Datorn till 360:n , få internet?

Inaktiv
Datorn till 360:n , få internet?

Hej!

Jag undrade en grej , jag har sökt på google men kan inte hitta nåt som hjälper mig , genom datorn till xbox:n vill jag kunna få tillgång till live , så jag gjorde det här "brygg grejen" men dom verkar inte vilja hitta varandra? jag tror att det är något fel på min brandvägg men jag har ingen aning om hur jag kan fixa det? .. någon som kan vara snäll och hjälpa till lite?

Medlem

Att skaffa en router eller switch är nog smidigare.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

Har du ingen kabel som kopplas in i modemet och sen i boxen?


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Lättare att avända en router.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Jo , det har jag .. men broshan jävlas med mig hela tiden så jag vill hitta något annat sätt ist för att koppla inte till routern

Har inte lust att köpa till något extra för micro$oft är inte de billigaste när det gäller tillbehör

Medlem

Tja, varför måste du köpa något extra? Om du bara har trådlöst så måste du köpa till en adapter, men annars är det ju bara att koppla in i valfri router.


signatur

Videomupp

Inaktiv

... det är ju inte det jag vill , för att min brorsha tar ut kabeln hela tiden , så jag vill koppla boxen med datorn , med hjälp av en ethernet kabel och få tillgång till internet på min box via datorn..

Medlem

Tja, du har säkert sett denna själv, men principen borde funka.

http://www.devhardware.com/forums/networking-34/how-to-use-a-...


signatur

Videomupp

Inaktiv

jo , jag har gjort något liknande , på datorn står det ansluten , men ändå så fungerar det inte att logga in på live , jag tror att det har något med brandväggen (har stängt av windows men kanske routerns?) att göra , någon schysst som vet hur man tillåter?

Medlem

Okej du har alltså gjort så
men då har du kommit en bra bit på vägen ^^

Men den är ansluten men kan inte connecta till live
då tror jag att du måste öppna portar i routern

vilka portar de är till LIVE vet jag faktist inte men de är nog de som är felet

Medlem
Skrivet av alan101:

Jo , det har jag .. men broshan jävlas med mig hela tiden så jag vill hitta något annat sätt ist för att koppla inte till routern

Har inte lust att köpa till något extra för micro$oft är inte de billigaste när det gäller tillbehör

Om han jävlas antingen så smyger du bakom honom och slår till honom på käften eller en fett smäll på ryggen (Rekommenderas varmt):)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv

EDIT: Nevermind.

Inaktiv

Jag har samma problem som denna killen.. Har det med brandväggen o göra?:O

Medlem

Om ni har bryggat era anslutningar så ska det inte vara några större problem. Det som ni kan göra är att sätta ett manuellt IP på era lådor istället för att ha Automatiskt.

Inaktiv
Skrivet av swyzak:

Om ni har bryggat era anslutningar så ska det inte vara några större problem. Det som ni kan göra är att sätta ett manuellt IP på era lådor istället för att ha Automatiskt.

vet du vilka IP man ska lägga då? för mig står det så här (fast på svenska): LAN connection is already configured with the IP adress that is required for automatic IP adressing.

Inaktiv

jag har nog samma problem..suttit med detta i 2 timmar nu. står att jag har internet men går inte till xbox live. den säger att man skall öppna port 3074 och om inte det funkar är de något med min internet leverantör..är det bara en port man ska öppna eller? tacksam för svar=)

Medlem

Har la för mig att det är 2 portar som ska öppnas. Har för mig att det är port 88 som ska vara öppen för Live. Rätta mig om jag har fel. Vilket IP din xbox har vet jag inte. Du för titta i din router och se vad som står där. Finns mer än oftast någon flik som kallas för "Attached Devices" eller något liknande. Lista ut vilken IP som tillhör din xbox och sedan äre bara att trolla med portarna. Finns guider osv att googla fram. http://portforward.com/routers.htm Den där sidan brukar kunna hjälpa de flesta. Lycka till.

1
Skriv svar