Rock Band trummorna (ljudet)

Medlem
Rock Band trummorna (ljudet)

Hoj,

Ni som har RB1 trummorna vet att ljudet när man slår på dem är sjukt irriterande. Jag sitter och funderar på något sätt att få det att låta mindre hittade det här på webhallen. Undrar om någon har testat dem eller om ni har något annat knep.

Tack.

Medlem

Det är bara dom som finns att beställa från Sverige, så du har inte mycket att välja mellan. Jag beställde några silencers från Harmonix (ska vara den bästa) men fick betala en hel del i tull, satt jag sket i det och skickade tillbaka dom. Personligen tycker jag att det är onödigt med silencers på trummorna. Men visst, Webhallen's silencer bör dämpa ljudet en aning.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

shmutt berätta gärna om de gav någon bra effekt. Har också tänkt på att skaffa de.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Borde det inte fungera bra med IKEA-musmattor istället? Bra mycket billigare med sådana iaf.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Borde det inte fungera bra med IKEA-musmattor istället? Bra mycket billigare med sådana iaf.

Precis, dom kostar bara 5-10kr styck om jag inte minns fel. Dom är minst lika bra som dom riktiga silence skyddet


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av MiXiE:

shmutt berätta gärna om de gav någon bra effekt. Har också tänkt på att skaffa de.

Det gör jag gärna om jag kommer ihåg. Kanske köper dem efter jul någon gång.

Skrivet av Zelaxe:

Borde det inte fungera bra med IKEA-musmattor istället? Bra mycket billigare med sådana iaf.

Frågan är ju om dem är lite för tjocka...

Medlem

Skulle inte tro det, kostar ju inte så mycket att pröva heller.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Det beror lite på vilken modell dina trummor är. Det finns tre modeller om jag minns rätt. En av dem har väldigt känsliga pads, och den andra får man slå lite hårdare på. Har du den första så bör du kunna ha silencers utan problem. Men har du den andra modellen så kan silencers försämra spelandet.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

http://www.rockband.com/forums/showthread.php?t=22451

Finns 3 stycken, QM-versionen har mer känsliga och EL-versionen (som jag har...) måste man slå lite hårdare på.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag beställde från ebay.com i USA. Det blir inte så mycket tystare, men de är härligare att slå på.

Skaffa ION trummorna. De är hur tysta som helst! Kanske lite dyra, men jag ska ändå ha dem. Väntar fortfarande på en Europa release för instrumenten.

Medlem

Verkar redan finnas.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

ION trummorna måste vara det mest onödiga som finns

Medlem

Ja 3190 kr för det kan man få en xbox pro 60GB+Flera spel.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

ION trummorna måste vara det mest onödiga som finns

Word!
Det märkliga är att Webhallen har haft två stycken leveranser, båda tog slut på ett nafs.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Några 3200kr tänker jag inte betala för ett par trummor, verkar ju bara helt sinnessjukt. Ett par silencers ska det nog bli någon gång däremot. Fotfarande ingen som har testat dem som finns på webhallen?

Inaktiv

jag satte lite bomull på mina trumpinnar, o lirade runt lite tejp, en riktigt tejp, inte sån genomskinlig tejp. Men det blev lite bättre tyckte jag. Kanske inte det bästa:P . Annars kan du kanske använda strumpor, har hört att det är många som har gjort det.

Medlem
Skrivet av Flopparn:

jag satte lite bomull på mina trumpinnar, o lirade runt lite tejp, en riktigt tejp, inte sån genomskinlig tejp. Men det blev lite bättre tyckte jag. Kanske inte det bästa:P . Annars kan du kanske använda strumpor, har hört att det är många som har gjort det.

Vanliga strumpor funkar inte. Måste vara extra långa.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Flopparn:

jag satte lite bomull på mina trumpinnar, o lirade runt lite tejp, en riktigt tejp, inte sån genomskinlig tejp. Men det blev lite bättre tyckte jag. Kanske inte det bästa:P . Annars kan du kanske använda strumpor, har hört att det är många som har gjort det.

Vanliga strumpor funkar inte. Måste vara extra långa.

aa, men då kan man ta typ fotbollsstrumpor, testade det lite, blev bättre, men jag gillade det inte, kändes som det inte tog fast jag var nog bara dålig

Medlem

Man vill ju inte tappa studsen i slagen.

Medlem
Skrivet av shmutt:

Man vill ju inte tappa studsen i slagen.

Det studsar mer med de ljuddämparna från ebay.

Inaktiv

Jag köpte http://www.webhallen.com/prod.php?id=90700
och jag tycker det hjälpte rätt mycket ändå. Mycket nöjd med dem.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Jag köpte http://www.webhallen.com/prod.php?id=90700
och jag tycker det hjälpte rätt mycket ändå. Mycket nöjd med dem.

Så dem är värda priset?

Inaktiv

ja


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Lite sent svar kanske, men även jag köpte I-Con padsen till mina RB1 trummor. Dom hjälpte faktiskt en hel del, så nu kan tjejjen sjunga medans jag slamrar på trummorna, det gick ikke förut.
Så jag ger tumme upp för o köpa I-Con padsen.


signatur

Rise Above

Medlem

Jag har fått mina något tystare, och framförallt blivit av med alla vibrationer som gjorde så de skakade till när jag slog på dem. IKEA-musmattor + Silvertejp lindade runt trumpinnarnas huvud och bomullstussar lagda imellan foten och rör-ställningen. Mer studs än innan och jag spelar bättre. Total kostnad = 21kr.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar