Guitar Hero: World Tour

Medlem
Guitar Hero: World Tour

Såg ingen tråd om Guitar Hero: World Tour så tänkte att jag kunde lägga upp en då jag har ett par frågor om spelet.

Då jag för tillfället inte äger något Guitar Hero-spel, och suget har ökat och ökat på sistone, tänkte jag att man kanske skulle införskaffa sig World Tour. Till en början blir det nog endast gitarrpaketet, får se om resten av instrumenten tillkommer senare. I alla fall... Har som sagt ett par frågor.

Fråga nummer ett: Hur står sig World Tour, musikaliskt sett, i förhållande till de tidigare spelen? Är ingen rockare så har inte den bästa kollen på hur pass bra låtarna är att "jamma" till.

Fråga nummer två: Är det någon som har sett EB Games/GameStop:s kampanjerbjudande? Gick förbi en skylt på stan idag där det stod att man kunde sänka kostnaden till 299kr om man valde att byta in två begagnade spel. Vad jag undrar är om det går det att byta in två LIKADANA spel, finns det några spel som INTE går att byta in och finns det några övriga "restriktioner" man bör känna till?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Jag tror inte det går och byta in pc spel men går nog med vilket konsol spel som helst även om de är likadana.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Är Rock Band inget alternativ för dig?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Jag tror inte det går och byta in pc spel men går nog med vilket konsol spel som helst även om de är likadana.

Nej, det förstår jag ju självklart att det inte går. Det är antingen Wii, PS3 eller Xbox 360-spel (vet inte om PS2 går) man byter in, beroende på vilken konsol du vill ha spelet till.

Skrivet av WaltX:

Är Rock Band inget alternativ för dig?

Saken är den att jag inte har någon större lust att lägga ut ~2000kr på ett spel för tillfället, och jag har heller egentligen inte någon användning av alla instrument som det är nu. Men då jag såg kampanjerbjudandet på GameStop tänkte jag att man kunde komma undan rätt billigt, och skulle man få för sig att köpa till de resterande instrumenten kan man ju göra det om man har World Tour. För de är väl inte kompatibla med tidigare titlar i Guitar Hero-serien?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

World Tour gitarren går att använda med tidigare titlar jo.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Tar gärna chansen här och ställer en egen fråga.
Hur är det med instrumenten? Håller, funkar, är sköna och sist, GH eller Rock Band(nya alltså) instrumenten? För mig så är Rock Band 2 ett intressantare spel med bättre låtlista och allt, + att jag föredrar Rock Band 2 looken. Verkar dock vara så att RB2 blir mycket dyrare med instrument?

Medlem

Har hört en massa negativt om GH:WT instrumenten.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

World Tour gitarren går att använda med tidigare titlar jo.

Att gitarren är kompatibel med de äldre titlarna är jag fullt medveten om, tänkte mest på trummorna och micken. Och tänker jag bara efter själv så är det ju rätt självklart att de instrumenten inte fungerar ihop med de andra spelen i serien.

EDIT:

Skrivet av WaltX:

Är Rock Band inget alternativ för dig?

Kollat runt lite mer nu och visst, Rock Band känns ju lite mer intressant (det har jag iofs alltid tyckt). Men det är just det att jag inte känner för att punga ut flera tusen på ett spel. Dessutom tycker jag bara att man har hört en massa strul om releasedatumet av framförallt Rock Band 1. Hur är det med det ang. Rock Band 2? Instrumenten har ju t.ex. inte kommit än, varför? Vad kommer instrumenten kosta? Vad gör Rock Band bättre än Guitar Hero?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Zelaxe:

World Tour gitarren går att använda med tidigare titlar jo.

Att gitarren är kompatibel med de äldre titlarna är jag fullt medveten om, tänkte mest på trummorna och micken. Och tänker jag bara efter själv så är det ju rätt självklart att de instrumenten inte fungerar ihop med de andra spelen i serien.

Micken och trummorna fugerar ändast till Rockband.
Vad jag har hört fungerar bara GH:WT trummor till Rockband 1 och 2, medans PS3 och Wii versionen fungerar ingen av Rockband spelen? Är det verkligen sant?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Det skall komma en patch (om det inte redan kommit en) som gör att GH:WT trummorna fungerar till Rock Band spelen även på PS3.
På 360'n fungerar det redan så du kan använda dom till både RB1 och RB2. Wii vet jag inte men förmodar att patch är på väg där med.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Rockband har bättre låtar men gitarren och trummorna suger överlag, kan ju va en vanesak iofs. Personligen anser jag att GH:WT gitarren är bäst hittills. så mitt tips är att köpa Gitarrpaketet till GHWT och när du tröttnat på låtarna och usel multiplayer så köper du rockband endast spelet. Eller gh2 som är bäst imo.

Medlem
Skrivet av beron:

Rockband har bättre låtar men gitarren och trummorna suger överlag, kan ju va en vanesak iofs. Personligen anser jag att GH:WT gitarren är bäst hittills. så mitt tips är att köpa Gitarrpaketet till GHWT och när du tröttnat på låtarna och usel multiplayer så köper du rockband endast spelet. Eller gh2 som är bäst imo.

Ye, tror nog att det blir så. Hört att många inte gillar Rock Band-gitarren så gör nog bäst i att köpa WT nu när det är så pass billigt.

Har Oblivion till 360 som jag antagligen aldrig kommer lira igen (då jag hellre kör det till PC p.g.a. moddstödet), så behöver bara köpa på mig ett billigt skitspel. Hittade även erbjudandet på GameStops hemsida så nu vet jag vilka som som inte går att byta in (Perfect Dark Zero, PGR3, Kameo och Prey till 360).


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Var det dom enda? Isf borde jag byta in Nhl07 och fifa07

Inaktiv

mr.bear du säger att du inte har lust att punga ut flera tusen.
Rockband med instrument kostar 1200kr...


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av MiXiE:

mr.bear du säger att du inte har lust att punga ut flera tusen.
Rockband med instrument kostar 1200kr...

Rock Band 1, ja. Och det är fortfarande över tusenlappen, inget jag har lust att lägga ut som det är just nu. Rock Band 2 inkl. instrument kommer säkerligen gå på över 2000kr här i Sverige. Var någon annan tråd här på Xbox-forumet som listade 2:an inkl. instrument för runt 3500kr. Nu kommer det säkert finnas billigare ställen men jag tror som sagt att priset kommer ligga på runt 2000kr, om inte mer.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Så du hade tänkt köpa GH:WT utan instrument?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Han hade tänkt att köpa GH:WT med gitarr om jag har fattat det rätt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Ja men varför inte Rock Band med gitarr då?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Ja men varför inte Rock Band med gitarr då?

För att jag inte kan få det för 299kr, samt att jag har hört att Rock Band-gitarren inte står sig speciellt bra mot GH:WT-gitarren.

Hela grejen med att jag ens blev så pass sugen på att köpa GH:WT är för att de har ett kampanjerbujdande på GameStop, vilket jag mer eller mindre har påpekat i varje inlägg jag har skrivit i den här tråden.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av WaltX:

Ja men varför inte Rock Band med gitarr då?

För att jag inte kan få det för 299kr, samt att jag har hört att Rock Band-gitarren inte står sig speciellt bra mot GH:WT-gitarren.

Hela grejen med att jag ens blev så pass sugen på att köpa GH:WT är för att de har ett kampanjerbujdande på GameStop, vilket jag mer eller mindre har påpekat i varje inlägg jag har skrivit i den här tråden.

Jaha okej, då måste jag ha missat det... varje gång. GH:WT gitarren är inte alls mycket bättre än RB's. Det enda negativa med RB's gitarr är att knapparna låter lite för mycket. Annars har jag inte haft några som helst problem. GH:WT's gitarr har jag däremot hört att knapparna bara slutar att fungera. Gitarren på Media Markt var det också fel på då jag testade.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Jaha okej, då måste jag ha missat det... varje gång. GH:WT gitarren är inte alls mycket bättre än RB's. Det enda negativa med RB's gitarr är att knapparna låter lite för mycket. Annars har jag inte haft några som helst problem. GH:WT's gitarr har jag däremot hört att knapparna bara slutar att fungera. Gitarren på Media Markt var det också fel på då jag testade.

Aja, folk har olika smak. Jag kan inte uttala mig då jag inte har prövat någon av dem.

Den största anledningen till att jag har siktat in mig på GH:WT är som sagt priset. Ska ta och beställa NHL 2k6 från Ginza för 49kr, sen slänger jag med min kopia av Oblivion och knallar ner till GameStop till veckan. ^^

Får tacka för alla svar.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Inga problem. Är kul att vara till nytta


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Rock Band-gitarren är vidrig att spela med, knapparna låter för mycket och strumbaren är helt åt helvete ju.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Rock Band-gitarren är vidrig att spela med, knapparna låter för mycket och strumbaren är helt åt helvete ju.

Själv trodde jag att dom skulle piffa upp gitarren ganska mycket til RB2. Det ända jag har sett är att fret knapparna är något tystare och att strumbaren är något bättre.
Whammyn på Rockband 1 var otroligt plastig och äcklig att använda, hur är den på 2an?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Jag har inte 2an än.

Spelar _alltid_ med min Xplorer-gitarr, den gitarren är fan kvalité.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

gil
Medlem

Finns det inget ställe som säljer bara GH:WT gitarren eller en bundle med 2 gitarrer (xbox)? Hade tänkt köpa GH:WT men vill gärna ha 2 gitarrer så man kan lira lite coop. Man vill väll ha två GH:WT guror eftersom det är nya features på dom om jag förstått det hela rätt ^^

Medlem
Skrivet av gil:

Finns det inget ställe som säljer bara GH:WT gitarren eller en bundle med 2 gitarrer (xbox)? Hade tänkt köpa GH:WT men vill gärna ha 2 gitarrer så man kan lira lite coop. Man vill väll ha två GH:WT guror eftersom det är nya features på dom om jag förstått det hela rätt ^^

Dom säljer inte gitarren separat just nu.
Så du måset köpa Spelet + gitarren och sen kanske kolla på blocket eller något liknande om någon säljer en gitarr bara.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

gil
Medlem

kk, irriterande
såg att spelet såldes med 2 gitarrer i USA grrr.
Men man kanske kan köpa en billig GH3 gitarr sålänge. Används touch grejjen på den nya gitarren nått som bas/rythm i coop?

Inaktiv

Hijackar tråden lite grann, men hur fasen får jag igång micken på GH:WT?

Sätter den i USB porten när konsolen är avstängd men inget händer ändå... Inte för att jag är någon sångfågel. Men kul att testa iaf

Medlem

En fråga kan man använda Guitar hero 3 gitarren till Guitar hero world tour?


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

12
Skriv svar