Inaktiv
Fable II

Hej! Funderar på att köpa Fable II, men har inte spelat ettan. Hänger dem ihop på något sätt? Är det en uppföljare eller har dem samma titel bara för att det är samma huvudkaraktär eller samma värld?

Medlem

Du kan lugnt spela tvåan före ettan, nya karaktärer och hela mojset. Finns bara lite back-story från ettan, som för det mesta blir förklarad för en.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

fast du borde skaffa 1:an också för det är ett så himla gött spel


signatur

Rawr

Medlem

ja 1'an är mycket bättre än 2'an
men värt att spela båda


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Inaktiv

jag skaffade tvåan för ett tag sen och det äger

Medlem
Skrivet av General_Toxer:

ja 1'an är mycket bättre än 2'an
men värt att spela båda

har spelat 1an och tyckte det var en riktigt bra spel, inte spelat 2an ännu men trodde det skulle vara bättre.
på vilket sätt är 1an bättre?
håller inte 2an mer vad det lovade till skillnad från var 1an gjorde?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har bara spelat 1an också, för att jag har bara gamla xbox, men jag funderar på att köpa 360. Men som Molotov frågade så funderar jag på samma sak, är 1an bättre?

Inaktiv

Har spelat båda och jag tycker 2an är bättre.

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av General_Toxer:

ja 1'an är mycket bättre än 2'an
men värt att spela båda

har spelat 1an och tyckte det var en riktigt bra spel, inte spelat 2an ännu men trodde det skulle vara bättre.
på vilket sätt är 1an bättre?
håller inte 2an mer vad det lovade till skillnad från var 1an gjorde?

Jo 2'an håller mycket vad det lovade men ändå vart jag besviken, storyn tycker jag var kort och ändå sprang jag inte igenom den, side questens är tråkiga, långa laddnings tider, för få vapen och kläder.

Ettan hade mer positivt av det jag tyckte va minus med 2'an

Men jag säger inte 2'an är dålig så det är klart värt en varvning


signatur

Illiud Latine dici non potest!

jkw
Medlem

Storymode var skoj som fan, men när det väl var över tycker jag spelet vart värdelöst. Enbart massa ryktesgrinding.

Medlem

Kan man fortsätta o köra som man vill efter att man klarat main storyn?

Inaktiv
Skrivet av LyktstolpeN:

Kan man fortsätta o köra som man vill efter att man klarat main storyn?

Ja det kan man. Kunde man i 1an med om jag inte minns fel.

Medlem

Hur är det med karaktärerna i Fable? Följer den karaktär man skapat med från del 1 till del 2? Jag har hittills bara sett den funktionen i Eye of the Beholder-spelen, men det var ju evigheter sedan...

Inaktiv
Skrivet av Carling:

Hur är det med karaktärerna i Fable? Följer den karaktär man skapat med från del 1 till del 2? Jag har hittills bara sett den funktionen i Eye of the Beholder-spelen, men det var ju evigheter sedan...

Nej det gör den inte. Dessutom är ju Fable till xbox och Fable2 till 360. Man kan ju visserligen köra 1an på 360 men ändå.

Medlem
Skrivet av wankstah:
Skrivet av Carling:

Hur är det med karaktärerna i Fable? Följer den karaktär man skapat med från del 1 till del 2? Jag har hittills bara sett den funktionen i Eye of the Beholder-spelen, men det var ju evigheter sedan...

Nej det gör den inte. Dessutom är ju Fable till xbox och Fable2 till 360. Man kan ju visserligen köra 1an på 360 men ändå.

Samt att Fable 2 utspelar sig 100 år efter 1an så det vore lite udda ifall samma karaktär plötsligt reinkarnerades som en liten pojke/flicka med samma kunskaper som tidigare.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

OK, tack. Det var ju lite synd, men jag fattar att det hade varit tufft att passera 100 år med en och samma karaktär.

Själv tycker jag att det ändå hade varit trevligt om fler RPG hade haft den här funktionen, eftersom i alla fall jag gärna skulle vilja bygga på en och samma karaktär.

När jag spelade EoB-serien så fick jag en väldigt schysst känsla av sammanhållning mellan de olika delarna just tack vare att jag portade med min karaktär.

Medlem

Du kan köpa ettan billigt via Xbox Live om du nu inte snålar med hd utrymmet.

Medlem

Just det, det är coolt. Ska nog ta och göra det.

Medlem

En fråga vad det gäller originalspelen från den gamla Xbox som man köper via Xbox Live; man får väl inte achivements i de gamla spelen bara för att de går att köpa via Live?

Medlem
Skrivet av Carling:

En fråga vad det gäller originalspelen från den gamla Xbox som man köper via Xbox Live; man får väl inte achivements i de gamla spelen bara för att de går att köpa via Live?

Nej det är inga achivements i Xbox klassikerna.

Inaktiv
Skrivet av Tepz:
Skrivet av Carling:

En fråga vad det gäller originalspelen från den gamla Xbox som man köper via Xbox Live; man får väl inte achivements i de gamla spelen bara för att de går att köpa via Live?

Nej det är inga achivements i Xbox klassikerna.

Dock så funderar de på att lägga till achievments till de gamla spelen...

Medlem
Skrivet av Picke:
Skrivet av Tepz:
Skrivet av Carling:

En fråga vad det gäller originalspelen från den gamla Xbox som man köper via Xbox Live; man får väl inte achivements i de gamla spelen bara för att de går att köpa via Live?

Nej det är inga achivements i Xbox klassikerna.

Dock så funderar de på att lägga till achievments till de gamla spelen...

Varför de, onödigt tycker jag
Skulle kanske va lite kul att få achievs från Halo ändå


signatur

Illiud Latine dici non potest!

1
Skriv svar