Trött på deras fasoner!

Medlem
Trött på deras fasoner!

För ca 1 halvår sedan sålde jag min xbox 360 och nu har jag köpt ett elite eftersom jag ångrade att jag sålde det.

Idag köpte jag Halo3 (igen) för 299kr ett helt ok pris men då jag kommer hem så märker jag att det inte går att spela rankade online matcher för att jag saknar maps från det nya map paketet som kostar 600ms points.

Alltså nu får det vara nog! Jag har köpt ett spel där det klart och tydligt står att det ska gå att spela online med en xbox live guld premunation och spelet det stod inte "för fullt online stöd krävs köp av separat map paket" dom praktist taget tvingar mig att köpa det nu för att få spela online.

Det här borde inte få tillåtas om det är så att du måste köpa map paket för fullt online stöd ska det fan stå det på spelets fodral gör det inte det så är det falsk marknadsföring. Får lov att köpa map paketet motvilligt för att få spela det online.

Dom tar betalt för allt extra content och värdelösa saker som bild paket men att tvinga folk att köpa saker för att kunna spela online där går gränsen! Vart är världen på väg?! "sigh" att vara gamer idag är inte billigt.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Du är inte tvingad att köpa kartpaketet. Jag antar att det råkar vara så att just de kartorna som ingår i paketet är de populäraste, därav din besvikelse. Men du kan fortfarande spela originalkartorna i rankade matcher. Visst, det är surt att man ska behöva betala för något som kartor men det har vi vetat om ända sedan starten, så jag förstår inte varför det här skulle vara så mycket värre än något tidigare.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Så är det i stort sett alla spel som går att köra online, nya banor kostar, så även tilläggsbilar i bilspel och såvidare.

Är så på pc och ps3 också.

Medlem

Tycker också det är dåligt, inte nog med att du först måste köpa LIVE, sen också betala extra för som du säger extra content och bild paket.

Medlem
Skrivet av Jultomten:

Tycker också det är dåligt, inte nog med att du först måste köpa LIVE, sen också betala extra för som du säger extra content och bild paket.

XBL pointsen för 2100 poäng ligger på ca 250-300
4200 pointsen är mellan 500-550 kr.
Såg även att Webhallen har 800 poängs kort nu, men hur mycket räcker de till?

Det kan bli dyrt i slutändan om man blir tvungen att köpa XBL points för enbart nya banor.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Du kan fortfarande spela rankade matcher..
Visst, kanske nån playlist där som man måste ha Legendary.. men men..
Sen tror jag legandary snart blir gratis:up:
För att snart kommer ett nytt map pack ut som heter ( Mythick ) och då tror jag legandary blir gratis efter nån månad, efter dom har släppt dom nya banorna!


signatur

Wai

Medlem

Själv slutar jag spela online när dom släpper nya map packs. Tänker då inte betala för dom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Jag tycker faktiskt inte det är så farligt att typ lägga 100 spänn på nya maps till ett spel jag spelar mycket. Sen att vissa folk blandar ihop live avgiften med dlc. Live avgiften är väl för drift av servrar och dylikt, dlc är ju spelutvecklarna som tar pynt för.

Medlem

Varför gjorde dom inte som med föra map paketet? En helt separat del för dom mapsen jag menar nu måste man ha dom nya maparna för att få lira team swat och team snipers som är mina favoriter.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag fattar inte vad problemet är? Klart att dom ska ta betalt... Du är ju inte tvingad och jag har faktiskt aldrig varit med om att jag inte kunnat vara med för att jag inte har något speciellt tillägg.

Att LIVE kostar det är ju också en självklarhet. Jag köpte 3 månader för 199kr, det är inte alls hemskt!

Dom får ju stå på sig lite

Inaktiv

Och som sagt, dom flesta spel som släpper tillägg tar givetvis betalt för det.

Medlem
Skrivet av ducktailz:

Jag fattar inte vad problemet är?

Patcher brukar vara gratis....

Skrivet av ducktailz:

Att LIVE kostar det är ju också en självklarhet. Jag köpte 3 månader för 199kr, det är inte alls hemskt!

Jo, en kostnad som jag inte borde behöva betala från början.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av ducktailz:

Jag fattar inte vad problemet är?

Patcher brukar vara gratis....

Skrivet av ducktailz:

Att LIVE kostar det är ju också en självklarhet. Jag köpte 3 månader för 199kr, det är inte alls hemskt!

Jo, en kostnad som jag inte borde behöva betala från början.

Vart står det att han har problem med patcher?
Och om du menar banorna så är det inte patcher..
Hardboiled15: Team Swat och Team Sniper har inte funnits på länge i Halo 3...

*Edit* Igen hardboiled: hur fan tror du att det ska stå att man måste ha ett map pack för att få fullt online stöd, när dom här map packen kom ut ett bra tag efter release..
Sen så kostar det bara runt 100 kr för 800 MP..
Om man inte vill betala ett map-pack för så lite pengar så får man skylla sig själv..


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Patcher brukar vara gratis....

Spelen uppdateras ju helt gratis, när jag inte kört nått spel på riktigt länge kommer det "Updating game, please wait..". Det är vad jag kallar en patch.
Att sedan en utgivare släpper nya banor/bilar/vapen/musik osv är ingen patch, det är ju ett tillägg.

Inaktiv

Rätt dyrt för ett "map-pack" imo. Sådana sorters tillägg ska vara gratis.

Inaktiv

Hellre att dom släpper nya banor och tar betalt för dom än att dom inte släpper några alls.

Medlem
Skrivet av ducktailz:
Skrivet av Zelaxe:

Patcher brukar vara gratis....

Spelen uppdateras ju helt gratis, när jag inte kört nått spel på riktigt länge kommer det "Updating game, please wait..". Det är vad jag kallar en patch.
Att sedan en utgivare släpper nya banor/bilar/vapen/musik osv är ingen patch, det är ju ett tillägg.

Någonsin hört talas om Content-patchar, som innehåller nya banor och sånt?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av ducktailz:
Skrivet av Zelaxe:

Patcher brukar vara gratis....

Spelen uppdateras ju helt gratis, när jag inte kört nått spel på riktigt länge kommer det "Updating game, please wait..". Det är vad jag kallar en patch.
Att sedan en utgivare släpper nya banor/bilar/vapen/musik osv är ingen patch, det är ju ett tillägg.

Någonsin hört talas om Content-patchar, som innehåller nya banor och sånt?

Jo, men det är en Content-patch, inget map pack;)
Nej, men det kostar oftast!


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Noken8:

text

Map-packs är contentpatchar jo, jag har _aldrig_ någonsin sett att utvecklare tagit betalt för det på PC, jävla konsollfasoner är vad det är...

EDIT: På Halo 2-tiden fungerade det iaf, kostade en mindre summa för att bli gratis 2 månader senare..


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Precis som Zelaxe säger, contentpatchar kostar vääldigt sällan på PC.

Ett bra exempel är ju TF2, där Valve "vill" släppa contentpatchar gratis, men inte kan det på 360 för att Microsoft har någon sorts regel att det ska kosta. Annat är det på PC.

Konsolfasoner, eller kanske Microsoft fasoner?

Medlem
Skrivet av L1ghtF00t_:

Precis som Zelaxe säger, contentpatchar kostar vääldigt sällan på PC.

Ett bra exempel är ju TF2, där Valve "vill" släppa contentpatchar gratis, men inte kan det på 360 för att Microsoft har någon sorts regel att det ska kosta. Annat är det på PC.

Konsolfasoner, eller kanske Microsoft fasoner?

Det är Valve, deras spel är så framgångsrika att dom har råd å göra det... Om du kollar på t.e.x. bf2 till PC så kostade deras tillägg där man fick en ny arme och två nya banor... Inga konsolfasoner, detta händer ofta på PC också.

Inaktiv
Skrivet av ducktailz:
Skrivet av L1ghtF00t_:

Precis som Zelaxe säger, contentpatchar kostar vääldigt sällan på PC.

Ett bra exempel är ju TF2, där Valve "vill" släppa contentpatchar gratis, men inte kan det på 360 för att Microsoft har någon sorts regel att det ska kosta. Annat är det på PC.

Konsolfasoner, eller kanske Microsoft fasoner?

Det är Valve, deras spel är så framgångsrika att dom har råd å göra det... Om du kollar på t.e.x. bf2 till PC så kostade deras tillägg där man fick en ny arme och två nya banor... Inga konsolfasoner, detta händer ofta på PC också.

Det var Expansioner, och innehöll mer än en ny arme och två banor. Nu vet jag inte vad denna "contentpatch" innehöll, men jag tror inte det var så mycket som det gjorde i bf2 expansionerna. Men jag kan ha fel.

Medlem

Om du köper Microsoft Windows får du då även Microsoft Word på köpet ?


signatur

Xbox360 is the shit :)

Medlem
Skrivet av Bakteriedopp:

Om du köper Microsoft Windows får du då även Microsoft Word på köpet ?

Haha, wtf


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Bakteriedopp:

Om du köper Microsoft Windows får du då även Microsoft Word på köpet ?

Nej, men du får i alla fall Internet Explorer. Att addera Word i windows vore som att addera ett helt spel till Xboxet vilket gör en klar skillnad mellan några nya MP-banor och ett helt nytt spel. Håller med, är det gratis till PC skall det fan vara gratis till alla format.

Inaktiv
Skrivet av Hardboiled15:

För ca 1 halvår sedan sålde jag min xbox 360 och nu har jag köpt ett elite eftersom jag ångrade att jag sålde det.

Idag köpte jag Halo3 (igen) för 299kr ett helt ok pris men då jag kommer hem så märker jag att det inte går att spela rankade online matcher för att jag saknar maps från det nya map paketet som kostar 600ms points.

Alltså nu får det vara nog! Jag har köpt ett spel där det klart och tydligt står att det ska gå att spela online med en xbox live guld premunation och spelet det stod inte "för fullt online stöd krävs köp av separat map paket" dom praktist taget tvingar mig att köpa det nu för att få spela online.

Det här borde inte få tillåtas om det är så att du måste köpa map paket för fullt online stöd ska det fan stå det på spelets fodral gör det inte det så är det falsk marknadsföring. Får lov att köpa map paketet motvilligt för att få spela det online.

Dom tar betalt för allt extra content och värdelösa saker som bild paket men att tvinga folk att köpa saker för att kunna spela online där går gränsen! Vart är världen på väg?! "sigh" att vara gamer idag är inte billigt.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=47027

Microsoft - Xbox Live 360 Guldkort i 12 månader

Pris: 399 kr

Det är ungefär 1 krona och några ören om dagen,

har man inte råd att lägga ut 1 krona om dagen för en bra onlinetjänst då är det illa.

Och eftersom dom som är supersnåla ofta gnäller mest, då slipper man ju såna på xbox live,

för vem gillar folk som grinar jämnt online ?

Och det är samma visa på ps3 och Wii med extragrejer, tror du dom ger bort extragrejer gratis ?

1
Skriv svar