XBOX 360 DATORSKÄRM

Medlem
XBOX 360 DATORSKÄRM

Tja alla har en skitTV på mitt rum som jag knappast tror duger att spela på min snart införskaffade xbox 360 (dvs det är bara 50 hz och det funkar väl inte för nyare titlar tex gow2, gta4)
men iaf så har jag en rätt fet data och har hört och sett att man kan koppla ihop dataskärmen och xbox med en sådan här http://www.dustinhome.se/pd_5010086125.aspx har en sådan här skärm http://www.hardware.am/Photo/HP_L1940T.jpg och den har LCD och alltihop.
Vad tror ni? :P:\


signatur

Sånt e livet

Inaktiv

Jag har själv sådär. Men något du måste tänka på är att ha ett högtalarsytem eller stereo som kan ta in ljud.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

jaja självklart


signatur

Sånt e livet

ptr
Medlem

Jag har ingen skittv i ditt rum?

Medlem
Skrivet av ptr:

Jag har ingen skittv i ditt rum?

Tänk att ett skiljetecken kan göra så stor skillnad


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Jag förstår inte vad det står.
hoppsan nu förstod jag, men dock inte vad du menar med det hahaah.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av ptr:

Jag har ingen skittv i ditt rum?

ääääh vaa?


signatur

Sånt e livet

ptr
Medlem
Skrivet av SwedenRocks:
Skrivet av ptr:

Jag har ingen skittv i ditt rum?

ääääh vaa?

du menade säkert "tja alla, jag har en skittv..."

men så som du skrev kan det lika gärna uppfattas som "tja, alla har en skittv...."

Inaktiv

hahaha, bästa felskrivningen på länge


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Jag funderar också på att köpa en sådan men fattar inte riktigt hur jag ska få ljudet. För att Xbox 360 -> Datorskärm medan Högtalare -> Datorn, måste jag ha ett hörlurs uttag i datorskärmen, eller går det att koppla in hörlurar i Xboxen?

Undrar också om man kan koppla in både xboxen och datorn i samma skärm sedan byta mellan dem typ som man gör på TVn.
(Jag är inte bra på sånt här, säg till om det är en dum fråga).

Medlem

Xboxen har ingen utgång för hörlurar, så det är lämpligt att du kan koppla in xboxens ljud antingen i skärmen eller i ett par externa högtalare/en stereo.
Att koppla xboxen och datorn i samma skärm funkar om du har en skärm med flera ingångar, vilket inte alla skärmar har. Annars är det bara till att byta sladd mellan gångerna...


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

Det går även att använda sig av en s.k. speladapter med Y-kabel. De kan däremot vara rätt svåra att få tag på. Jag köpte min från Logitech när de sålde sådana, och jag fick även med en när jag köpte ett par Logitech X-230.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

^-Finns sådana för runt 15kr på Kjell & Co också.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Min datorskärm har HDMI ingång, kolla efter om din också har det. Om så är fallet så behöver du bara Xboxens vanliga kabel.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

^-Finns sådana för runt 15kr på Kjell & Co också.

Har du någon länk till en sådan hos Kjell?

Är på jakt efter en sådan. Fick en till mina Logitech X-230 men den verkar ha försvunnit i flytten eller något för jag hitta den inte.

//Emret

Medlem

Ingen aning om vad artikelnumret är, fråga i en butik bara.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Ingen aning om vad artikelnumret är, fråga i en butik bara.

Så vitt jag kan se verkar de bara ha 3,5 mm ha till 2xRCA ho och inte 3,5 mm ho till 2xRCA ho som krävs för 360.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Konstigt, de hade 3,5 mm ho till 2xRCA ho i Borås när jag var där och köpte en sådan i Juli iaf. :/


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar