Avancerade ljudinställningar?

Inaktiv
Avancerade ljudinställningar?

Jag har problem att höra folk som använder som använder sig av Voice (röst, mikrofon) på Xbox 360.

Jag hittar endast en inställning angående Voice, på den har jag satt Volume 10, Play Through Headset and Speakers.

Trots det är volymen på de andra så pass lågt att jag måste stänga av allt ljud i spelen och höja TV volymen till vad som normalt skulle spränga öronen.

Finns det inga inställningar på Xboxet där man kan ställa in ytterligare inställningar för Voice?

När jag bläddrar i menyerna på Xbox Dashboard finns det inte en chans att jag hör vad folk säger.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Vad har du för status på NAT då du gör Xbox Live testet?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Inte för att jag vet vad det har med låg volym att göra...

De verkar ha tagit så man inte ser NAT: status i det nya xbox live.

Har automatiska nätverksinställningar, xboxet kopplat till router med dynamiskt DNS.

Network status: Connected
Xbox -> Network -> Internet -> Xbox Live

Trycker jag på Y så kan jag se:

Error status report.

W: 0000 - 0008
X: 0000 - F001
Y 20A8 - 48E0
Z 0000 - 0000
ID FFFF - FFFF


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Har du provat att bara ha det inställt på "Play Through Headset"?

Medlem

För om din NAT ligger på Moderate eller Strict så kan det bli problem med mikrofonen och höra andra. Din NAT ska vara på Open.

Men eftersom det inte går att se längre så vet jag inte hur jag kan hjälpa dig.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

NAT är skitsamma när det kommer till ljudnivå.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

NAT är skitsamma när det kommer till ljudnivå.

Det löste mitt problem i alla fall.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Mysko, men att det skulle påverka låter ganska befängt imo. Sen är det bra fixa NAT direkt ändå, att hitta matcher och liknande går snabbare då.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Undrar om inte slidern för volymen på musik kan ha o göra med det också, testa o dra lite i den?
(guidebutton>mediafliken>volym)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:

Mysko, men att det skulle påverka låter ganska befängt imo. Sen är det bra fixa NAT direkt ändå, att hitta matcher och liknande går snabbare då.

Nah, men jag har faktiskt hört det där på flera ställen att NAT kan fixa det.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Inaktiv

Det verkar inte finnas någon lösning annat än köpa något annat headset för xbox.

Tack för era råd och tankar.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

1
Skriv svar