommer över det så billigt som möjligt, balansgång förstås.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Det beror lite på. Är det ett spel som jag verkligen vill ha så köper vi till fullt pris annars så väntar vi och ser eller om vi hittar ett beg.


signatur

Kaxelina har ordet.

Inaktiv

Brukar inte vänta, vill oftast ha det direkt, men kan köpa något spel som jag är lite osäker på när priset går ner.

Medlem

På tal om att vänta tills priser går ner, har tänkt köpa 120 gigs hdn och ersätta den med min 60 gigare,
men priset verkar inte direkt gå ner på 120 gigs hdn, tror nog att den istället blivit dyrare, kostar 1200 nu på webhallen, ajajaj...

Medlem

Väntar oftast, men den del spel är ju status att köpa på release


signatur

Rawr

Medlem

beror på vad det är för spel.

QRT
Medlem

Beror på spelet som många andra säger.

Medlem

Väldigt, väldigt sällan. Köper spel på releasen annars får det vara.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

12
Skriv svar