Xbox Live + Router

Medlem
Xbox Live + Router

Hej,

Av någon anledning så kan inte jag och en speciell kompis sitta i private chat eller party tillsammans. Det går bra om någon annan gör partyt och är ledare, då kan båda komma in. Jag fattar ju direkt att det är något som strular i routern men kan inte fixa det

Jag har:
Vood 322, vet faktiskt inte vad det här är (ingen expert på sånt här... inte ens amatör). Det jag vet är att det är någon irriterande låda som man kopplar in bredbandstelefonen i och jag måste öppna portar i den.

&

D-Link DI-524 Router. Den här gumman funkar som den ska och har iallafall bra program (host, Vood, host) men jag måste öppna portar på den också vilket gör att jag måste öppna portar på två ställen för att kunna använda dem. Vet inte riktigt hur det här fungerar men borde jag inte bara kunna stäga av/öppna allting på min Vood 322 och köra med den yttersta som skydd?

Problemet är att jag inte har hittat något sånt, om det är någon som har router och sån där konstig låda och vet hur man gör så uppskattas det något enormt.

Tack!

Edit: Kanske ska lägga till att jag testade att logga in på min Vood 322 och hittade en ruta där jag kunde stänga av NAT/Firewall. Kryssade ur den och starta om saken, då la hela nätverket ner och jag var tvungen att använda min kod från bredbandsbolaget för att aktivera mitt nätverk.
En till sak, hur vet jag vilken intern IP xboxen har? Alltså den IPn som man öppnar portar med... fast det är ganska jobbigt att öppna portar eftersom jag måste öppna dem på båda och varje gång jag stänger av datorn försvinner alla portar från Vood 322an, vet inte om det går att spara dem permanent.

Medlem

Vilken status står din NAT på (Xbox Live test)?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Om den inte är på open så kan det vara felet


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:

Om den inte är på open så kan det vara felet

Om NAT är på Strict eller Moderate så har du felet där. Bekräfta om du har det så hjälper jag dig vidare.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Alltså, när jag gör Test Connection på XBL så står det open... vart ser man om den är Strict eller Moderate?

Medlem

Uppdatering: av någon anledning funkar private chat/party ibland, verkar helt random.. :S skumt.

Medlem
Skrivet av shmutt:

Alltså, när jag gör Test Connection på XBL så står det open... vart ser man om den är Strict eller Moderate?

Det skulle isåfall stå där det nu står "open" vilket det skall göra. Så det bör inte vara några problem med att joina dina kompisar.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Det skulle isåfall stå där det nu står "open" vilket det skall göra. Så det bör inte vara några problem med att joina dina kompisar.

Men det är ju det...

1
Skriv svar