Xbox LIVE Problem

Inaktiv
Xbox LIVE Problem

Hej. Jag är ny här på forumet, så jag kan inte så mkt. Men nu till saken.

Jag har Xbox 360 och vill gärna spela mina gamla xbox-spel. Så, hur gör jag? Jag har redan kollat på xbox.com, men det hjälpte inte. Man var tydligen tvungen att logga in på Xbox Live för detta, och det går inte det heller. Och när jag ska göra en "Test Connection" står det failed på IP-adressen. Så det ena problemet leder till det andra hela tiden.. Så jag uppskattar verkligen om ni kan hjälpa mig med detta?:)

Medlem

Om din dator är "nätverksbasen" hos dig så måste du ha samma IP-adress som datorn.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Ja, jag har oxå börjat förstå det nu.. Hur får jag reda på min IP-Adress?

Medlem

Du går in i Nätverk och Avancerat.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Tack så mkt. Detta hjälpte på IP-Adressen, men nu står det failed på DNS, och det kommer det säkert att göra på MTU, ICMR, XBOXLIVE och NAT oxå..:( Detta är dem sakerna som står när jag ska göra en "Test Connection" Vad innebär detta?

Inaktiv

Hjälper lite om du kunde berätta hur ditt nätverk ser ut? Typ vad du har för internet uppkoppling hur du har kopplat xboxen osv.

Medlem
Skrivet av lindström:

Tack så mkt. Detta hjälpte på IP-Adressen, men nu står det failed på DNS, och det kommer det säkert att göra på MTU, ICMR, XBOXLIVE och NAT oxå..:( Detta är dem sakerna som står när jag ska göra en "Test Connection" Vad innebär detta?

Du måste ha samma DNS ip också.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Jag är ingen höjdare på detta, det ska jag erkänna, men jag använder en nätverkskabel från xboxet till modemet. Internetleverantören elr vad de heter, har jag som Telia (om det nu hjälper^^)

Inaktiv

Jag lyckades hitta IP-Adress, Nätmask, Standard-Gateway, DHCP-Server och DNS-Server. Jag slog in DNS-Adressen manuellt i boxen, precis som jag gjorde med IP-Adressen och då funkade det utmärkt.. Men detta funkade inte ändå, det finns två stycken man kan slå in manuellt: Primary och Secondary..

Jag blir inte klok på detta, så snälla hjälp mig!

1
Skriv svar