Fallout 3 eller Oblivion

Inaktiv
Fallout 3 eller Oblivion

Hej.

Jag ska köpa ett nytt spel till Xbox 360 och det ska antingen vara Fallout 3 eller Oblivion, har dock svårt att bestämma mig. Har spelat Oblivion och jag tycker att det är ett skit kul spel:up:. Vilket av spelen tycker ni att jag ska köpa och varför. Vad finns det för likheter och olikheter.

Medlem

Jag skulle personligen välja Oblivion.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Kort svar: Köp en PC med något bättre rollspel.

Långt svar: Spel som i grund utvecklas till PC och sedan portas till konsoller spelar man alltid på PC, då allting är bättre där.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Jag köpte Xbox 360 på grund av att det var ett billigare alternativ än en PC.

Inaktiv

Du får ta det du för stunden är mest sugen på.
Båda spelen är väldigt lika varandra när det kommer till spelupplägg.
Är du mest sugen på Fantasy-tema med allt vad det innebär, svärd, magier & gröna skogar... eller vill du undersöka en postapokalyptisk framtid, med ödelagd ödemark som bjuder på fler skjutvapen?

Titta på lite bilder/filmer från båda spelen, hugg det som känns mest rätt för stunden.

Inaktiv

Ok. Tack för hjälpen.

Medlem

Lätt val! Fallout 3. Personligen tycker jag att det har rättat till ett flertal (om än inte alla) brister med Oblivion i Fallout. Dessutom föredrar jag Fallouts system för levelande.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Inaktiv

Vad e skilnaden med fallouts levelsystem och Oblivions?

Medlem

I oblivion levelar du dina skills separat. Viftar du med ett svär blir du bättre på det osv, medan du i Fallout helt enkelt levelar din karaktär, och får fördela skillpoints vid varje ny lvl. Dessutom finns det något som kallas perks du får välja vid varje lvl och gör att du kan anpassa din wastelander och göra den lite mer personlig.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

1
Skriv svar