Xbox 360 Vs. PlayStation 3 Graphics Comparison

Inaktiv
Xbox 360 Vs. PlayStation 3 Graphics Comparison

Dom flesta spelen ser fortfarande lite bättre ut på xbox360 :). Länk till testet.

Medlem

Helt ointressant imo, eftersom en dator ändå utpresterar båda.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag anser bara att dessa jämförelser är en massa slöseri med tid. Spelen ser bra ut på BÅDA konsolerna. Det må vara någon pixel mindre hit och dit beroende på vilket spel det, men det är knappast något som kan konstatera att den ena konsolen är "bättre" än den andra. I slutändan kommer allting ner till vilken konsol du äger eller vilken du föredrar att spela på.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Bryr mej inte heller direkt om såna här test resultat, men dom kan ju vara till hjälp för såna som står inför ett köp av en konsol som hört att den ena har bättre grafik än den andra osv.

Medlem

Kampen om grafiken var intressant när PS3an kom ut. Inte längre.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

ptr
Medlem

Enda gångerna man ser skillnad är när man gör just så här. Sitter du och spelar ett spel hos en kompis sen åker hem och spelar samma spel hemma, fast på den andra konsolen, då ser man fan ingen skillnad. Enda kan ju vara FPS, vilket tyvärr ps3an brukar ligga efter en aning på.

Medlem

Precis som alla säger, man måste vara petnoga för att se skillnader...

Medlem

Känns som hära trådar bara lockar tillsig Fanboiiis..

I regel så brukar spelen se bättre ut på det system dom huvudsakligen utvecklats till, i dagens läge är det fortfarande Xbox360 eftersom är lättare att koda till.

Det finns några undantag men dom är inte många, det kommer naturligtvis ändras med tiden då utvecklare får mer erfarenhet av att jobba med ps3's ganska unika arkitektur.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Känns som hära trådar bara lockar tillsig Fanboiiis..

I regel så brukar spelen se bättre ut på det system dom huvudsakligen utvecklats till, i dagens läge är det fortfarande Xbox360 eftersom är lättare att koda till.

Det finns några undantag men dom är inte många, det kommer naturligtvis ändras med tiden då utvecklare får mer erfarenhet av att jobba med ps3's ganska unika arkitektur.

Och det där trodde jag alla slutat prata om? Dom kommer inte kunna höja grafiken gigantiskt för att dom får mer erfarenhet med PS3. Grafiken kommer vara samma som på Xbox 360, dom optimerar spelen lite mer hela tiden så grafiken blir lite vassare varje halvår typ.

Det känns som en del tror att man helt plötsligt kommer låsa upp gigantiskt med möjligheter på PS3. Processorn var helt överhypad, den är inte speciell i PRAKTIKEN.

ptr
Medlem

processorn är väl bra för folding @ home i allafall?

Inaktiv

Är väl därför dom har gjort ett nytt test när 360 funnits i 3år och ps3 i 2år, för att se om det är några större skillnader när utvecklarna lärt sej båda konsolerna. Man borde väl kunna märka större skillnader på konsol exklusiva spel känns det som. Då har ju utvecklarna lagt sitt krut på ett system och inte ett som skall funka bra på båda. Blir lite svårt att jämföra tex. GoW2 och MGS4 bara :).

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av Zymac:

Känns som hära trådar bara lockar tillsig Fanboiiis..

I regel så brukar spelen se bättre ut på det system dom huvudsakligen utvecklats till, i dagens läge är det fortfarande Xbox360 eftersom är lättare att koda till.

Det finns några undantag men dom är inte många, det kommer naturligtvis ändras med tiden då utvecklare får mer erfarenhet av att jobba med ps3's ganska unika arkitektur.

Och det där trodde jag alla slutat prata om? Dom kommer inte kunna höja grafiken gigantiskt för att dom får mer erfarenhet med PS3. Grafiken kommer vara samma som på Xbox 360, dom optimerar spelen lite mer hela tiden så grafiken blir lite vassare varje halvår typ.

Det känns som en del tror att man helt plötsligt kommer låsa upp gigantiskt med möjligheter på PS3. Processorn var helt överhypad, den är inte speciell i PRAKTIKEN.

Nää jag menade att fler o fler utvecklare kommer att sätta fokus på ps3, inte att spelen kommer bli snyggare på en eller annan konsoll.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Helt ointressant imo, eftersom en dator ändå utpresterar båda.

vilka spel tänker du på då?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Fallout 3, Dead Space och CoD:WaW utav de som listades där. Utav resten var det väl bara SC4 som var någorlunda bra.

Datorutvecklingen springer förbi konsoller innan de har släppts nästan.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Fallout 3, Dead Space och CoD:WaW utav de som listades där. Utav resten var det väl bara SC4 som var någorlunda bra.

Datorutvecklingen springer förbi konsoller innan de har släppts nästan.

Det är väl självklart att en dator alltid kommer att ha bättre grafik :)...

Men själva grejen med en konsoll är ju att du köper en och sen behöver du inte byta ut och köpa till massa komponenter hela tiden. Utan man köper ett spel och då är det optimerat för konsollen så man har ändå väldigt bra grafik.

Tvn är ju som grafikkortet på en konsoll...

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

Tvn är ju som grafikkortet på en konsoll...

Det där måste ha varit en av de dummaste jämförelserna jag har hört. Det är själva grafikkortet i en konsol som är grafikkortet, inget annat. Precis som med PC är bildskärmen ett "tillbehör" som kan "förbättra" upplevelsen lite, men det kan absolut inte jämföras som ett grafikkort.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Seriöst varför göra en sån här meningslös tråd?
Finns ca 100 st redan..
FZ crew borde banna alla som gör en.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

tycker spel som gears of war,call of duty 4,assassins creed,dead space.bioshock se jävligt bra ut på HDtv med xbox.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Night Hawk: Varför tycker du att det är en meningslös tråd?

*Edit* Tycker du inte att det är överdrivet med ban bara för att man gjort en sån här '' Meningslös tråd '' ?


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Elit-mannen:

Tvn är ju som grafikkortet på en konsoll...

Det där måste ha varit en av de dummaste jämförelserna jag har hört. Det är själva grafikkortet i en konsol som är grafikkortet, inget annat. Precis som med PC är bildskärmen ett "tillbehör" som kan "förbättra" upplevelsen lite, men det kan absolut inte jämföras som ett grafikkort.

På konsoll tycker jag man kan det nästan. Det förbättras inte bara lite. Har du en grym pioneer plasma för 30-40 tusen så är det som dag och natt om du jämför med en hdtv i 10 000 kr prisklassen. Och ska vi börja prata om äldre sdtv så är det helt sinnesjuk skillnad.

Jag menar inte att tvn är rätt av en konsolls grafikkort, självklart inte. Men det har GRYMT stor del av upplevelsen att göra. Bara att inse lille björn.

Edit: Om datorn har SLI, dubbla grafikkort, så kan man nästan säga att har du en grym tv till din konsoll så har du också 2 grafikkort ;)...

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Elit-mannen:

Tvn är ju som grafikkortet på en konsoll...

Det där måste ha varit en av de dummaste jämförelserna jag har hört. Det är själva grafikkortet i en konsol som är grafikkortet, inget annat. Precis som med PC är bildskärmen ett "tillbehör" som kan "förbättra" upplevelsen lite, men det kan absolut inte jämföras som ett grafikkort.

På konsoll tycker jag man kan det nästan. Det förbättras inte bara lite. Har du en grym pioneer plasma för 30-40 tusen så är det som dag och natt om du jämför med en hdtv i 10 000 kr prisklassen. Och ska vi börja prata om äldre sdtv så är det helt sinnesjuk skillnad.

Jag menar inte att tvn är rätt av en konsolls grafikkort, självklart inte. Men det har GRYMT stor del av upplevelsen att göra. Bara att inse lille björn.

Edit: Om datorn har SLI, dubbla grafikkort, så kan man nästan säga att har du en grym tv till din konsoll så har du också 2 grafikkort ;)...

Det är exakt samma sak om du spelar på PC. Jämför du en tio år gammal 17" CRT med en ny 24" LCD-skärm så är det väl klart som fan att det är som natt och dag. Bildskärmen har lika stor inverkan på PC som den har på konsol.

Oh... Din SLI-jämförelse toppar nästan den förra.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Elit-mannen:

Tvn är ju som grafikkortet på en konsoll...

Det där måste ha varit en av de dummaste jämförelserna jag har hört. Det är själva grafikkortet i en konsol som är grafikkortet, inget annat. Precis som med PC är bildskärmen ett "tillbehör" som kan "förbättra" upplevelsen lite, men det kan absolut inte jämföras som ett grafikkort.

På konsoll tycker jag man kan det nästan. Det förbättras inte bara lite. Har du en grym pioneer plasma för 30-40 tusen så är det som dag och natt om du jämför med en hdtv i 10 000 kr prisklassen. Och ska vi börja prata om äldre sdtv så är det helt sinnesjuk skillnad.

Jag menar inte att tvn är rätt av en konsolls grafikkort, självklart inte. Men det har GRYMT stor del av upplevelsen att göra. Bara att inse lille björn.

Edit: Om datorn har SLI, dubbla grafikkort, så kan man nästan säga att har du en grym tv till din konsoll så har du också 2 grafikkort ;)...

Det är exakt samma sak om du spelar på PC. Jämför du en tio år gammal 17" CRT med en ny 24" LCD-skärm så är det väl klart som fan att det är som natt och dag. Bildskärmen har lika stor inverkan på PC som den har på konsol.

Oh... Din SLI-jämförelse toppar nästan den förra.

Knappast...Du sitter inte med 37-50 " skärmar till datorn ? Kom igen... Varför kan du inte bara hålla med om att det gör stor skillnad på konsoll med en BRA TV. Nej du ska vara dryg som satan istället..

Medlem

Och jag hoppades du förstår att jag hade lite humor med det där SLI...

Men jag menar, färgen, svart nivåerna, kontrasten förbättras ju något med en dyrare tv. Samt, vad kallar man det där, "jaggies", mkt sånt försvinner ju också med en grym plasma\lcd.

En xbox 360\Ps3 med en gammal tjock tv och en konsoll med en splitterny tv, det är ju i princip som en gammal sunk dator och en mkt nyare dator. Förstår du vad jag menar.....Kanske förklarar lika dåligt som Noken8 gjorde med sin tråd om hdtvn No offense...

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

Och jag hoppades du förstår att jag hade lite humor med det där SLI...

Men jag menar, färgen, svart nivåerna, kontrasten förbättras ju något med en dyrare tv. Samt, vad kallar man det där, "jaggies", mkt sånt försvinner ju också med en grym plasma\lcd.

En xbox 360\Ps3 med en gammal tjock tv och en konsoll med en splitterny tv, det är ju i princip som en gammal sunk dator och en mkt nyare dator. Förstår du vad jag menar.....Kanske förklarar lika dåligt som Noken8 gjorde med sin tråd om hdtvn No offense...

Jaja, om jag skulle förklara skulle det ta en timme xD!


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

Och jag hoppades du förstår att jag hade lite humor med det där SLI...

Men jag menar, färgen, svart nivåerna, kontrasten förbättras ju något med en dyrare tv. Samt, vad kallar man det där, "jaggies", mkt sånt försvinner ju också med en grym plasma\lcd.

En xbox 360\Ps3 med en gammal tjock tv och en konsoll med en splitterny tv, det är ju i princip som en gammal sunk dator och en mkt nyare dator. Förstår du vad jag menar.....Kanske förklarar lika dåligt som Noken8 gjorde med sin tråd om hdtvn No offense...

Jag förstår mycket väl vad du menar. Självklart är det en stor skillnad på en äldre TV och en nyare LCD. Det var inte det jag klagade på, utan det var på din jämförelse. Jag säger bara att det inte går att jämföra en TV med ett grafikkort.

Vi förstår båda två vad du menar så det är ingen idé att föra den här diskussionen vidare.

Btw... Jag förstod mycket väl att SLI-jämförelsen inte var helt seriös, därav den lilla smiley:n. ^^


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Elit-mannen:

Och jag hoppades du förstår att jag hade lite humor med det där SLI...

Men jag menar, färgen, svart nivåerna, kontrasten förbättras ju något med en dyrare tv. Samt, vad kallar man det där, "jaggies", mkt sånt försvinner ju också med en grym plasma\lcd.

En xbox 360\Ps3 med en gammal tjock tv och en konsoll med en splitterny tv, det är ju i princip som en gammal sunk dator och en mkt nyare dator. Förstår du vad jag menar.....Kanske förklarar lika dåligt som Noken8 gjorde med sin tråd om hdtvn No offense...

Jag förstår mycket väl vad du menar. Självklart är det en stor skillnad på en äldre TV och en nyare LCD. Det var inte det jag klagade på, utan det var på din jämförelse. Jag säger bara att det inte går att jämföra en TV med ett grafikkort.

Vi förstår båda två vad du menar så det är ingen idé att föra den här diskussionen vidare.

Btw... Jag förstod mycket väl att SLI-jämförelsen inte var helt seriös, därav den lilla smiley:n. ^^

Okej, då förstår vi varandra...Kanske lite väl drastiskt att jämföra tv med grafikort...=)

Jaja! Hursomhelst, bra grafik på både 360:n å PS3:an... nu blire slappa på soffan tills boston tea party börjar...

Medlem

det är minimal skillnad på dom flesta spelen, dock ska det väll finnas vissa skräckexempel där PS3 är "väldigt mycket" sämre.
vad man hört iaf.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av wankstah:

Dom flesta spelen ser fortfarande lite bättre ut på xbox360 :). Länk till testet.

För Helvete,
LÄR DIG UPPSKATA SPEL OCH SKIT I GRAFIKEN!!!
Bara på grund av att en sketen konsol har bättre grafik så är den fan inte bättre, wii säljer skitbra och är de någon bra grafik där? svar NEJ!

Hade Far Cry 2 bra grafik? Svar ja! Var de ett bra spel för de? NEJ!!!

Sen ska du komma ihåg att ps3 har bättre prestanda men de är bara att konsolen är jobbig att porta spel till (då xboxen är mycket lättare) därför blir multiplatformspel ofta snyggare på X-boxen då utvecklaren inte jobbar så hårt för att få ut ps3 prestanda till 100 %

Ps: Hörde att man skulla jobba på de på Rage då kanske du kan sen en jävla skillnad.

Medlem
Skrivet av wankstah:

Bryr mej inte heller direkt om såna här test resultat, men dom kan ju vara till hjälp för såna som står inför ett köp av en konsol som hört att den ena har bättre grafik än den andra osv.

Ok så du köper en konsol beroende på grafiken TIPS SKAFFA EN DATOR!

Inaktiv
Skrivet av hicktor_91:
Skrivet av wankstah:

Bryr mej inte heller direkt om såna här test resultat, men dom kan ju vara till hjälp för såna som står inför ett köp av en konsol som hört att den ena har bättre grafik än den andra osv.

Ok så du köper en konsol beroende på grafiken TIPS SKAFFA EN DATOR!

Här har du uppdaterat test där pc är med. Jag köper inte konsol efter grafiken och det klart att du kan få snyggare spel på pc. Äger ett 360 idag och kommer nog att köpa ett ps3 inom snar framtid. Så jag är ingen fanboy, Men jag tycker ändå det kan vara intressant att se skillnaden mellan dom 2 även om det knappt är nån. Dom som det inte intresserar behöver varken läsa i tråden eller gå in på länken simple as that.

12
Skriv svar