xbox360 känslig angående HDMI-kabel?

ptr
Medlem
xbox360 känslig angående HDMI-kabel?

Tänkte höra om någon vet om xbox360 är känslig för vilken hdmi-kabel man har? Just nu har jag kopplat den man fick med i hdmi-kabel-paketet från en hdmi-switch till tvn, och sen en vanlig budget hdmi kabel från xboxet till switchen. Detta gör att det dyker upp vita prickar och så på bilden lite här var. Sen har jag en "lite bättre" HDMI kabel från ps3an till switchen och där fungerar det alldeles utmärkt, så jag tänkte prova med den HDMI-kabeln från xboxet till switchen, men det blev ändå vita prickar överallt.

Så någon som vet?

God jul på er!

Medlem

Det låter ju som om det är något fel på 360n tbh. Tror inte den är känslig med vad du har för kabel, då HDMI är en digital signal och är därför inte känslig. Den finns, eller så finns den inte helt enkelt. Så tjaffset med olika kablar och om dem är guldplätterade eller vad dem nu drar för reklamgrej är ju BS, även om det finns olika HDMI versioner eller vad man ska kalla det.

Har du testat att gå direkt från Boxen till TVn och skippa switchen? På det sättet kanske man kan isolera var problemet sitter iaf.


signatur

Videomupp

Medlem

Har inte HDMI på 360 men på PS3 så köpte jag en HDMI sladd på onoff och den funkar hur bra som helst. Skulle nog tro att de är switchen som ställer till problem för dig.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

ptr
Medlem

glömde säga att när jag kör direkt med xbox-hdmi-kabeln från xboxet till tvn så fungerar det galant! så det är ju switchen (eller något däremellan) som trasslar till, men det fungerar ju perfekt för ps3an? och använder jag ps3ans kabel precis likadant (samma port och så) fast från xboxet så blir det ändå de här vita prickarna, därav att jag frågade om den var känslig på vilken hdmi-kabel man använde. Strange strange.... får se om man drar en chansning och provar med en till hdmi-kabel från microsoft. Fungerar det då ja då får man ju ännu en gång bekräftat att elektronik = magi.

Medlem

Tja, kablarna är det nästan garanterat inte. Jag har svårt att se att det skulle vara någon som helst skillnad mellan kablarna du kör med och Microsofts kablar, så det är förmodligen något med switchen och/eller 360n. Googlat switchmodellen och 360n för att se om det är ett vanligt problem?

Annars så kan du ju, om du har en switch för plats problem (För få uttag på TVn) använda komponentsladdarna. Dem fixade ju så man skulle kunna få 1080p via komponent i någon patch sedan.


signatur

Videomupp

ptr
Medlem

jooo men kör redan 2st (ps2 & wii) på komponenten haha min tv är fullsmockad men jepps, jag ska googla lite på det

edit: hittade recensioner där de sa att det fungerade bra med deras xbox360. Ska se om jag kommer över några fler hdmi-kablar att testa med

Medlem

Jag skulle gissa att det är något tjafs ändå med switchen. Testa med flera kablar, men HDMI kablar är inte som analoga kablar. Antingen finns signalen, eller inte. Det är så enkelt. Någonstans blir det ju tjafs, och jag säger fortfarande att det är switchen som tjafsar Kanske kan du testa hos en polares switch kanske, om du känner någon som har en sådan.


signatur

Videomupp

ptr
Medlem

Joo jag vet att det inte är samma sak som med analoga kablar, men jag litar ändå inte på dom vi får se helt enkelt hähä. jag lovar att återkomma!

ptr
Medlem

Så där ja. Köpte den allra billigaste hdmi-kabeln jag kom över och den fungerade utmärkt. Nu blir det inga konstiga prickar eller så, varken på ps3an eller xbox360. Roliga är att de 2-3 guldplätterad (ooooh) inte fungerade.

Medlem

Så det stämde det du sa, det var lite magi i det hela ;>


signatur

Videomupp

ptr
Medlem

haha yeps! magi var det!

1
Skriv svar