Utländska spel.

Inaktiv
Utländska spel.

Tjena jag har vart i Thailnad och köpt några xbox 360 spel där. När jag skulle prova dem hemma så kommer det upp att jag måste ha en xbox consoll, fattar ingenting. Det spelas också upp som en DVD med valmöjligheterna att pausa och spola osv. Vad ska man göra för att kunna spela spelen eller går det inte? behövar man chippa eller något annat? Skulle vara riktigt kul om det fungerade för det är bra spel jag köpt tacksam för svar!

Medlem

Om du köpte xboxen i europa har den PAL och spelen i thailand har inte stöd för det dem har typ NTSC tror jag. Annars har jag hört att dom säljer piratkopierade spel där på vissa ställen

Inaktiv

Som sagt så är inte xboxen regionsfri, så du behöver ha ett moddat för att få dina spel att funka.

Inaktiv

var och hur moddar man det då? skickar man in det till någon som gör det och kan det förstöra xboxet? tack för hjälp!

Medlem
Skrivet av victorbishti:

var och hur moddar man det då? skickar man in det till någon som gör det och kan det förstöra xboxet? tack för hjälp!

Skrivet av FZ:

1.5. Inga wareztips eller multiplayerfusk
Allt prat samt förfrågningar och/eller tips om piratkopior, fildelningsprogram, och/eller försäljning/köp av stöldgods, är förbjudet. Vi godtar inte heller länkar eller tips om fusk till multiplayerspel; som t ex bottar eller olika exploits.

Men man kan väl i alla fall säga att den frågan du ställer går att få svar på om man vet hur man söker på Google.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

mr.bear: Nu stod det ju ingenting där om chippning, och han ska inte spela piratkopierade spel vad jag har förstått iaf.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

mr.bear: Nu stod det ju ingenting där om chippning, och han ska inte spela piratkopierade spel vad jag har förstått iaf.

Nej, iofs inte. Men i mina ögon hamnar ändå chipping under den kategorin då det inte uppskattas speciellt mycket av konsoltillverkarna. Det är väl dumt att ge sig in djupare på den biten, då det för eller senare kommer handla om just piratkopierat material. Och det räcker gott och väl att säga att svaret finns genom en lätt sökning på Google.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Man får väl förresten ingen garanti på en chippad xbox?


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:

Man får väl förresten ingen garanti på en chippad xbox?

Man kan få..


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Noken8:
Skrivet av The flying Meatball:

Man får väl förresten ingen garanti på en chippad xbox?

Man kan få..

Då har man riktigt mycket flyt


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av Noken8:
Skrivet av The flying Meatball:

Man får väl förresten ingen garanti på en chippad xbox?

Man kan få..

Då har man riktigt mycket flyt

Nj.. nja.. njä.. njö;)


signatur

Wai

Medlem

Jag är ganska säker på att man blir bannad från Xbox Live på kuppen, så det är definitivt inte värt det.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Vet att det skall finnas en lista nånstans på spel till 360 som är regionsfria, dock brukar de komma från USA iofs.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Vet att det skall finnas en lista nånstans på spel till 360 som är regionsfria, dock brukar de komma från USA iofs.

Sant. Dessutom kan man inte köra andra regioner på sin xbox(360) bara för man har chippat/flashat.

Medlem

Kolla in www.videogamesplus.com och klicka på 360 så finns en helt egen kategori med regionsfria spel till 360. Där kan man spara en bra slant när kronan blivit lite starkare. Notera att det är kanadensiska dollar och inte usd

Medlem

www.play.com brukar också vara ganska billiga. Dock är det pund där.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

1
Skriv svar