Guitar hero WT eller Rock Band 2

Guitar hero WT eller Rock Band 2

Vilket är bäst? nämn gärna vad ni tyckte var bra.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Inaktiv

Jag gillar mer moderna låtar som är med i rockband. Har inte testa world tour men i de andra guitar hero spelen så ändras inte kameran som i rock band.
Tycker det är rätt coolt i rock band med alla kameravinklar, ljus och effekter.

Något jag även gillar är att publiken sjunger med när man spelar bra och det ger en härlig effekt.
Gillar även noterna. Tycker det är lättare att se vilka man kan göra hammer on på.

Battle of the bands är även en extra krydda i det hela.

Slutligen är väl även music store en av de bra sakerna även om man själv snålar angående det. Men funderar på att lägga ut ca 50kr och köpa ett par låter senare.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Rock Band 2 helt klart. Föredrar utseendet, låtarna och instrumenten.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

GH:WT har:
Dåliga instrument som bara går sönder
Dålig låtlista (bortsett från kanske 5 låtar av 70)
Dålig teamplay (när en i bandet åker ut så gör alla det)
Dålig grafik

Rock Band 2 har:
Bra låtlista med många bra och kända låtar
Bra grafik
Bättre instrument än GH:WT fast kanske inte helt fulländade ändå + alla andra detaljer som MiXiE nämde

Säger sig själv vilket spel som är bäst.

Medlem
Skrivet av JakeTheSnake:

GH:WT har:
Dåliga instrument som bara går sönder
Dålig låtlista (bortsett från kanske 5 låtar av 70)
Dålig teamplay (när en i bandet åker ut så gör alla det)
Dålig grafik

Rock Band 2 har:
Bra låtlista med många bra och kända låtar
Bra grafik
Bättre instrument än GH:WT fast kanske inte helt fulländade ändå + alla andra detaljer som MiXiE nämde

Säger sig själv vilket spel som är bäst.

Då jag inte har spelat något av spelen ska jag inte sitta och säga att du har fel, men några av punkterna du räknade upp känns lite väl... Platta för att kunna avgöra vilket spel som är "bäst".

Nu säger jag inte det här bara för att jag ska köpa GH:WT (det gör jag mest p.g.a. ett kampanjerbjudande), men jag har hört att även RB-instrumenten kan skifta en hel del i kvalité. Jag har nog sett lika många klaga på RB-instrument som på GH:WT-instrumenten.

Att låtlistan suger är en subjektiv bedömning, finns nog väldigt många som älskar låtlistan i GH:WT, och tvärtom.

Grafiken kunde jag inte bry mig mindre om i ett spel som detta då den knappt tillför någonting till generella spelupplevelsen.

Vad jag skulle vilja veta är hur själva spelmomenten skiljer sig mellan de två spelen. Jag har hört att RB är bättre i multiplayer, stämmer det? Karriärläget (även om det kanske inte är något av spelens starka sida)? Svårighetsgrad? Några andra moment som ett spel är bättre eller sämre på? Har något av spelen mer funktioner än den andra? Osv.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av JakeTheSnake:

GH:WT har:
Dåliga instrument som bara går sönder
Dålig låtlista (bortsett från kanske 5 låtar av 70)
Dålig teamplay (när en i bandet åker ut så gör alla det)
Dålig grafik

Rock Band 2 har:
Bra låtlista med många bra och kända låtar
Bra grafik
Bättre instrument än GH:WT fast kanske inte helt fulländade ändå + alla andra detaljer som MiXiE nämde

Säger sig själv vilket spel som är bäst.

Snacka om att vara ett Rockband fanboy


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av JakeTheSnake:

GH:WT har:
Dåliga instrument som bara går sönder
Dålig låtlista (bortsett från kanske 5 låtar av 70)
Dålig teamplay (när en i bandet åker ut så gör alla det)
Dålig grafik

Rock Band 2 har:
Bra låtlista med många bra och kända låtar
Bra grafik
Bättre instrument än GH:WT fast kanske inte helt fulländade ändå + alla andra detaljer som MiXiE nämde

Säger sig själv vilket spel som är bäst.

Vad jag skulle vilja veta är hur själva spelmomenten skiljer sig mellan de två spelen. Jag har hört att RB är bättre i multiplayer, stämmer det? Karriärläget (även om det kanske inte är något av spelens starka sida)? Svårighetsgrad? Några andra moment som ett spel är bättre eller sämre på? Har något av spelen mer funktioner än den andra? Osv.

Det största minuset med GH:WT är att man inte kan hjälpa varandra då någon förlorar i coop/online. Förlorar en spelare så förlorar alla. I RB kan varje spelare förlora 3 gånger (om man blir räddad genom att någon partner aktiverar sin overdrive) under en låt. GH:WT och RB är ju ett sällskapsspel i coop, därför förlorar GH:WT stort där.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Det största minuset med GH:WT är att man inte kan hjälpa varandra då någon förlorar i coop/online. Förlorar en spelare så förlorar alla. I RB kan varje spelare förlora 3 gånger (om man blir räddad genom att någon partner aktiverar sin overdrive) under en låt. GH:WT och RB är ju ett sällskapsspel i coop, därför förlorar GH:WT stort där.

Aha, var väl ungefär något sådant jag hade hört om tidigare. Som "tur" är för mig har jag inte tänkt att lira det speciellt mycket över LIVE.

Hur står sig då spelen mot varandra när det gäller offlinedelen?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Helt klart Rockband 2 mycket bättre set list och bättre instrument


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Men då är det alltså dyrare, tyvärr.

Medlem

Rock Band 2 helt klart, hänvisar till mitt svar i den här tråden.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

jag hade hört lika mycket skit om gh:wt-instrumenten som rock band, det är samma leverantör liksom. blev jag köpte gh:wt med instrumenten och sen rock band 1&2 separat.

Man kan alltid kompromissa liksom
Går ju att ha allihopa så vafan. Har inte haft problem hittils med något. tycker setlisten är lika fattig på båda liren.

Speciellt att de faktist delar 15 av låtarna.

Inaktiv

Jo visst har man hört mycket skit om båda spelens instrument. Dock har de aldrig krånglat för mig.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Själv har jag GH: WT nu, eller den ska stå oöppna tills den 24 December först


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Nu var det ett tag sen tråden skapades men jag kör på ändå!

Jag beställde GH:WT igår, främst p.g.a. ett erbjudande på PC City (PS3 beställde jag men finns även 360-erbjudande), vart lite skeptisk till att köpa innan, men nu kändes det värt! Annan anledning var kommande Metallica-expansionen (där Mercyful Fates "Evil" är med! Woho!), vilket utökar friskt till ett schysst pris Vad jag läst och hört om gameplay osv så skall det funka bra i GH, trummorna skall tydligen vara mer... öh, realistiska gentemot Rock Bands, vilket alltid är ett plus. Det här med att alla failar om en failar är kanske ett problem, men inget stort, för vad jag vet så kan man väl spela på olika svårighetsgrader, som i de gamla?

Nåväl, har inte så mycket info om RB, men jag ser framemot en stor fet låda på posten inom några dar!


signatur
Medlem

Jag äger och har bara spelat Rock Band 1&2 men kan säga att det är ett riktigt bra spel. Har spelat mycket GHIII och den självklara skillnaden är ju den grafiska men det är en smaksak. Den största skillnaden är låtarna och gameplay, en stor del i dessa spel är att spela multiplayer (online eller offline) med ett band. I GHWT kan du inte "återuppliva" dina medspelare som man kan i RB, vilket för mig som RB-fanboy låter sjukt dåligt. Resten är upp till smak

1
Skriv svar